Τετάρτη, 30 Δεκεμβρίου 2015

Τό διαχρονικό σκίτσο τού Αρκά...


Σε κουβέντα να βρισκόμαστε;

Μέγαρο Μαξίμου
Στο μέγαρο Μαξίμου προετοιμάζονται για κάθε ενδεχόμενο εν όψει των δύσκολων ψηφοφοριών που έρχονται στη Βουλή 
 EUROKINISSI/ΑΝΤΩΝΗΣ ΝΙΚΟΛΟΠΟΥΛΟΣ
Δεν ξέρω αν τα ανοίγματα στελεχών του ΣΥΡΙΖΑ στην Ενωση Κεντρώων εντάσσονται σε κάποιο σχέδιο ή αν πρόκειται για μια περίπτωση του τύπου «σε κουβέντα να βρισκόμαστε». Αν ισχύει το δεύτερο, εντάξει. Δεν είναι η πρώτη φορά που η δημόσια συζήτηση διολισθαίνει στην ελαφρότητα.
Φοβάμαι όμως ότι κάποιοι στην κυβέρνηση ερωτοτροπούν με το κόμμα του κ. Λεβέντη στα σοβαρά. Κορυφαίοι υπουργοί, μερικοί εκ των οποίων είναι στενοί συνεργάτες του Αλ. Τσίπρα, άρα και οι ίδιοι γνωρίζουν ότι οι πολίτες λόγω της θεσμικής και όχι μόνο εγγύτητας χρεώνουν τις απόψεις τους στον πρωθυπουργό, έχουν μιλήσει με κολακευτικά λόγια για τον κ. Λεβέντη, έχουν εξάρει την υπεύθυνη στάση του, τονίζοντας ότι ορισμένες από τις θέσεις που έχει διατυπώσει είναι ρεαλιστικές και θα μπορούσαν να γίνουν δεκτές.
Το ερώτημα πάντως είναι αν θέλουν την Ενωση Κεντρώων για καβάτζα εν όψει των δύσκολων ψηφοφοριών που έρχονται στη Βουλή για το ασφαλιστικό και τη φορολογία των αγροτών ή αν δουλεύουν στο μυαλό τους (με την έγκριση του πρωθυπουργού άραγε;) το σενάριο της αντικατάστασης των ΑΝ.ΕΛΛ. από την Ενωση Κεντρώων στο κυβερνητικό σχήμα.
Η διεύρυνση της κοινοβουλευτικής βάσης της συμπολίτευσης είναι μια θεμιτή επιδίωξη για οποιαδήποτε κυβέρνηση, εφόσον φυσικά δεν εξασφαλίζεται με υποσχέσεις, αντίδωρα και ανταλλάγματα κάτω από το τραπέζι.
Είναι όμως μόνο αυτό; Φαίνεται πως στην Κουμουνδούρου και στο μέγαρο Μαξίμου προετοιμάζονται για κάθε ενδεχόμενο επειδή οι σχέσεις ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝ.ΕΛΛ. δεν διανύουν την καλύτερη φάση τους εξαιτίας των αντιδράσεων του κόμματος του κ. Καμμένου σε πολιτικές που ανήκουν στον σκληρό πυρήνα της στρατηγικής του ΣΥΡΙΖΑ.
Ωστόσο ποιος μπορεί να εγγυηθεί ότι η Ενωση Κεντρώων, αυτό το σκαμπρόζικο προσωποπαγές σκαρίφημα με τη θολή ταυτότητα, θα είναι πιο αξιόπιστος κυβερνητικός εταίρος από τους ΑΝ.ΕΛΛ., ένα κόμμα που έχει μεν συντηρητικές αναφορές, είναι όμως προβλέψιμο, αφού είναι γνωστές στους πάντες οι ανελαστικές γραμμές του σε ορισμένα ζητήματα, δοκιμάστηκε στην πράξη σε εξαιρετικά δύσκολες συνθήκες και αποδείχτηκε πολύ πιο συμπαγές από τον ΣΥΡΙΖΑ;

Τάσος Παππάς
ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΤΩΝ ΣΥΝΤΑΚΤΩΝ
 

Πιό ζόρικα -"τά πράματα"- στά Γιάννενα...

Ισόβια στον πρώην ταμία του δήμου Ιωαννιτών που υπεξαίρεσε 1,3 εκατ. ευρώ


tvxs.gr | 30 Δεκ. 2015
Την ποινή της ισόβιας κάθειρξης, επέβαλε το τριμελές Εφετείο Κακουργημάτων στον πρώην Ταμία του Δήμου Ιωαννιτών, ο οποίος κατηγορούνταν, για την υπεξαίρεση 1,3 εκατ. ευρώ.

Σε ποινή φυλάκισης τριών ετών με αναστολή, καταδικάστηκε η Διευθύντρια της Οικονομικής Υπηρεσίας κατά το επίμαχο χρονικό διάστημα.
Η υπόθεση είχε αποκαλυφθεί το καλοκαίρι του 2013 μετά από οικονομικό έλεγχο, ενώ η ακροαματική διαδικασία διήρκεσε περίπου 2 εβδομάδες.
Ο πρώην ταμίας υποστήριξε στην απολογία του την αθωότητα του, λέγοντας πως το κατηγορητήριο, είναι «κατασκευασμένες λογιστικές αλχημείες», ενώ αμφισβήτησε το πόρισμα τεσσάρων ελέγχων.
Ο δικηγόρος του πρώην ταμία, ανέφερε πως ο εντολέας θα κάνει έφεση και τόνισε πως ζητά να συμπεριληφθούν στην δικογραφία, τα αντίγραφα όλων των παραστατικών, με βάση τα οποία έλαβε την απόφαση η επιτροπή που έκανε την έρευνα για το έλλειμμα.

Οι άγνωστες ποινές για όσους δεν πληρώσουν τέλη κυκλοφορίας – Η εγκύκλιος


INTIME NEWS/ΧΑΛΚΙΟΠΟΥΛΟΣ ΝΙΚΟΣ

Τις διατάξεις των άρθρων 12 και 17 του νόμου 4346/2015 με τις οποίες επιβλήθηκε το ειδικό τέλος στα παιχνίδια του ΟΠΑΠ ΟΠΑΠ+1,45% (τα πέντε λεπτά ανά στήλη) αλλά και τις μεταβολές στον τρόπο υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας κοινοποίησε με εγκύκλιο που εξέδωσε ο αναπληρωτής γενικός γραμματέας δημοσίων Εσόδων Ιωάννης Μπάκας.
Στην εγκύκλιο, περιγράφονται και οι συνέπειες για όσους δεν πληρώσουν ή δεν πλήρωσαν στο παρελθόν τα τέλη κυκλοφορίας. Πέρα από το πρόστιμο το οποίο ανέρχεται στο ισόποσο των τελών κυκλοφορίας, υπάρχουν και άλλες ποινές τις οποίες υπενθυμίζει ο συντάκτης της εγκυκλίου. Όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά,

  • σύμφωνα με τις διατάξεις της περ. 7 της υποπαρ. Ε7 του άρθρου πρώτου του ν. 4093/2012, δεν επέρχεται μεταβίβαση της κυριότητας αυτοκινήτου οχήματος, εάν δεν καταβληθούν προηγουμένως τα τέλη κυκλοφορίας του έτους εντός του οποίου λαμβάνει χώρα η μεταβίβαση και τα τέλη κυκλοφορίας προηγουμένων ετών, τα οποία τυχόν οφείλονται για το χρόνο που το όχημα βρισκόταν στην κατοχή του μεταβιβάζοντος, συμπεριλαμβανομένων των προβλεπομένων από τις εκάστοτε ισχύουσες διατάξεις, προστίμων και δεν αρκεί η βεβαίωσή τους ή υπαγωγή, ενδεχομένως, σε ρύθμιση τμηματικής καταβολής βεβαιωμένων ληξιπρόθεσμων οφειλών, προκειμένου να επέλθει μεταβίβαση.
  • σύμφωνα με τις διατάξεις της υποπαραγράφου Δ4 του άρθρου τρίτου του ν.4254/2014(85 Α΄), σε κάθε περίπτωση εξαγωγής, επανεξαγωγής ή μεταφορά εκτός της χώρας οχήματος, δεν επέρχεται διαγραφή αυτού από το Μητρώο οχημάτων, εφόσον δεν καταβληθούν τα τυχόν οφειλόμενα τέλη κυκλοφορίας και πρόστιμα από τον τελευταίο κάτοχο ή ιδιοκτήτη του.
Ολόκληρη η εγκύκλιος που υπενθυμίζει και τον νέο τρόπο υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας δημοσιεύεται ΕΔΩ
naftemporiki.gr

Μειώνεται ο τζίρος και στα τυχερά παιχνίδια

Μειώνεται ο τζίρος και στα τυχερά παιχνίδια
Η κρίση έχει επηρεάσει και τα ποσά που τοποθετούνται στα τυχερά παίγνια. Το απόφθεγμα ότι ο τζόγος εν μέσω οικονομικών δυσχερειών «ανθεί» δεν ισχύει. Απλώς η πτώση της δαπάνης για τυχερά παίγνια είναι μικρότερη από την πτώση των εισοδημάτων των παικτών.
Σύμφωνα με επίσημα στοιχεία, ενώ το 2011 ο τζίρος (DROP) των Καζίνο ήταν πάνω από 2,2 δις. ευρώ, το 2014 έπεσε σχεδόν στο 1,6 δις, ενώ το 2015 (έως 30-9-2015) έφτασε τα 1.167.357.805 ευρώ. Ταυτόχρονα, μεγάλη πτώση καταγράφουν τα ακαθάριστα έσοδα (GGR) των Καζίνο.

Ειδικότερα, το 2014 τα εννέα Καζίνο που λειτουργούν στην Ελλάδα, παρουσίασαν μείωση των ακαθαρίστων εσόδων τους σε σχέση με το 2010, από 22% έως και 74%.

Την τελευταία τετραετία, την περίοδο των εορτών (Χριστουγέννων, Πρωτοχρονιάς και μετά), ο αριθμός των επισκεπτών στα Καζίνο αντιπροσωπεύει το 12% με 13% της ετήσιας επισκεψιμότητας σε αυτά.

Το 2011 ο συνολικός ετήσιος αριθμός των εισιτηρίων ανήρχετο στα 2.911.500, το 2014 περιορίστηκαν στα 2.615.569, και το 2015 (μέχρι τον Σεπτέμβριο του έτους), υποχώρησαν στα 1.877.162. Επίσης, ο τζίρος των Καζίνο την εορταστική περίοδο, αντιπροσωπεύει το 10%-11% του συνολικού ετήσιου κύκλου εργασιών τους, ενώ στα ίδια ποσοστά κινούνται και τα μικτά κέρδη τους.

Τα ακαθάριστα έσοδα (GGR) των τυχερών παιγνίων, στο διάστημα 2010 - 2014 μειώθηκαν, από άνω των 2,2 δις. ευρώ που ήταν το 2010, σε 1,6 δις. το 2014. Στον υπολογισμό αυτό περιλαμβάνονται τα ακαθάριστα έσοδα της ΟΠΑΠ Α.Ε., των επιχειρήσεων Καζίνο, των Ελληνικά Λαχεία Α.Ε., και του ΟΔΙΕ Α.Ε.. Εξαίρεση, στην προκειμένη, αποτελούν τα Ελληνικά Λαχεία Α.Ε., που στην ίδια χρονική περίοδο κατέγραψαν αύξηση των ακαθαρίστων εσόδων τους.

Το Πρωτοχρονιάτικο Λαχείο, του οποίου τα έσοδα κατευθύνονται σε κοινωνικού και προνοιακού χαρακτήρα δαπάνες του κράτους, παρουσιάζει σημαντική πτώση. Ετσι, ενώ το 2009 είχε έσοδα άνω των 52 εκατομμυρίων ευρώ, το 2014 έπεσε στα 17.357.100 ευρώ.

Παρόλα αυτά, ο χώρος των τυχερών παιγνίων εξακολουθεί να προσελκύει μεγάλο αριθμό παικτών και να καταγράφει αξιοσημείωτα έσοδα.

Για αυτό, όπως προαναφέρθηκε, ο ρυθμός μεταβολής της δαπάνης των παικτών στα τυχερά παίγνια, δεν συμβαδίζει με τους ρυθμούς πτώσης των εισοδημάτων τους. Για παράδειγμα, το 2014 αυξήθηκε η δαπάνη στα τυχερά παίγνια κατά 7,82%, σε σχέση με το 2013, τη στιγμή που η μείωση των εισοδημάτων ήταν -1,84%.

Επίσης, το 2011, σε σχέση με το 2010, ήταν -8,16% η δαπάνη για τα παίγνια, όταν η μείωση των εισοδημάτων ήταν -15,75%. Το 2012, συγκρίνοντας με το 2011, ήταν -6,52% η δαπάνη για τα παίγνια, και -11,77% η μείωση εισοδημάτων. Τέλος, το 2013, σε σχέση με το 2012, ήταν -6,06% η δαπάνη για τα παίγνια, και -7,58% η μείωση εισοδήματος.

από tanea.gr 

Μπαράζ ελέγχων της Εφορίας σε 22.000 φορολογουμένους

Μπαράζ ελέγχων της Εφορίας σε 22.000 φορολογουμένους

Με 22.000 φορολογικούς ελέγχους επικεντρωμένους σε υποθέσεις της τελευταίας πενταετίας και υποθέσεις με μεγάλο φορολογικό ενδιαφέρον των προηγούμενων ετών σχεδιάζει να δώσει τη μάχη κατά της φοροδιαφυγής η Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων στη διάρκεια του 2016 την ώρα που η κυβέρνηση ποντάρει σε γρήγορα και εντυπωσιακά αποτελέσματα από την αξιοποίηση της λίστας Μπόργιανς των 10.588 τραπεζικών λογαριασμών Ελλήνων στην Ελβετία.
Σε σύσκεψη η οποία πραγματοποιήθηκε χθες στο υπουργείο Δικαιοσύνης οι συναρμόδιοι υπουργοί Δημήτρης Παπαγγελόπουλος και Τρύφων Αλεξιάδης έκαναν δεκτά όλα τα αιτήματα των οικονομικών εισαγγελέων για άμεση ενίσχυση της ομάδας που χειρίζεται τη λίστα τόσο σε επίπεδο ελεγκτών όσο και σε υλικοτεχνική υποδομή ενώ προετοίμασαν την επίσκεψη του υπουργού Οικονομικών της Βόρειας Ρηνανίας - Βεστφαλίας Νόρμπερτ Βάλτερ Μπόργιανς στις 16 Ιανουαρίου 2016 στην Αθήνα για την υπογραφή μνημονίου συνεργασίας. 
Την ίδια ώρα με εγκύκλιό του ο αναπληρωτής ΓΓΔΕ Γιάννης Μπάκας έδινε στίγμα για το μπαράζ των φορολογικών ελέγχων που σχεδιάζονται το επόμενο έτος. Από την εγκύκλιο προκύπτει ότι το Κέντρο Ελέγχου Φορολογουμένων Μεγάλου Πλούτου, το Κέντρο Ελέγχου Μεγάλων Επιχειρήσεων και οι ΔΟΥ θα τρέξουν τέσσερις χιλιάδες πλήρεις και δεκαοκτώ χιλιάδες μερικούς φορολογικούς ελέγχους.
Μία στις δύο υποθέσεις που θα επιλεγούν για έλεγχο θα αφορά φορολογικά έτη, χρήσεις, υποθέσεις, περιόδους ή υποχρεώσεις της τελευταίας πενταετίας και συγκεκριμένα από το 2011 έως το 2015. Η στόχευση σε υποθέσεις της τελευταίας πενταετίας σχετίζεται με την εκτίμηση πολλών στελεχών του υπουργείου Οικονομικών σύμφωνα με την οποία όσο πιο «ζωντανή» είναι μια υπόθεση τόσο αυξάνονται οι πιθανότητες οι έλεγχοι να οδηγήσουν σε είσπραξη πρόσθετων φόρων και προστίμων.
Στο παρελθόν, με βάση τους περιορισμούς της νομοθεσίας, οι ελεγκτές επικεντρώνονταν στις υποθέσεις εκείνες για τις οποίες υπήρχε ο κίνδυνος παραγραφής. Ετσι όμως βρίσκονταν πολλές φορές αντιμέτωποι με επιχειρήσεις οι οποίες στο μεταξύ είχαν χρεοκοπήσει ενώ η ολοκλήρωση του ελέγχου προσέκρουε σε εμπόδια τα οποία σχετίζονταν με την πάροδο του χρόνου.
Εν τω μεταξύ, με άλλη εγκύκλιο της ΓΓΔΕ διευκολύνονται όσοι φορολογούμενοι έχουν ληξιπρόθεσμα χρέη και θέλουν να μεταβιβάσουν ακίνητα. Για την απόκτηση φορολογικής ενημερότητας, απαραίτητο στοιχείο για οποιαδήποτε μεταβίβαση, προβλέπεται ότι εφεξής οι συμβολαιογράφοι θα μπορούν να δεσμεύουν μικρότερο ποσοστό του τιμήματος μεταβίβασης (50% από 70% έως 100% σήμερα) προκειμένου να θεωρηθεί η είσπραξη της ληξιπρόθεσμης οφειλής διασφαλισμένη και να ανοίξει ο δρόμος για την πώληση του ακινήτου.

από τήν ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ
τής εφημερίδας "ΤΑ ΝΕΑ"

Τέλος ο Γιώργος Λούκος από το Ελληνικό Φεστιβάλ...


Το Υπουργείο Πολιτισμού με ανακοίνωσή του έπαυσε τον καλλιτεχνικό διευθυντή του Ελληνικού Φεστιβάλ. Αιτία, το...
πόρισμα για τη «μαύρη τρύπα» των 2,7 εκατομμυρίων ευρώ που αποκάλυψε η Εφημερίδα των Συντακτών. Σήμερα δε, μάθαμε πως του έχει ασκηθεί ποινική δίωξη σε βαθμό κακουργήματος.

«Σε συνάντηση που έγινε, κατόπιν πρωτοβουλίας του Υπουργού με τον Πρόεδρο της Ελληνικό Φεστιβάλ Α.Ε. κ. Γ. Λούκο, ο Υπουργός Πολιτισμού –έχοντας γνώση, πλέον, του πορίσματος- συζήτησε με τον πρόεδρο του Ελληνικού Φεστιβάλ τις επιπτώσεις του θέματος που είχε δημιουργηθεί για το παρόν και το μέλλον του οργανισμού» γράφει η ανακοίνωση του υπουργείου.

Και συνεχίζει, παρακάτω:

«1. Η ζημία της Ελληνικό Φεστιβάλ Α.Ε. προξενήθηκε από πράξεις ή παραλείψεις που σχεδόν στην ολότητά τους έλαβαν χώρα κατά τη διάρκεια της θητείας και με την υπογραφή του κ. Λούκου, ως Προέδρου του Δ.Σ. και νομίμου εκπροσώπου της Ελληνικό Φεστιβάλ Α.Ε., ήτοι μετά το τέλος του 2005.

2. Το πόρισμα του ΓΛΚ, που διαπίστωσε ζημία ύψους 2.735.762,54 ευρώ, διαβιβάστηκε στον Εισαγγελέα, ο οποίος διέταξε προκαταρκτική εξέταση από το ΣΔΟΕ.
3. Μετά το τέλος της προκαταρκτικής εξέτασης ασκήθηκε ποινική δίωξη σε βαθμό κακουργήματος κατά τεσσάρων προσώπων, ένα εκ των οποίων είναι ο Πρόεδρος του Ελληνικού Φεστιβάλ κ. Γιώργος Λούκος. Η δίωξη αυτή βρίσκεται στο στάδιο της κύριας ανάκρισης.
4. Παραλλήλως, η υπόθεση διερευνάται και από τον Γενικό Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης κ. Λέανδρο Ρακιντζή, ο οποίος ενημέρωσε σχετικά τον Υπουργό, ώστε να προβεί στις αναγκαίες διοικητικές ενέργειες, λόγω αρμοδιότητας».
Σύμφωνα λοιπόν με το Υπουργείο Πολιτισμού, «ο Πρόεδρος της Ελληνικό Φεστιβάλ Α.Ε. δεν είναι δυνατό να παραμείνει επικεφαλής του δημόσιου οργανισμού, όσο εκκρεμεί η δικαστική διερεύνηση της υπόθεσής του».
e-tetradio.gr