Μαγιόρκα: Μόνο ένα κρουαζιερόπλοιο την ημέρα
ΠΑΛΜΑ. Περισσότεροι
από 10.000 άνθρωποι υπέγραψαν αίτηση για τον περιορισμό των
κρουαζιερόπλοιων που ελλιμενίζονται στη Πάλμα της Μαγιόρκα, σε ένα την
ημέρα, με τον μέγιστο αριθμό επιβατών που αποβιβάζονται σε οποιαδήποτε
δεδομένη στιγμή να φτάνει τις 4.000. Περίπου 500 γιγαντιαία
κρουαζιερόπλοια φτάνουν στο λιμάνι της πόλης κάθε χρόνο, αποβιβάζοντας 2
εκατομμύρια επιβάτες. Το μανιφέστο που επικαλείται τον περιορισμό του
αριθμού των πλοίων στο λιμάνι και το οποίο έχει ήδη υπογραφεί από
περισσότερες από 30 οργανώσεις και 11.000 νησιώτες, θα παρουσιαστεί σε
συνέδριο στην Πάλμα σήμερα. Επί του παρόντος...
από : τήν έντυπη ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ
Η ειδυλλιακή Μαγιόρκα κινδυνεύει από τον μαζικό τουρισμό της κρουαζιέρας. |
συνέχεια...
...υπάρχουν συνήθως πέντε έως και οκτώ κρουαζιερόπλοια αγκυροβολημένα στο λιμάνι, με περίπου 15.000 επιβάτες. Το κείμενο υποστηρίζει ότι «ο τουρισμός με κρουαζιερόπλοια έχει αυξηθεί με τρόπο που δεν είναι βιώσιμος και είναι ανεπιθύμητος για την πόλη μας, καθώς οδηγεί σε σοβαρές περιβαλλοντικές επιπτώσεις και κατ’ επέκταση στην αύξηση των κοινωνικών εντάσεων».
Σε μια πρόσφατη έρευνα που συνέταξε η Transport & Environment, μια ευρωπαϊκή ΜΚΟ, η Πάλμα αποτέλεσε το δεύτερο, έπειτα από το λιμάνι της Βαρκελώνης, πιο μολυσμένο από κρουαζιερόπλοια λιμάνι στη Ευρώπη. Η Μάρτα Φεριόλ, συντονίστρια της ΜΚΟ Tramuntana XXI, μιας από τις οργανώσεις που υποστηρίζουν το μανιφέστο, λέει πως «ως νησί έχουμε περιορισμένους πόρους και αυτά τα πλοία είναι σαν πλωτές πόλεις που αποθέτουν τα απόβλητά τους στα δικά μας νερά». Ο Ζομ Γκαρό της Πάλμα XXI, υπογράφων του κειμένου, πιστεύει ότι σκοπός πίσω από την κίνηση που επιδιώκεται είναι η εκλογή μιας πιο προοδευτικής κυβέρνησης στη Μαγιόρκα που θα επιτύχει την αυξανόμενη συνειδητοποίηση και ενημέρωση σχετικά με την ανάγκη για την καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής.
«Υπάρχει πλέον ένα κοινό σχέδιο για καλύτερη διαχείριση της επίδρασης του τουρισμού στο περιβάλλον και έχουμε πολιτικά κόμματα που επιθυμούν να επιφέρουν αυτή την αλλαγή», λέει. Πράγματι, η Νους Τρουγιόλ, σύμβουλος της Πάλμα για τη βιωσιμότητα και τα αστικά ζητήματα, δήλωσε: «Ακριβώς όπως έχουμε λάβει μέτρα για τον περιορισμό των τουριστικών διαμερισμάτων και ξενοδοχείων, τώρα είναι η σειρά των κρουαζιερόπλοιων». Πρόσθεσε, όμως, ότι οι περιορισμοί που συμφωνήθηκαν είναι απίθανο να τεθούν σε ισχύ πριν από το 2022, καθώς οι συμβάσεις έχουν ήδη υπογραφεί ανάμεσα στο λιμάνι της Πάλμα και στις εταιρείες κρουαζιερόπλοιων.
...υπάρχουν συνήθως πέντε έως και οκτώ κρουαζιερόπλοια αγκυροβολημένα στο λιμάνι, με περίπου 15.000 επιβάτες. Το κείμενο υποστηρίζει ότι «ο τουρισμός με κρουαζιερόπλοια έχει αυξηθεί με τρόπο που δεν είναι βιώσιμος και είναι ανεπιθύμητος για την πόλη μας, καθώς οδηγεί σε σοβαρές περιβαλλοντικές επιπτώσεις και κατ’ επέκταση στην αύξηση των κοινωνικών εντάσεων».
Σε μια πρόσφατη έρευνα που συνέταξε η Transport & Environment, μια ευρωπαϊκή ΜΚΟ, η Πάλμα αποτέλεσε το δεύτερο, έπειτα από το λιμάνι της Βαρκελώνης, πιο μολυσμένο από κρουαζιερόπλοια λιμάνι στη Ευρώπη. Η Μάρτα Φεριόλ, συντονίστρια της ΜΚΟ Tramuntana XXI, μιας από τις οργανώσεις που υποστηρίζουν το μανιφέστο, λέει πως «ως νησί έχουμε περιορισμένους πόρους και αυτά τα πλοία είναι σαν πλωτές πόλεις που αποθέτουν τα απόβλητά τους στα δικά μας νερά». Ο Ζομ Γκαρό της Πάλμα XXI, υπογράφων του κειμένου, πιστεύει ότι σκοπός πίσω από την κίνηση που επιδιώκεται είναι η εκλογή μιας πιο προοδευτικής κυβέρνησης στη Μαγιόρκα που θα επιτύχει την αυξανόμενη συνειδητοποίηση και ενημέρωση σχετικά με την ανάγκη για την καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής.
«Υπάρχει πλέον ένα κοινό σχέδιο για καλύτερη διαχείριση της επίδρασης του τουρισμού στο περιβάλλον και έχουμε πολιτικά κόμματα που επιθυμούν να επιφέρουν αυτή την αλλαγή», λέει. Πράγματι, η Νους Τρουγιόλ, σύμβουλος της Πάλμα για τη βιωσιμότητα και τα αστικά ζητήματα, δήλωσε: «Ακριβώς όπως έχουμε λάβει μέτρα για τον περιορισμό των τουριστικών διαμερισμάτων και ξενοδοχείων, τώρα είναι η σειρά των κρουαζιερόπλοιων». Πρόσθεσε, όμως, ότι οι περιορισμοί που συμφωνήθηκαν είναι απίθανο να τεθούν σε ισχύ πριν από το 2022, καθώς οι συμβάσεις έχουν ήδη υπογραφεί ανάμεσα στο λιμάνι της Πάλμα και στις εταιρείες κρουαζιερόπλοιων.
από : τήν έντυπη ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.