Τετάρτη, 27 Σεπτεμβρίου 2017

Παίζοντας με «καμμένο» χαρτί




Με έναν ελιγμό, που η αντιπολίτευση θα έπρεπε να είχε προβλέψει, οι ΑΝΕΛ γνωστοποίησαν ότι υπερψηφίζουν το νομοσχέδιο για τη νομική αναγνώριση της ταυτότητας φύλου αλλά και την τροπολογία για τις αποφάσεις του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου που αφορά την «Τουρκική Ένωση Ξάνθης».  Για την τελευταία υπόθεση  αποδείχτηκε ότι η ρύθμιση δεν έχει πολιτικό κόστος ενώ η στήριξη στις ρυθμίσεις για την ταυτότητα φύλλου είναι προφανώς μια κίνηση τακτικής. Είναι «ένα άδειασμα» σε ΔΗΣΥ και ΝΔ που οικοδόμησαν την τακτική τους προεξοφλώντας αρνητική στάση των ΑΝΕΛ, σε ένα ανταρτοπόλεμο της δεδηλωμένης. Τώρα όμως η κυβέρνηση εμφανίζεται ενωμένη και έτοιμη να διεμβολίσει την συμμαχία ΝΔ και ΔΗΣΥ που θα βρεθούν απολογούμενοι για τη διγλωσσία τους.
Η μεν ΝΔ καλλιεργούσε φιλελεύθερο προφίλ και ο Μητσοτάκης συναντήθηκε με την ΛΟΑΤΚΙ κοινότητα υποσχόμενος στήριξη αλλά τώρα πρέπει να πάρει θέση, χωρίς προσχήματα και να δοκιμάσει τη συνοχή του δικού του κόμματος. Η δε ΔΗΣΥ καλλιεργούσε κεντροαριστερό προφίλ αλλά στοιχήθηκε πίσω από τη γραμμή Μητσοτάκη και τώρα θα κατηγορηθεί ότι είναι «προοδευτική» μόνο εκ του ασφαλούς.
Ο χειρισμός της υπόθεσης ανέδειξε και πάλι τη στρατηγική ανεπάρκεια της αντιπολίτευσης. Η κυβέρνηση περνά αλώβητη ενώ ΝΔ και ΔΗΣΥ θα μετρήσουν αναπόφευκτες απώλειες.

«Απαγόρευση» απόπλου για την Ελλάδα...

Εντολή απαγόρευσης εκτέλεσης δρομολογίων προς την Ελλάδα για γιοτ και επιβατηγά πλοία με τουρκική σημαία εξέδωσε το...
υπουργείο Μεταφορών της Άγκυρας με αφορμή, όπως αναφέρει η σχετική ανακοίνωση, «την κατάσχεση 11 πλοίων από τις ελληνικές αρχές για παραβιάσεις κανονισμών που διέπουν την ποιότητα των θαλάσσιων μεταφορών».

Με την απόφαση, που εστάλη στις κατά τόπους τουρκικές λιμενικές αρχές, η Άγκυρα απαγορεύει τα δρομολόγια προς την Ελλάδα για τα μεν γιοτ από προχθές (Δευτέρα 25 Σεπτεμβρίου), για τα δε επιβατηγά από τις 12 Οκτωβρίου, επικαλούμενη το Μνημόνιο των Παρισίων (Paris MOU) για τις επιθεωρήσεις των πλοίων.

Όπως είπε ο υπουργός Μεταφορών Αχμέτ Αρσλάν, τα μέτρα που λαμβάνει η Αθήνα θέτουν σε κίνδυνο την κατάταξη της Τουρκίας στη λίστα με τις χώρες με «λευκή σημαία» καθώς είναι σοβαρή η πιθανότητα υποβάθμισής της στους πίνακες απόδοσης σημαιών (Black, Grey, White lists).

Σύμφωνα με την περιφερειακή συμφωνία Paris MoU, οι επιθεωρητές του Κράτους Λιμένα (PSCO) μιας χώρας μπορούν να διατάξουν την κράτηση ενός πλοίου εάν διαπιστώσουν κατά την επιθεώρηση είτε σοβαρές ανεπάρκειες είτε ότι δεν είναι ασφαλές για το περιβάλλον και το πλήρωμα να βγει από το λιμάνι.

Αξιολογώντας τα αποτελέσματα αυτών των επιθεωρήσεων το Paris MoU έχει καθιερώσει την ετήσια έκδοση της «Μαύρης», «Γκρι» και Λευκής» Λίστας - πίνακες, δηλαδή, που παρουσιάζουν το πλήρες φάσμα των ποιοτικών σημαιών και των σημαιών με κακή απόδοση, που θεωρούνται υψηλού ή πολύ υψηλού κινδύνου για την περίοδο από 1 Ιουλίου μέχρι 30 Ιουνίου του επόμενου έτους.

Η Άγκυρα φοβάται ότι οι επιθεωρήσεις και οι κρατήσεις πλοίων με τουρκική σημαία από τους Έλληνες αρμόδιους του PSCO θα αλλάξουν αρνητικά για την Τουρκία την κατάταξή της στις λίστες.

«Το γεγονός ότι η Ελλάδα άρχισε να επιθεωρεί και να κρατά μικρά εμπορικά πλοία, μικρότερα των 24 μέτων, ισχυριζόμενη ότι δεν συμμορφώνονται με τους κανονισμούς θέτει σε κίνδυνο τη "λευκή σημαία" της Τουρκίας. Κι αυτό είναι απαράδεκτο», δήλωσε ο Αχμέτ Αρσλάν στο κρατικό δίκτυο TRT.

«Προειδοποιήσαμε και στείλαμε τους ειδικούς μας εκεί. Είπαμε ότι εάν η Ελλάδα αλλάξει αυτή την τακτική, τα γιοτ μας θα ταξιδέψουν στα ελληνικά νησιά και θα συνεχίσουν να συνεισφέρουν στο εμπόριό σας. Αλλά εάν δεν συμβεί αυτό, δεν θα το επιτρέψουμε», τόνισε προσθέτοντας ότι θα συζητήσει το θέμα όταν συναντηθεί με τον Έλληνα ομόλογό του κατά την επίσκεψή του στην Αθήνα στις 12 Οκτωβρίου.

Όπως αναφέρει η εφημερίδα «Hurriyet», η κράτηση τεσσάρων γιοτ που είχαν προορισμό την Κω και τη Ρόδο και ενός εμπορικού κοντά στο Καλαμάκι έπαιξαν ρόλο στην απόφαση του τουρκικού υπουργείου.

«Έντεκα δικά μας γιοτ και πλοία έχουν κρατηθεί από τις ελληνικές αρχές μέχρι τώρα. Εάν κρατήσουν ένα ακόμα, θα βγούμε από τη λίστα της "Λευκής Σημαίας", πράγμα που σημαίνει υποβάθμιση της ποιότητας των θαλάσσιων μεταφορών μας», είπε ο πρόεδρος της Ένωσης Ναυτικών της Αλικαρνασσού. «Γι' αυτό ανησυχεί το υπουργείο».

Ταξιδιωτικά γραφεία που πραγματοποιούν εκδρομές στα ελληνικά νησιά ανακοίνωσαν ότι αναστέλλουν τα προγράμματά τους μέχρι τις 12 Οκτωβρίου. Τα μέτρα αναμένεται να επηρεάσουν κυρίως τα ταξίδια από Κουσάντασι, Μαρμαρίδα, Αλικαρνασσό, Ντικιλί και Αϊβαλί...


efsyn.gr 

Κορυφαίος επιχειρηματίας: Ο Ανδρέας δεν είχε τσέπες για «μίζα», φορούσε σάβανο…

Ακούω πολλούς να κατηγορούν όλους ανεξαιρέτως τους πολιτικούς ως «λαδιάρηδες».

Και θυμάμαι την
κουβέντα κορυφαίου Έλληνα επιχειρηματία -πιο κορυφαίου δε γίνεται- που γνώρισε τους πολιτικούς της Μεταπολίτευσης, όσο κανείς.

«Όλοι τα έπαιρναν, όλοι. Με μόνη εξαίρεση, τον Ανδρέα Παπανδρέου. Το παντελόνι του Ανδρέα ήταν σαν το σάβανο, χωρίς τσέπες«, έλεγε.

Όταν, μάλιστα, η συγκυβέρνηση Μητσοτάκη-Κύρκου-Φλωράκη προσπάθησε να στείλει στη φυλακή τον Ανδρέα, με βασική κατηγορία ότι δήθεν ο Γιώργος Κοσκωτάς του πλήρωσε τα νοσήλια στο Λονδίνο, ο επιχειρηματίας μίλησε στον τότε αρχηγό της ΝΔ και του εξήγησε ότι όλα αυτά είναι παραμύθια.

Του είπε ότι ο ίδιος θα πλήρωνε το κόστος της θεραπείας του Ανδρέα στο Χέρφιλντ, αλλά ο Αντώνης Λιβάνης είχε ήδη αποσπάσει την υπόσχεση των βουλευτών του ΠΑΣΟΚ ότι θα συνδράμουν.

Παρόλα αυτά ο Μητσοτάκης προσπάθησε να τον στείλει στη φυλακή, με τη συνδρομή Κύρκου και Φλωράκη. Ωστόσο, οι δικαστές του Ειδικού Δικαστηρίου είπαν «όχι» στον πρόεδρο Βασίλη Κόκκινο, που έκανε ό,τι μπορούσε για το αντίθετο…


aixmi.gr