Τετάρτη 19 Δεκεμβρίου 2018

Έκθεση : «Ελληνικές θάλασσες, ένα φωτογραφικό ταξίδι μέσα στον χρόνο» (καί Μύκονος)

Φωτογραφικό ταξίδι στη θάλασσα του χρόνου
Έκθεση φωτογραφίας στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών
Πέτρος Καλονάρος - Στη βάρκα, περ.1930 
Η έκθεση «Ελληνικές θάλασσες, ένα φωτογραφικό ταξίδι μέσα στον χρόνο» μέσα από τα φωτογραφικά αρχεία του Μουσείου Μπενάκη, με θέμα την ελληνική θάλασσα, όπως έχει απαθανατιστεί από γνωστούς αλλά και ερασιτέχνες φωτογράφους, στο πέρασμα των αιώνων, φιλοξενείται στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών, στον εκθεσιακό χώρο «Τέχνη & Πολιτισμός» (επίπεδο αφίξεων - έξοδος 1), με ελεύθερη πρόσβαση για το κοινό, έως τις 31 Δεκεμβρίου.

Βούλα Παπαϊωάννου - Αίγινα, 1950-1955 
Στο πέρασμα των αιώνων, η ελληνική θάλασσα, άρρηκτα δεμένη με την ιστορία του τόπου και με τη ζωή των κατοίκων του, δεν έπαψε να εμπνέει ποιητές και καλλιτέχνες. Μετά την εφεύρεση της φωτογραφίας στα μισά περίπου του 19ου αιώνα και ως σήμερα, στις ζωγραφικές αναπαραστάσεις του ελληνικού θαλασσινού τοπίου προστέθηκαν αναρίθμητες φωτογραφικές εικόνες του ίδιου θέματος.


Bartolomeo Borri - Το λιμάνι της Κέρκυρας, περ. 1885 
Οι φωτογραφίες της έκθεσης είναι χωρισμένες σε τέσσερεις χρονολογικές ενότητες και αναδεικνύουν τον τρόπο με τον οποίο οι Έλληνες φωτογράφοι, αλλά και οι ξένοι συνάδελφοί τους που επισκέφτηκαν ή έζησαν μεγάλα χρονικά διαστήματα στη χώρα, προσέγγισαν και ερμήνευσαν τις ελληνικές θάλασσες από τα μέσα του 19ου αιώνα έως τα τέλη του 1970.
Μαίρη Παρασκευά - Το λιμάνι της Σύρου, περ. 1905 
Οι ενότητες της έκθεσης Η θάλασσα στη φωτογραφία του 19ου αιώνα.
Μια συμπτωματική παρουσία.

Λουκάς Μπενάκης - Μύκονος, περ. 1965
Η θάλασσα ως αντανάκλαση της ανθρώπινης δραστηριότητας στις αρχές του 20ού αιώνα.
Η μαγεία του στιγμιότυπου.

Μαίρη Παρασκευά - Μύκονος, περ. 1905 
Η φωτογραφική αποτύπωση της θάλασσας τα χρόνια στον Μεσοπόλεμο.
Απόπειρες καλλιτεχνικής έκφρασης.

Δημήτρης Χαρισιάδης - Ναύπλιο, περ. 1936 
Η στροφή προς το θαλασσινό τοπίο τα μεταπολεμικά χρόνια.
Το Αιγαίο ως αναπαράσταση και αίσθηση.

Ζαχαρίας Στέλλας - Σύρος, περ. 1970
Κριτήριο αξιολόγησης κάθε επιλεγμένου θέματος υπήρξε, αφενός, το καθαρά φωτογραφικό του ενδιαφέρον σε σχέση με την εξέλιξη του μέσου και τη διαδοχή των καλλιτεχνικών ρευμάτων στην πορεία της φωτογραφίας, αφετέρου η αντιπροσωπευτική του θέση μέσα στο ιστορικό, ιδεολογικό και αισθητικό πνεύμα της εποχής του.


Αφοί Ρωμαΐδη - Θέα από την Καστέλλα, περ. 1885 
Αν και η θεματογραφία των εικόνων δεν καθόρισε από μόνη της την επιλογή τους, εντούτοις μέσα από τον πλούσιο οπτικό θησαυρό που συγκεντρώθηκε ο επισκέπτης θα έχει τη δυνατότητα να παρακολουθήσει...
Βούλα Παπαϊωάννου - Σκύρος, 1950-1955 
...τη σχέση των ανθρώπων με τη θάλασσα, τον τρόπο ζωής στις παραθαλάσσιες και νησιωτικές περιοχές, την ανάπτυξη της ναυσιπλοΐας καθώς και τον περίπλου των ελληνικών νησιών από τους πρώτους περιηγητές έως τον μαζικό τουρισμό.  Τρίτη, 18 Δεκεμβρίου 2018

naftemporiki.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.