Δευτέρα, 06 Ιουνίου 2016 07:52
Των Λάμπρου Καραγεώργου και Αντώνη Τσιμπλάκη
Με τα μάτια στραμμένα στην Αθήνα είναι από σήμερα και για μία εβδομάδα το ενδιαφέρον της παγκόσμιας ναυτιλίας. Τα Ποσειδώνια, η μεγαλύτερη διεθνής ναυτιλιακή έκθεση, ανοιγούν τις πύλες του στη μεγαλύτερη ναυτιλιακή ζώνη «πλοιοκτησίας» στον κόσμο, στο πλέγμα Αθήνας / Πειραιά, η οποία συνδέεται στενά με την εθνική ιδιοκτησιακή βάση της, σε αντίθεση με παρεμφερείς πλοιοκτητικές ζώνες, όπως της Σιγκαπούρης και του Λονδίνου, που προσελκύουν μία πλοιοκτητική βάση προερχόμενη από την υφήλιο.
Kitack Lim, γενικός γραμματέας του ΙΜΟ: Ο ΙΜΟ πρέπει να αποτελέσει καταλύτη όσον αφορά τον διάλογο στη ναυτιλιακή βιομηχανία. |
Το νέο ρεκόρ συμμετοχών στα φετινά Ποσειδώνια, που αποτελούν διαχρονικό θεσμό διεθνούς κύρους, πιστοποιεί ότι η Ελλάδα, ως παραδοσιακή ναυτιλιακή δύναμη, μπορεί και θα πρέπει να παραμείνει η καρδιά της διεθνούς ναυτιλίας, να συνεχίσει να προσφέρει στην εθνική αλλά και ευρωπαϊκή οικονομία, διατηρώντας την ανταγωνιστικότητά της, σημειώνει ο κ. Βενιάμης και προσθέτει ότι η ανταγωνιστικότητα σήμερα διακυβεύεται εξαιτίας πρόσφατων άστοχων πολιτικών της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, με κίνδυνο να προκληθεί φυγή, όχι μόνο του ελληνόκτητου στόλου, αλλά και του ευρύτερου ευρωπαϊκού εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης με μετεγκατάσταση σε πιο φιλόξενα διεθνή ναυτιλιακά κέντρα.
Αστοχίες
Για τις αστοχίες αυτές, πάντως, η αρμόδια επίτροπος Ανταγωνισμού Margrethe Vestager στην αποκλειστική της συνέντευξη στο ειδικό αφιέρωμα «Ναυτιλία των Ελλήνων» της «Ναυτεμπορικής» φαίνεται να επιμένει στις θέσεις της, τονίζοντας ότι «το ελληνικό σύστημα φορολογίας χωρητικότητας δεν φαίνεται να εναρμονίζεται με τους κανόνες των εν λόγω κατευθυντήριων γραμμών αναφορικά με το πεδίο των υποστηριζόμενων δραστηριοτήτων, τις απαιτήσεις σχετικά με τη σημαία και τους κανόνες σχετικά με τη φορολογία των μετόχων».
Θοδωρής
Δρίτσας, υπουργός Ναυτιλίας: Η πολιτική μας έχει στο επίκεντρο τον Έλληνα ναυτικό, καθώς και την περαιτέρω ανάπτυξη της ναυτιλίας. |
Πάντως ο ελληνικός εφοπλισμός έχει «σύμμαχο» σε αυτή την προσπάθεια την ελληνική πολιτεία, η οποία με την απάντησή της στην Ε.Ε. αντέκρουσε γραμμή προς γραμμή όλες τις αιτιάσεις σχετικά με το φορολογικό καθεστώς. Παράλληλα, όπως τονίζει στο άρθρο του στο αφιέρωμα της «Ν» ο υπουργός Ναυτιλίας Θοδωρής Δρίτσας, «η πολιτική μας στον τομέα της ναυτιλίας έχει στο επίκεντρο τον Έλληνα ναυτικό, καθώς και την περαιτέρω ανάπτυξη της ελληνικής ναυτιλίας, τη διασφάλιση ενός δυναμικού, φιλικού και κοινωνικά ανταποδοτικού επιχειρηματικού περιβάλλοντος για όλο το εύρος των ναυτιλιακών δραστηριοτήτων, καθώς και την περαιτέρω αύξηση της ποιοτικής απασχόλησης και εκπαίδευσης των ναυτικών. Κυρίως μέσω της αύξησης της απασχόλησης και των εσόδων, αλλά και μέσω των πολλαπλασιαστικών επιδράσεων της ναυτιλίας, επιδιώκουμε την αύξηση του κοινωνικού μερίσματος που φέρνει στη χώρα. Επιδιώκουμε, επίσης, ο Πειραιάς να εδραιώσει τη θέση του ως διαχειριστικό κέντρο της παγκόσμιας ναυτιλίας, ταυτόχρονα όμως (και κυρίως) ως βάση της ελληνικής και της ελληνόκτητης ναυτιλίας».
Διεθνή θέματα
Στα Ποσειδώνια, όμως, κυρίαρχο στοιχείο αποτελούν και τα διεθνή θέματα της ναυτιλίας. Δεν είναι τυχαία η παρουσία του γενικού γραμματέα του ΙΜΟ Kitack Lim, όπως επίσης και της επιτρόπου μεταφορών της Ε.Ε. Violeta Bulc.
Θεόδωρος
Βενιάμης πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών: Κάποιοι υπονομεύουν με τις άστοχες πολιτικές τους τον μεγαλύτερο εμπορικό στόλο του κόσμου. |
Πάνος
Λασκαρίδης, αντιπροέδρος της ECSA: Να νομοθετηθεί ανώτατο όριο ταχύτητας στα πλοία ως μέτρο μείωσης των εκπομπών αερίου του θερμοκηπίου. |
Πρώτη στη ζήτηση για εκθεσιακό χώρο η Κίνα
Νέα ρεκόρ αναμένεται να καταγράψει η μεγαλύτερη ναυτιλιακή έκθεση του κόσμου, τα Ποσειδώνια. Η αυξημένη ζήτηση για τη συμμετοχή όλο και περισσότερο εκθετών στα Ποσειδώνια προέρχεται κυρίως από τα μεγάλα ναυπηγικά κράτη, καθώς και άλλους τακτικούς συμμετέχοντες των «Ποσειδωνίων» από όλον τον κόσμο, στους οποίους πρέπει προστεθούν και πολλοί εκθέτες που θα παρευρεθούν για πρώτη φορά, εκπροσωπώντας νέους τομείς για τα Ποσειδώνια.
Την πρώτη θέση όσον αφορά τη ζήτηση για εκθεσιακό χώρο κατέχει η Κίνα, η οποία θα έχει και πάλι τη μεγαλύτερη συμμετοχή στη διοργάνωση-ορόσημο της ναυτιλιακής βιομηχανίας, με ναυπηγεία, κατασκευαστές εξοπλισμού, ναυτιλιακές υπηρεσίες και εκπροσώπους ναυτιλιακών κέντρων.
Η παρουσία της Άπω Ανατολής αποτελούσε ανέκαθεν μεγάλο γεγονός για τα Ποσειδώνια και η φετινή χρονιά δεν αποτελεί εξαίρεση, με τη Νότια Κορέα και την Ιαπωνία να ετοιμάζουν για άλλη μια φορά εντυπωσιακά περίπτερα, όπου παρουσιάζονται τόσο τα ναυπηγεία όσο και οι κατασκευαστές εξοπλισμού, καθώς ο ανταγωνισμός τους με την Κίνα εντείνεται λόγω της μειωμένης ζήτησης για νέες παραγγελίες. Ένα νέο σημαντικό χαρακτηριστικό στα φετινά Ποσειδώνια είναι η δυναμική συμμετοχή παλιών και νέων ναυτιλιακών κέντρων, γεγονός που οφείλεται στην ενίσχυση του παγκόσμιου ανταγωνισμού και σε αυτόν τον τομέα.Το «παρών» δίνουν τα παραδοσιακά ναυτιλιακά κέντρα της Σιγκαπούρης, του Χονγκ Κονγκ, της Κύπρου και της Μάλτας, ενώ τα Ποσειδώνια υποδέχθηκαν και ένα νέο εθνικό περίπτερο, αυτό του Λουξεμβούργου, το οποίο κάνει το ντεμπούτο του παρουσιάζοντας το Cluster Maritime Luxembourgeois. Άλλα ναυτιλιακά κέντρα που συμμετέχουν στη φετινή διοργάνωση είναι το Dubai Maritime City από τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, το Vancouver International Maritime Centre και το Shanghai Maritime and Finance Excellence Centre.
Ο τραπεζικός κλάδος επιστρέφει δυναμικά φέτος με την Εθνική Τράπεζα ΕΤΕ-2,42% της Ελλάδος, τη Saxo Bank και την Deltec Bank να αποτελούν μερικά μόνο από τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα που συμμετέχουν στα Ποσειδώνια έπειτα από μακρά απουσία.
Παράλληλα συμμετέχουν περισσότεροι από 80 εκθέτες από τον παγκόσμιο κλάδο της Τεχνολογίας Πληροφοριών και Επικοινωνίας (ΤΠΕ) και αναμένεται να προσελκύσουν το ενδιαφέρον της ελληνικής ναυτιλιακής βιομηχανίας.
Τα «Ποσειδώνια 2016» θα πραγματοποιηθούν από τις 6 έως τις 10 Ιουνίου στο εκθεσιακό κέντρο Metropolitan Expo. Η διοργάνωση της έκθεσης τελεί υπό την αιγίδα του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, του Δήμου Πειραιά, του Ναυτικού Επιμελητηρίου της Ελλάδας, της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, της Ελληνικής Επιτροπής Ναυτιλιακής Συνεργασίας του Λονδίνου, της Ένωσης Εφοπλιστών Ναυτιλίας Μικρών Αποστάσεων και του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας.
naftemporiki.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.