Κυριακή, 31 Μαΐου 2015

Να βρεθεί άμεσα λύση συμφώνησαν Τσίπρας, Μέρκελ και Ολάντ


Να βρεθεί άμεσα λύση συμφώνησαν Τσίπρας, Μέρκελ και Ολάντ
 
Στο πλαίσιο της πολιτικής διαπραγμάτευσης, ο Πρωθυπουργός, Αλέξης Τσίπρας, είχε το βράδυ της Κυριακής τηλεδιάσκεψη με τη γερμανίδα καγκελάριο, Ανγκελα Μέρκελ και τον γάλλο πρόεδρο, Φρανσουά Ολάντ.

Η τηλεδιάσκεψη ξεκίνησε στις 8 το βράδυ και διήρκεσε περίπου 45 λεπτά. Σύμφωνα με πληροφορίες, η συζήτηση έγινε σε καλό κλίμα και οι τρεις ηγέτες συμφώνησαν πως οι διαδικασίες πρέπει να επιτευχθούν ώστε να επέλθει η συμφωνία όσο το δυνατόν γρηγορότερα.

Πρόκειται για τη δεύτερη τηλεδιάσκεψη που είχε ο έλληνας Πρωθυπουργός με την κ. Μέρκελ και τον κ. Ολάντ μέσα σε τρεις μέρες.

Το Σάββατο, κατά την μαραθώνια συνεδρίαση της ομάδας διαπραγμάτευσης στο Μέγαρο Μαξίμου, υπό τον Πρωθυπουργό, υπήρξε αποτίμηση της διαπραγμάτευσης στο Brussels Group όπως έχει εξελιχθεί μέχρι τώρα.

Σύμφωνα με τις πληροφορίες, υπάρχει σύγκλιση σε θέματα που παρέμεναν έως χθες ανοιχτά, όπως π.χ. στον ΦΠΑ και σε δύο μοντέλα που έχουν καταλήξει οι δύο πλευρές, αλλά και στα «κόκκινα δάνεια», ωστόσο υπάρχουν ακόμα εκκρεμμή ζητήματα.

Την ώρα της συνεδρίασης στο Μέγαρο Μαξίμου, η διαπραγματευτική ομάδα ήταν σε ανοιχτή γραμμή με τις Βρυξέλλες, όπου ήταν σε εξέλιξη το Brussels Group. Σύμφωνα με πληροφορίες της ελληνικής πλευράς, έχουν αρχίσει και ετοιμάζονται κείμενα και από τις δύο πλευρές.

Στο μεταξύ, με ταχείς ρυθμούς φαίνεται ότι προχωρούν οι διαπραγματεύσεις για την επίτευξη συμφωνίας.

Οι διαβουλεύσεις στις Βρυξέλλες συνεχίζονται με εντατικούς ρυθμούς, με κύκλους προσκείμενους στις συζητήσεις, να αναφέρουν ότι σε γενικές γραμμές ο ρυθμός των διαβουλεύσεων επιταχύνεται και η σταδιακή επίτευξη συμφωνίας στο τεχνικό επίπεδο θεωρείται εφικτή.

Σύμφωνα με πληροφορίες από τις Βρυξέλλες, οι συζητήσεις βρίσκονται πολύ κοντά σε συμφωνία στο θέμα του ΦΠΑ και ειδικότερα στην κατεύθυνση να υπάρξουν τέσσερις συντελεστές, με τα τρόφιμα στον χαμηλότερο συντελεστή, στο 7%.

από tanea.gr

Σκίτσο του Δημήτρη Χαντζόπουλου (31.05.15)

                                                                                                                                                   από τήν "ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ"

Κρούγκμαν: «Η κατάσταση στην Ελλάδα θυμίζει καλοκαίρι του 1914»

THE NEW YORK TIMES
 «Υπάρχει μια περίεργη αίσθηση καλοκαιριού 1914 σε αυτό που συμβαίνει τον τελευταίο καιρό στην Ελλάδα», γράφει ο νομπελίστας οικονομολόγος Πολ Κρούγκμαν στο άρθρο του στους New York Times υπό τον τίτλο "Τελευταία έξοδος πριν το Χάος".  «Παρότι κάποιοι από τους κύριους εμπλεκόμενους προσπαθούν απελπισμένα, και σωστά, να βρουν μια λύση για να αποφύγουν το Grexit και τις συνέπειές του, άλλοι -όχι μόνο στο στρατόπεδο των δανειστών αλλά και των δανειζομένων- μοιάζει όχι μόνο να έχουν παραιτηθεί στο ενδεχόμενο της κατάρρευσης, αλλά και σαν σχεδόν να καλωσορίζουν την προοπτική, με τον ίδιο ακριβώς τρόπο που πριν από έναν αιώνα, κάποιοι έμοιαζαν να καλωσορίζουν το τέλος μιας μπερδεμένης και απογοητευτικής διπλωματίας και την έναρξη του Πολέμου».
Ο κ. Κρούγκμαν αναρωτιέται αν υπάρχει ακόμη διέξοδος και συνεχίζει με την τοποθέτηση ότι «πρέπει να υπάρχει». «Η Ελλάδα δεν μπορεί να έχει πρωτογενές έλλειμμα, όμως δεν μπορεί να υποχρεωθεί να τρέξει και ένα μεγάλο πρωτογενές πλεόνασμα, έτσι, ένα μικρό πρωτογενές πλεόνασμα, είναι η προφανής και καλύτερη λύση για όλους τους ενδιαφερομένους, σε σχέση με την άλλη λύση που είναι η έξοδος από το ευρώ», υπογραμμίζει.
Ο  οικονομολόγος καταγράφει ένα νέο πρόβλημα που έχει προκύψει από την τρέχουσα αντιπαράθεση. Η αβεβαιότητα έχει σπρώξει την Ελλάδα ξανά στην ύφεση και τα πρωτογενή πλεονάσματα που επιτεύχθηκαν πέρυσι έχουν εξαφανιστεί, ενώ σημειώνει ότι μια συμφωνία θα έλυνε το πρόβλημα.
Το μεγάλο πρόβλημα, συνεχίζει, είναι πώς θα επιτευχθεί αυτή η συμφωνία δεδομένης της έλλειψης εμπιστοσύνης από όλες τις πλευρές.«Οι Ελληνες αισθάνονται, δικαιολογημένα, ότι τους συμπεριφέρονται σαν να είναι μια κατακτημένη επαρχία από ανάλγητους και ανίκανους και προσπαθούν να αποφύγουν οτιδήποτε θα τους γύριζε στο προ πενταετίας καθεστώς. Οι θεσμοί από την άλλη δεν εμπιστεύονται ότι η άπειρη ακόμη κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ ξέρει τι κάνει, είναι ικανή να κάνει ή αντιμετωπίζει με ρεαλισμό αυτό που πρέπει να γίνει. Ωστόσο, από ότι ακούω υπάρχει χώρος για τουλάχιστον μια προσωρινή συμφωνία. Η Ελλάδα θα πρέπει να παραδώσει κάποια συγκεκριμένη δράση, την αύξηση του ΦΠΑ, κάποια προσαρμογή στις συντάξεις (αλλά όχι μια ολοκληρωμένη μεταρρύθμιση ήδη από τώρα), ίσως κάτι στις αγορές προϊόντων. Για να γίνει αυτό ωστόσο, οι άνθρωποι που έχουν ανεβάσει τον πήχη θα μπορούσαν πιθανώς να αναγκαστούν να τον μειώσουν και πάλι σε κάτι εφικτό, ωστό να είναι δυνατόν ο καθένας να σταθεί από κάτω».
«Λίγες μέρες απομένουν. Ας ελπίσουμε ότι οι ψυχραιμότεροι θα υπερισχύσουν», καταλήγει.
kathimerini.gr

Βλέποντας από τά ραντάρ τού πύργου ελέγχου...

Η Φλώρα Μαγκανάρη εργάζεται ως ελεγκτής εναέριας κυκλοφορίας εδώ και 30 χρόνια.

Μια βάρδια με τους «παρατηρητές των αιθέρων»

Ρεπορτάζ: ΘΕΟΔΩΡΑ ΒΑΣΙΛΟΠΟΥΛΟΥ, Φωτογραφίες: ENRI CANAJ
Εκεί όπου η άψογη συνεργασία «εδάφους - αέρος» είναι ύψιστο προαπαιτούμενο νυχθημερόν... «Καλημέρα, Aegean 123 είμαστε έξι μίλια τελική στο ILS του διαδρόμου 03 αριστερού για προσγείωση». Ο κυβερνήτης του αεροσκάφους με προορισμό την Αθήνα βρίσκεται σε «απόσταση αναπνοής» από το «Ελευθέριος Βενιζέλος». «Καλημέρα Aegean 123 είστε νούμερο 1 για προσγείωση, συνεχίστε προσέγγιση, κατάσταση διαδρόμου υγρή, ελαφρά βροχή τελευταία βαρομετρική 1002», απαντάει με τη σειρά του ο ελεγκτής του Πύργου Ελέγχου. Πρόκειται για απόσπασμα μιας τυπικής κωδικοποιημένης στιχομυθίας μεταξύ του πιλότου και ενός εκ των 57 ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας που εργάζονται με βάρδιες στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών.


«Το αεροδρόμιο των Αθηνών διαθέτει δύο παράλληλους διαδρόμους, με μήκος 3.800 και 4.000 μέτρων αντίστοιχα, που απέχουν μεταξύ τους 1.575 μέτρα, κάτι που διευκολύνει πολύ τις ταυτόχρονες προσεγγίσεις και αναχωρήσεις, όταν υπάρχει έντονη κυκλοφορία», δηλαδή μποτιλιάρισμα στον εναέριο χώρο, εξηγεί στην «Κ» η προϊσταμένη επιχειρησιακής λειτουργίας του Πύργου Ελέγχου του ΔΑΑ, κ. Εφη Παπαδοπούλου. «Οπλισμένοι» με τεχνικά μέσα και γρήγορα αντανακλαστικά οι ελεγκτές παρακολουθούν από το γυάλινο κτίριο που υψώνεται στα 67 μέτρα, όσο δηλαδή ο 15ος όροφος ενός κτιρίου, τον παραμικρό ελιγμό των αεροσκαφών.
«Ο ελεγκτής που εργάζεται στο αεροδρόμιο φέρει την ευθύνη για τη σωστή διαχείριση των αεροσκαφών στον αέρα, με στόχο την πρόληψη ατυχήματος. Οφείλει επίσης να παρέχει πληροφορίες που σχετίζονται με τις κινήσεις αεροπλάνων, τις εκκινήσεις κινητήρων και είναι υπεύθυνος για την ενεργοποίηση των υπηρεσιών διάσωσης», προσθέτει η ίδια.
Η διαδικασία προσγείωσης αποτελεί ιεροτελεστία. «Ο κυβερνήτης καλεί τον πύργο ελέγχου ενώ πετάει σε απόσταση μεταξύ 5-10 μιλίων από τον διάδρομο. Αναφέρει τον αριθμό πτήσης κι ενίοτε την απόσταση του σε μίλια. Εμείς με την σειρά μας επιβεβαιώνουμε μέσα από την οθόνη ραντάρ την ταυτότητα του και στη συνέχεια του μεταβιβάζουμε πληροφορίες όπως για παράδειγμα πόσα και τι τύπου αεροσκάφη προπορεύονται, τι ταχύτητες έχουν κι αν πετούν στην περιοχή κάποια ελαφρύτερα αεροσκάφη ή ελικόπτερα που η πορεία τους πιθανώς να εμπλέκεται μαζί του», λέει ο κύριος Λεωνίδας Πατίκης, που εργάζεται ως ελεγκτής εναέριας κυκλοφορίας Πύργου Ελέγχου από το 1999.
Το καλοκαίρι; Επιπρόσθετος συναγερμός, καθώς η κίνηση σχεδόν διπλασιάζεται. Ο συνολικός αριθμός απογειώσεων και προσγειώσεων φτάνει τις 44 την ώρα με μέγιστο όριο εξυπηρέτησης στον ΔΑΑ τις 60. «Πέρυσι, είχαμε μια αύξηση 10% στην αεροπορική κίνηση, ενώ το πρώτο τρίμηνο του 2015 σε σχέση με το αντίστοιχο του 2014 έφτασε το 17%», λέει η κ. Παπαδοπούλου.