Υπό ασφυκτική πίεση η τουριστική αγορά
Προβληματισμό προκαλούν οι ακυρώσεις δωματίων και οι μειωμένες αεροπορικές κρατήσεις για φέτος
Του Αντώνη Τσιμπλάκη
Έκδηλη ανησυχία εκφράζουν αυτή την περίοδο πολλοί ξενοδόχοι για την πορεία που θα έχει φέτος ο ελληνικός τουρισμός. Στην εκδήλωση για τη νέα καμπάνια της Marketing Greece «Oh My Greece | Unlock the Feeling», που πραγματοποιήθηκε πριν από λίγες μέρες με στόχο την προώθηση του ελληνικού τουρισμού, στα πηγαδάκια που σχηματίστηκαν κυριάρχησε ο προβληματισμός. Όχι μόνο για τις λιγότερες θέσεις που προγραμματίζουν οι αεροπορικές εταιρείες σε σχέση με το 2018, αλλά και για το φαινόμενο της ακύρωσης δωματίων που καταγράφεται από tour operators, προκειμένου, σύμφωνα με τα λεγόμενα των επιχειρηματιών, να τους προωθήσουν σε άλλες αγορές, όπως για παράδειγμα στην Τουρκία.
Η
«Ν» έθεσε το ερώτημα στην αντιπρόεδρο του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου
Ελλάδος, Χριστίνα Τετράδη, η οποία επεσήμανε ότι...
συνέχεια...
...φέτος η χώρα μας δέχεται «ασφυκτική πίεση» κυρίως από την Τουρκία, που ανεβαίνει συνεχώς, αλλά και από άλλες αγορές που είχαν πρόβλημα τα προηγούμενα χρόνια, όπως είναι η Αίγυπτος και η Τυνησία.Όσον αφορά τις αγορές-στόχους για τον ελληνικό τουρισμό που αυτή την περίοδο παρουσιάζουν τα μεγαλύτερα ποσοστά πτώσης, αυτές είναι η Ρωσία, η Πολωνία και το Ηνωμένο Βασίλειο λόγω του ενδεχόμενου «σκληρού» Brexit. Σύμφωνα με την κ. Τετράδη, ακόμα και η αγορά της Γερμανίας δεν δείχνει τα υψηλά ποσοστά προηγούμενων ετών. Σημείωσε, πάντως, ότι για τη Γερμανία θα υπάρξει πιο ξεκάθαρη εικόνα μετά την τουριστική έκθεση του Βερολίνου.
Διψήφιο ποσοστό μείωσης
Υπάρχουν
περιοχές της χώρας που με τα σημερινά δεδομένα είναι πολύ πιθανό να
καταγράψουν διψήφιο ποσοστό μείωσης στον εισερχόμενο τουρισμό,
επισημαίνει στη «Ν» η κ. Τετράδη, χωρίς να αποκλείει το ενδεχόμενο,
εφόσον συνεχιστεί η συγκεκριμένη τάση, ολόκληρη η χώρα να παρουσιάσει
ανάλογη πτώση στον μέσο όρο της.
Όσον αφορά τη Ζάκυνθο, το νησί που η ίδια δραστηριοποιείται επιχειρηματικά, φαίνεται να υπάρχει ζήτημα με όλες τις αγορές-στόχους. «Όσο μεγαλύτερη ήταν η άνοδος τα προηγούμενα χρόνια τόσο μεγαλύτερη φαίνεται και η πτώση. Για παράδειγμα, οι Πολωνοί στη Ζάκυνθο είχαν τα τελευταία χρόνια 50% αύξηση. Άρα και η πτώση που έχουμε φέτος καταγράφεται πιο έντονη» αναφέρει χαρακτηριστικά.
Για την αγορά της Βρετανίας υπάρχει γενικότερο πρόβλημα λόγω του Brexit, αφού κανείς σήμερα δεν ξέρει πώς θα κλείσει αυτή η ιστορία. «Αυτό σημαίνει ότι ο Βρετανός δεν έχει τώρα στις προτεραιότητές του να κλείσει τις διακοπές του, αφού δεν γνωρίζει ποια θα είναι η εικόνα της καθημερινότητάς του μετά από λίγους μήνες» σημειώνει η κ. Τετράδη.
Ο προγραμματισμός
Τη γενικότερη τάση σε αυτή τη χρονική περίοδο περιγράφει ο ΙΝΣΕΤΕ, αναλύοντας τον προγραμματισμό αεροπορικών θέσεων για το 2019, όπως καταγράφηκε στο τέλος του φετινού Ιανουαρίου για τα περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας. Όπως αναφέρει συγκεκριμένα, μετά την ιδιαιτέρως υψηλή αύξηση (+21%) στον προγραμματισμό θέσεων για την περσινή σεζόν, σε συνέχεια αυξήσεων και τις προηγούμενες χρονιές, φέτος παρατηρείται μείωση 7% ή 1,3 εκατ. θέσεις σε σχέση με τα αντίστοιχα περσινά στοιχεία για τη θερινή περίοδο του 2018. Η μείωση αυτή μπορεί εν μέρει να θεωρηθεί και ως «διόρθωση», αφού η πραγματοποιθείσα αύξηση αφίξεων το 2018 ανήλθε σε 11%, δηλαδή περίπου 10% χαμηλότερη από την αύξηση στον προγραμματισμό θέσεων.
Ο ΙΝΣΕΤΕ επισημαίνει ότι ο προγραμματισμός αλλάζει διαρκώς καθώς εξελίσσεται η σεζόν και με δεδομένο ότι οι αφίξεις υπολείπονται του αριθμού θέσεων, αναλόγως της πληρότητας των αεροπλάνων.
Σημαντικό ρόλο για τη μειωμένη ζήτηση αεροπορικών θέσεων τη θερινή περίοδο του 2019 παίζουν η επιβράδυνση της οικονομίας στην Ευρωζώνη, η μη ολοκλήρωση της συμφωνίας της Ε.Ε. με το Ην. Βασίλειο για τους όρους του Brexit και η ανασφάλεια που δημιουργεί η προοπτική ενός no deal Brexit, καθώς επίσης η δυναμική επάνοδος της Τουρκίας ως τουριστικού προορισμού (με πολύ ανταγωνιστικές τιμές) και η χρεοκοπία της Germania, η οποία είχε προγραμματίσει περίπου 381 χιλ. θέσεις.
Εξετάζοντας τις επιμέρους αγορές, μειώσεις καταγράφονται στον προγραμματισμό θέσεων προς τα περιφερειακά αεροδρόμια από τις αγορές της Γερμανίας (16% ή 624 χιλ.), του Ην. Βασιλείου (6% ή 259 χιλ.), της Ρωσίας (14% ή 165 χιλ.), της Σουηδίας (21% ή 155 χιλ.) και της Ελβετίας (27% ή 147 χιλ.), ενώ αυξήσεις καταγράφονται από τις αγορές της Γαλλίας (15% ή 146 χιλ.), της Πολωνίας (4% ή 52 χιλ.), της Τουρκίας (51% ή 48 χιλ.), της Ιταλίας (3% ή 37 χιλ.) και της Ρουμανίας (23% ή 32 χιλ.). Ο ΙΝΣΕΤΕ αναφέρει επίσης ότι το 68% (884 χιλ. θέσεις) της απώλειας θέσεων που καταγράφεται για το 2019 σε σύγκριση με το 2018 οφείλεται στις αγορές της Γερμανίας και του Ην. Βασιλείου.
Από την έντυπη έκδοση τής εφημερίδας "ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ"
από: naftemporiki.gr
Έκδηλη ανησυχία εκφράζουν αυτή την περίοδο πολλοί ξενοδόχοι για την πορεία που θα έχει φέτος ο ελληνικός τουρισμός. Στην εκδήλωση για τη νέα καμπάνια της Marketing Greece «Oh My Greece | Unlock the Feeling», που πραγματοποιήθηκε πριν από λίγες μέρες με στόχο την προώθηση του ελληνικού τουρισμού, στα πηγαδάκια που σχηματίστηκαν κυριάρχησε ο προβληματισμός. Όχι μόνο για τις λιγότερες θέσεις που προγραμματίζουν οι αεροπορικές εταιρείες σε σχέση με το 2018, αλλά και για το φαινόμενο της ακύρωσης δωματίων που καταγράφεται από tour operators, προκειμένου, σύμφωνα με τα λεγόμενα των επιχειρηματιών, να τους προωθήσουν σε άλλες αγορές, όπως για παράδειγμα στην Τουρκία.
συνέχεια...
...φέτος η χώρα μας δέχεται «ασφυκτική πίεση» κυρίως από την Τουρκία, που ανεβαίνει συνεχώς, αλλά και από άλλες αγορές που είχαν πρόβλημα τα προηγούμενα χρόνια, όπως είναι η Αίγυπτος και η Τυνησία.Όσον αφορά τις αγορές-στόχους για τον ελληνικό τουρισμό που αυτή την περίοδο παρουσιάζουν τα μεγαλύτερα ποσοστά πτώσης, αυτές είναι η Ρωσία, η Πολωνία και το Ηνωμένο Βασίλειο λόγω του ενδεχόμενου «σκληρού» Brexit. Σύμφωνα με την κ. Τετράδη, ακόμα και η αγορά της Γερμανίας δεν δείχνει τα υψηλά ποσοστά προηγούμενων ετών. Σημείωσε, πάντως, ότι για τη Γερμανία θα υπάρξει πιο ξεκάθαρη εικόνα μετά την τουριστική έκθεση του Βερολίνου.
Η Χριστίνα Τετράδη |
Όσον αφορά τη Ζάκυνθο, το νησί που η ίδια δραστηριοποιείται επιχειρηματικά, φαίνεται να υπάρχει ζήτημα με όλες τις αγορές-στόχους. «Όσο μεγαλύτερη ήταν η άνοδος τα προηγούμενα χρόνια τόσο μεγαλύτερη φαίνεται και η πτώση. Για παράδειγμα, οι Πολωνοί στη Ζάκυνθο είχαν τα τελευταία χρόνια 50% αύξηση. Άρα και η πτώση που έχουμε φέτος καταγράφεται πιο έντονη» αναφέρει χαρακτηριστικά.
Για την αγορά της Βρετανίας υπάρχει γενικότερο πρόβλημα λόγω του Brexit, αφού κανείς σήμερα δεν ξέρει πώς θα κλείσει αυτή η ιστορία. «Αυτό σημαίνει ότι ο Βρετανός δεν έχει τώρα στις προτεραιότητές του να κλείσει τις διακοπές του, αφού δεν γνωρίζει ποια θα είναι η εικόνα της καθημερινότητάς του μετά από λίγους μήνες» σημειώνει η κ. Τετράδη.
Ο προγραμματισμός
Τη γενικότερη τάση σε αυτή τη χρονική περίοδο περιγράφει ο ΙΝΣΕΤΕ, αναλύοντας τον προγραμματισμό αεροπορικών θέσεων για το 2019, όπως καταγράφηκε στο τέλος του φετινού Ιανουαρίου για τα περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας. Όπως αναφέρει συγκεκριμένα, μετά την ιδιαιτέρως υψηλή αύξηση (+21%) στον προγραμματισμό θέσεων για την περσινή σεζόν, σε συνέχεια αυξήσεων και τις προηγούμενες χρονιές, φέτος παρατηρείται μείωση 7% ή 1,3 εκατ. θέσεις σε σχέση με τα αντίστοιχα περσινά στοιχεία για τη θερινή περίοδο του 2018. Η μείωση αυτή μπορεί εν μέρει να θεωρηθεί και ως «διόρθωση», αφού η πραγματοποιθείσα αύξηση αφίξεων το 2018 ανήλθε σε 11%, δηλαδή περίπου 10% χαμηλότερη από την αύξηση στον προγραμματισμό θέσεων.
Ο ΙΝΣΕΤΕ επισημαίνει ότι ο προγραμματισμός αλλάζει διαρκώς καθώς εξελίσσεται η σεζόν και με δεδομένο ότι οι αφίξεις υπολείπονται του αριθμού θέσεων, αναλόγως της πληρότητας των αεροπλάνων.
Σημαντικό ρόλο για τη μειωμένη ζήτηση αεροπορικών θέσεων τη θερινή περίοδο του 2019 παίζουν η επιβράδυνση της οικονομίας στην Ευρωζώνη, η μη ολοκλήρωση της συμφωνίας της Ε.Ε. με το Ην. Βασίλειο για τους όρους του Brexit και η ανασφάλεια που δημιουργεί η προοπτική ενός no deal Brexit, καθώς επίσης η δυναμική επάνοδος της Τουρκίας ως τουριστικού προορισμού (με πολύ ανταγωνιστικές τιμές) και η χρεοκοπία της Germania, η οποία είχε προγραμματίσει περίπου 381 χιλ. θέσεις.
Εξετάζοντας τις επιμέρους αγορές, μειώσεις καταγράφονται στον προγραμματισμό θέσεων προς τα περιφερειακά αεροδρόμια από τις αγορές της Γερμανίας (16% ή 624 χιλ.), του Ην. Βασιλείου (6% ή 259 χιλ.), της Ρωσίας (14% ή 165 χιλ.), της Σουηδίας (21% ή 155 χιλ.) και της Ελβετίας (27% ή 147 χιλ.), ενώ αυξήσεις καταγράφονται από τις αγορές της Γαλλίας (15% ή 146 χιλ.), της Πολωνίας (4% ή 52 χιλ.), της Τουρκίας (51% ή 48 χιλ.), της Ιταλίας (3% ή 37 χιλ.) και της Ρουμανίας (23% ή 32 χιλ.). Ο ΙΝΣΕΤΕ αναφέρει επίσης ότι το 68% (884 χιλ. θέσεις) της απώλειας θέσεων που καταγράφεται για το 2019 σε σύγκριση με το 2018 οφείλεται στις αγορές της Γερμανίας και του Ην. Βασιλείου.
Δευτέρα, 25 Φεβρουαρίου 2019
Από την έντυπη έκδοση τής εφημερίδας "ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ"
από: naftemporiki.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.