Πώληση
μεταξύ άλλων μειοψηφικών πακέτων της ΔΕΗ, της ΕΥΔΑΠ, της ΕΥΑΘ, των ΕΛΠΕ
και πλειοψηφικών πακέτων του ΟΛΠ, του ΟΛΘ, της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, της ΕΕΣΣΤΥ και
ολοκλήρωση των απαραίτητων ενεργειών για το κλείσιμο της συναλλαγής σε
Ελληνικό, 14 περιφερειακά αεροδρόμια και προώθηση δεκάδων ακόμα σχεδίων
αξιοποίησης για 27 συνολικά πακέτα περιουσιακών στοιχείων που
περιλαμβάνονται στο χαρτοφυλάκιο του ΤΑΙΠΕΔ προβλέπει το Asset
Development Plan (ADP) του Ταμείου που προσαρτήθηκε στο νέο Μνημόνιο και
ψηφίστηκε από την ελληνική Βουλή.
Και ενώ τα επόμενα βήματα για διαγωνισμούς όπως του ΟΛΠ και του ΟΛΘ είναι γνωστά για πολλά άλλα assets αποκαλύπτονται λεπτομέρειες αλλά και υποχρεώσεις των κατά περίπτωση συναρμόδιων υπουργείων και εμπλεκομένων φορέων καθ’ όλα άγνωστες. Και αυτό διότι το εν λόγω σχέδιο ADP αν και αποτελεί παράρτημα του Μνημονίου κρατήθηκε μακριά από κάθε δημοσιότητα.
Μοντέλο πώλησης
Πρώτο στη λίστα του ADP -που εμφανώς είναι ιεραρχημένη τόσο χρονολογικά όσο και αξιολογικά- και αποκαλύπτει σήμερα η «Κ», βρίσκεται το Ελληνικό και ακολουθούν τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια και ο Αστέρας Βουλιαγμένης, ενώ μεταξύ των άλλων μεγάλων αξιοποιήσεων προτάσσονται ΔΕΣΦΑ, ΟΛΠ, ΟΛΘ, ΤΡΑΙΝΟΣΕ, Αερολιμήν Αθηνών, μαρίνες, Εγνατία, ΕΛΠΕ, ΟΤΕ, ΔΕΗ, ΕΥΑΘ, ΕΥΔΑΠ και ΔΕΠΑ.
Σύμφωνα με το εν λόγω σχέδιο αξιοποίησης του χαρτοφυλακίου του ΤΑΙΠΕΔ προβλέπεται μέχρι τον Νοέμβριο να αποφασιστεί...
συνέχεια
...μοντέλο πώλησης του 35% που ελέγχει το Ταμείο Ιδιωτικοποιήσεων (ΤΑΙΠΕΔ) στα Ελληνικά Πετρέλαια είτε σε στρατηγικό επενδυτή είτε μέσω επιταχυνόμενου βιβλίου προσφορών. Επίσης προβλέπεται έως τα τέλη Οκτωβρίου να έχει αποφασιστεί το ποσοστό του ΟΤΕ που ελέγχει ακόμα το Δημόσιο και θα περάσει (10% μαζί με το ΙΚΑ) στο ΤΑΙΠΕΔ με σκοπό να αξιοποιηθεί ενδεχομένως μέσω πώλησης στην Deutsche Telekom. Στο εν λόγω σχέδιο υπάρχει ακόμα η πώληση του 23% της ΕΥΑΘ και του 11% της ΕΥΔΑΠ (μετά την απόρριψη από το ΣτΕ της διάθεσης πλειοψηφικού ποσοστού) σε απροσδιόριστη όμως ημερομηνία. Περιλαμβάνεται επίσης η πώληση του 17% του μετοχικού κεφαλαίου της ΔΕΗ που βρίσκεται στο χαρτοφυλάκιο του ΤΑΙΠΕΔ. Αλλά και η υιοθέτηση στρατηγικής μετά από εισηγήσεις συμβούλων του Ταμείου για τη διαδικασία αξιοποίησης του ΑΔΜΗΕ όπως και το άνοιγμα της αγοράς λιανικής έως τα τέλη του 2016. Ακόμα στο Asset Development Plan γίνεται λόγος για αναδιάρθρωση των ΕΛΤΑ ώστε να επιστρέψουν σε κερδοφορία και να υπολογιστούν οι χρηματοδοτικές τους ανάγκες αλλά όχι για πώληση αν και αναφέρεται πως θα ληφθούν αποφάσεις για τη στρατηγική αξιοποίησης μετά και την εισήγηση των συμβούλων του ΤΑΙΠΕΔ (PWC και Lazard).
Για τον ΟΛΠ και τον ΟΛΘ προβλέπονται υποβολές δεσμευτικών προσφορών τον Νοέμβριο για τον Πειραιά (αν και νεότερη απόφαση ΤΑΙΠΕΔ και κυβέρνησης τις μετέφερε τον Οκτώβριο) και Φεβρουάριο για τη Θεσσαλονίκη με τάχιστο κλείσιμο («criitical» αναφέρεται χαρακτηριστικά η συγκεκριμένη υποχρέωση) των συμβάσεων παραχώρησης από τα συναρμόδια υπουργεία Ναυτιλίας και Οικονομικών όπως και άμεση προώθηση του προεδρικού διατάγματος για την Ρυθμιστική Αρχή Λιμένων.
ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ΕΕΣΣΤΥ προβλέπεται επίσης να πουληθούν κατά 100% με δεσμευτικές προσφορές τον Δεκέμβριο αλλά με πολλές υπουργικές και άλλες αποφάσεις και ενέργειες να πρέπει να έχουν ολοκληρωθεί έως τον Νοέμβριο.
Προβλέπεται επίσης η διαδικασία πώλησης του 30% που κατέχει το ΤΑΙΠΕΔ στην «Αερολιμήν Αθηνών» η οποία και διαχειρίζεται το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» να ξεκινήσει τον Δεκέμβριο και να γίνει επίσης επέκταση της σύμβασης παραχώρησης. Για την παραχώρηση της Εγνατίας Οδού αποφασίστηκε η πρόσληψη νέων συμβούλων εντός Σεπτεμβρίου και η προώθηση της κοινής υπουργικής απόφασης για την πολιτική διοδίων όπως και η παροχή στήριξης για την ολοκλήρωση των διαπραγματεύσεων με τις τράπεζες για αναδιάρθρωση χρηματοδοτήσεων της εταιρείας Εγνατία Οδός Α.Ε.
Για τον ΔΕΣΦΑ επιβεβαιώνεται το σενάριο να αποκτήσει η Socar το 49% των μετοχών και όχι το 66% που προέβλεπε ο διαγωνισμός και να μεταβιβαστεί το υπόλοιπο 17% είτε στο ελληνικό Δημόσιο είτε σε τρίτο επενδυτή, ενώ εκκρεμεί η έγκριση της Γενικής Διεύθυνσης Ανταγωνισμού της Ε.Ε.
Στο Asset Development Plan αναφέρονται 7 εκκρεμότητες που πρέπει να κλείσουν από άμεσα (asap) και έως και τον Δεκέμβριο φέτος στο πλαίσιο της συμβατικής δέσμευσης με τη LAMDΑ Development όπως προχωρήσουν κυβέρνηση και ΤΑΙΠΕΔ στην έκδοση άδειας Καζίνο, να εκκενώσουν την έκταση και να μεταφέρουν υπηρεσίες που στεγάζονται εκεί, να συστήσουν ειδική υπηρεσίας που θα αναλάβει να προχωρήσει την κατασκευή των δημοσίων δικτύων, να διορίσουν ειδικό συντονιστή για να συντονίσει όλα τα αρμόδια υπουργεία φορείς και υπηρεσίες που εμπλέκονται και να κλείσουν το θέμα του Ειδικού Σχεδίου Χωρικής Ανάπτυξης Δημόσιων Ακινήτων (ΕΣΧΑΔΑ).
Στον Αστέρα ως νέα ημερομηνία για το κλείσιμο της συναλλαγής προσδιορίζεται ο Ιούνιος και ως εκκρεμότητα η ολοκλήρωση του νέου ΕΣΧΑΔΑ μετά την απόρριψη από το ΣτΕ του προηγουμένου. Υπενθυμίζεται πως η κοινοπραξία αραβικών και άλλων συμφερόντων που έχει ανακηρυχθεί προτιμητέος επενδυτής με 400 εκατ. ευρώ βρίσκεται σε διαβουλεύσεις με το ΤΑΙΠΕΔ για το θέμα.
Τιτλοποίηση ακινήτων
Για το θέμα της τιτλοποίησης ακινήτων προσδιορίζεται ως περίοδος πρώτης πιλοτικής προσπάθειας το πρώτο ή δεύτερο τρίμηνο του 2016 αλλά εκκρεμεί ώς τότε η απόφαση για το αν θα προχωρήσει το project αξιοποίησης διαφόρων ακινήτων (που μένει να προσδιοριστούν αλλά και, για κάποια, να μεταβιβαστούν στο Ταμείο) ως όχημα ειδικού σκοπού (SPV) ή ως απλή τιτλοποίηση (ομολογιακή έκδοση με εξασφάλιση έσοδα από την εκμετάλλευση). Επίσης ως εκκρεμότητα αναφέρεται η οριστικοποίηση της διαβούλευσης με την ΕΛΣΤΑΤ για το μοντέλο που θα υιοθετηθεί ώστε να μην υπολογίζεται στο χρέος το προϊόν της τιτλοποίησης. Τα επόμενα μετά το πιλοτικό πακέτα τιτλοποιήσεων προσδιορίζονται για το 2ο εξάμηνο του 2016 και το 2017. Ακόμα στο ADP προβλέπεται η επανεκκίνηση των ηλεκτρονικών δημοπρασιών πώλησης ακινήτων από τις 24 Νοεμβρίου με υποβολή προσφορών για ακίνητα σε Ρόδο, Αργος, Ναύπλιο και αλλού. Για την έκταση Αφάντου στη Ρόδο δίνεται ημερομηνία ολοκλήρωσης της συναλλαγής η 31η Δεκεμβρίου 2015 υπό την προϋπόθεση ότι θα εγκριθεί το ΕΣΧΑΔΑ.
από kathimerini.gr
Και ενώ τα επόμενα βήματα για διαγωνισμούς όπως του ΟΛΠ και του ΟΛΘ είναι γνωστά για πολλά άλλα assets αποκαλύπτονται λεπτομέρειες αλλά και υποχρεώσεις των κατά περίπτωση συναρμόδιων υπουργείων και εμπλεκομένων φορέων καθ’ όλα άγνωστες. Και αυτό διότι το εν λόγω σχέδιο ADP αν και αποτελεί παράρτημα του Μνημονίου κρατήθηκε μακριά από κάθε δημοσιότητα.
Μοντέλο πώλησης
Πρώτο στη λίστα του ADP -που εμφανώς είναι ιεραρχημένη τόσο χρονολογικά όσο και αξιολογικά- και αποκαλύπτει σήμερα η «Κ», βρίσκεται το Ελληνικό και ακολουθούν τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια και ο Αστέρας Βουλιαγμένης, ενώ μεταξύ των άλλων μεγάλων αξιοποιήσεων προτάσσονται ΔΕΣΦΑ, ΟΛΠ, ΟΛΘ, ΤΡΑΙΝΟΣΕ, Αερολιμήν Αθηνών, μαρίνες, Εγνατία, ΕΛΠΕ, ΟΤΕ, ΔΕΗ, ΕΥΑΘ, ΕΥΔΑΠ και ΔΕΠΑ.
Σύμφωνα με το εν λόγω σχέδιο αξιοποίησης του χαρτοφυλακίου του ΤΑΙΠΕΔ προβλέπεται μέχρι τον Νοέμβριο να αποφασιστεί...
συνέχεια
...μοντέλο πώλησης του 35% που ελέγχει το Ταμείο Ιδιωτικοποιήσεων (ΤΑΙΠΕΔ) στα Ελληνικά Πετρέλαια είτε σε στρατηγικό επενδυτή είτε μέσω επιταχυνόμενου βιβλίου προσφορών. Επίσης προβλέπεται έως τα τέλη Οκτωβρίου να έχει αποφασιστεί το ποσοστό του ΟΤΕ που ελέγχει ακόμα το Δημόσιο και θα περάσει (10% μαζί με το ΙΚΑ) στο ΤΑΙΠΕΔ με σκοπό να αξιοποιηθεί ενδεχομένως μέσω πώλησης στην Deutsche Telekom. Στο εν λόγω σχέδιο υπάρχει ακόμα η πώληση του 23% της ΕΥΑΘ και του 11% της ΕΥΔΑΠ (μετά την απόρριψη από το ΣτΕ της διάθεσης πλειοψηφικού ποσοστού) σε απροσδιόριστη όμως ημερομηνία. Περιλαμβάνεται επίσης η πώληση του 17% του μετοχικού κεφαλαίου της ΔΕΗ που βρίσκεται στο χαρτοφυλάκιο του ΤΑΙΠΕΔ. Αλλά και η υιοθέτηση στρατηγικής μετά από εισηγήσεις συμβούλων του Ταμείου για τη διαδικασία αξιοποίησης του ΑΔΜΗΕ όπως και το άνοιγμα της αγοράς λιανικής έως τα τέλη του 2016. Ακόμα στο Asset Development Plan γίνεται λόγος για αναδιάρθρωση των ΕΛΤΑ ώστε να επιστρέψουν σε κερδοφορία και να υπολογιστούν οι χρηματοδοτικές τους ανάγκες αλλά όχι για πώληση αν και αναφέρεται πως θα ληφθούν αποφάσεις για τη στρατηγική αξιοποίησης μετά και την εισήγηση των συμβούλων του ΤΑΙΠΕΔ (PWC και Lazard).
Για τον ΟΛΠ και τον ΟΛΘ προβλέπονται υποβολές δεσμευτικών προσφορών τον Νοέμβριο για τον Πειραιά (αν και νεότερη απόφαση ΤΑΙΠΕΔ και κυβέρνησης τις μετέφερε τον Οκτώβριο) και Φεβρουάριο για τη Θεσσαλονίκη με τάχιστο κλείσιμο («criitical» αναφέρεται χαρακτηριστικά η συγκεκριμένη υποχρέωση) των συμβάσεων παραχώρησης από τα συναρμόδια υπουργεία Ναυτιλίας και Οικονομικών όπως και άμεση προώθηση του προεδρικού διατάγματος για την Ρυθμιστική Αρχή Λιμένων.
ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ΕΕΣΣΤΥ προβλέπεται επίσης να πουληθούν κατά 100% με δεσμευτικές προσφορές τον Δεκέμβριο αλλά με πολλές υπουργικές και άλλες αποφάσεις και ενέργειες να πρέπει να έχουν ολοκληρωθεί έως τον Νοέμβριο.
Προβλέπεται επίσης η διαδικασία πώλησης του 30% που κατέχει το ΤΑΙΠΕΔ στην «Αερολιμήν Αθηνών» η οποία και διαχειρίζεται το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» να ξεκινήσει τον Δεκέμβριο και να γίνει επίσης επέκταση της σύμβασης παραχώρησης. Για την παραχώρηση της Εγνατίας Οδού αποφασίστηκε η πρόσληψη νέων συμβούλων εντός Σεπτεμβρίου και η προώθηση της κοινής υπουργικής απόφασης για την πολιτική διοδίων όπως και η παροχή στήριξης για την ολοκλήρωση των διαπραγματεύσεων με τις τράπεζες για αναδιάρθρωση χρηματοδοτήσεων της εταιρείας Εγνατία Οδός Α.Ε.
Για τον ΔΕΣΦΑ επιβεβαιώνεται το σενάριο να αποκτήσει η Socar το 49% των μετοχών και όχι το 66% που προέβλεπε ο διαγωνισμός και να μεταβιβαστεί το υπόλοιπο 17% είτε στο ελληνικό Δημόσιο είτε σε τρίτο επενδυτή, ενώ εκκρεμεί η έγκριση της Γενικής Διεύθυνσης Ανταγωνισμού της Ε.Ε.
Στο Asset Development Plan αναφέρονται 7 εκκρεμότητες που πρέπει να κλείσουν από άμεσα (asap) και έως και τον Δεκέμβριο φέτος στο πλαίσιο της συμβατικής δέσμευσης με τη LAMDΑ Development όπως προχωρήσουν κυβέρνηση και ΤΑΙΠΕΔ στην έκδοση άδειας Καζίνο, να εκκενώσουν την έκταση και να μεταφέρουν υπηρεσίες που στεγάζονται εκεί, να συστήσουν ειδική υπηρεσίας που θα αναλάβει να προχωρήσει την κατασκευή των δημοσίων δικτύων, να διορίσουν ειδικό συντονιστή για να συντονίσει όλα τα αρμόδια υπουργεία φορείς και υπηρεσίες που εμπλέκονται και να κλείσουν το θέμα του Ειδικού Σχεδίου Χωρικής Ανάπτυξης Δημόσιων Ακινήτων (ΕΣΧΑΔΑ).
Στον Αστέρα ως νέα ημερομηνία για το κλείσιμο της συναλλαγής προσδιορίζεται ο Ιούνιος και ως εκκρεμότητα η ολοκλήρωση του νέου ΕΣΧΑΔΑ μετά την απόρριψη από το ΣτΕ του προηγουμένου. Υπενθυμίζεται πως η κοινοπραξία αραβικών και άλλων συμφερόντων που έχει ανακηρυχθεί προτιμητέος επενδυτής με 400 εκατ. ευρώ βρίσκεται σε διαβουλεύσεις με το ΤΑΙΠΕΔ για το θέμα.
Τιτλοποίηση ακινήτων
Για το θέμα της τιτλοποίησης ακινήτων προσδιορίζεται ως περίοδος πρώτης πιλοτικής προσπάθειας το πρώτο ή δεύτερο τρίμηνο του 2016 αλλά εκκρεμεί ώς τότε η απόφαση για το αν θα προχωρήσει το project αξιοποίησης διαφόρων ακινήτων (που μένει να προσδιοριστούν αλλά και, για κάποια, να μεταβιβαστούν στο Ταμείο) ως όχημα ειδικού σκοπού (SPV) ή ως απλή τιτλοποίηση (ομολογιακή έκδοση με εξασφάλιση έσοδα από την εκμετάλλευση). Επίσης ως εκκρεμότητα αναφέρεται η οριστικοποίηση της διαβούλευσης με την ΕΛΣΤΑΤ για το μοντέλο που θα υιοθετηθεί ώστε να μην υπολογίζεται στο χρέος το προϊόν της τιτλοποίησης. Τα επόμενα μετά το πιλοτικό πακέτα τιτλοποιήσεων προσδιορίζονται για το 2ο εξάμηνο του 2016 και το 2017. Ακόμα στο ADP προβλέπεται η επανεκκίνηση των ηλεκτρονικών δημοπρασιών πώλησης ακινήτων από τις 24 Νοεμβρίου με υποβολή προσφορών για ακίνητα σε Ρόδο, Αργος, Ναύπλιο και αλλού. Για την έκταση Αφάντου στη Ρόδο δίνεται ημερομηνία ολοκλήρωσης της συναλλαγής η 31η Δεκεμβρίου 2015 υπό την προϋπόθεση ότι θα εγκριθεί το ΕΣΧΑΔΑ.
από kathimerini.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.