Παρασκευή 8 Ιανουαρίου 2016

Spiegel: Μετεκπαίδευση Ελλήνων «ράμπο» στη Γερμανία κατά της φοροδιαφυγής


ΑΠΕ-ΜΠΕ
Στην Αθήνα θα βρεθεί στο τέλος της επόμενης εβδομάδας ο υπουργός Οικονομικών της Βόρειας Ρηνανίας-Βεστφαλίας, Βάλτερ Μπόργιανς, προκειμένου να υπογράψει από κοινού με τον αναπληρωτή υπουργό Οικονομικών, Τρύφωνα Αλεξιάδη, δήλωση προθέσεως συνεργασίας των φορολογικών υπηρεσιών της ΒΡ-Β και της Ελλάδας, σύμφωνα με δημοσίευμα του περιοδικού «Der Spiegel». Στο πλαίσιο αυτής της συνεργασίας, η οποία ξεκίνησε με την παράδοση CD με στοιχεία τραπεζικών καταθέσεων Ελλήνων στην Ελβετία, στελέχη του ελληνικού υπουργείου Οικονομικών θα εκπαιδευτούν στο γερμανικό κρατίδιο.
Στο δημοσίευμα επισημαίνεται ότι ο γερμανός υπουργός Οικονομικών, Βόλφγκανγκ Σόιμπλε, είχε κατά το παρελθόν προτείνει στους έλληνες συναδέλφους του να στείλει στην Ελλάδα 500 γερμανούς εφοριακούς, αλλά η πρόταση του κ. Μπόργιανς «σέβεται κάπως περισσότερο την ελληνική υπερηφάνεια: δεν θα πάνε υπάλληλοι της ΒΡ-Β στην Ελλάδα, αλλά έλληνες συνάδελφοί τους θα εκπαιδευτούν σε επισκέψεις στην Γερμανία». Θα μπορούσε κανείς να υποθέσει, ότι αυτό θα περιλαμβάνει εργαστήρια, πρακτική εξάσκηση κλπ, αναφέρει το περιοδικό, επικαλούμενο εκπρόσωπο του υπουργείου Οικονομικών στο Ντίσελντορφ.
Το ελληνικό υπουργείο Οικονομικών ελπίζει ακόμη - συνεχίζει το περιοδικό - σε βοήθεια στην χρήση της σύγχρονης τεχνολογίας πληροφορικής. Σημαντικός στόχος είναι η ταυτοποίηση και η εξέταση αδήλωτων περιουσιών.
Η αγορά τέτοιων CD έχει κριθεί ήδη νόμιμη από το Ομοσπονδιακό συνταγματικό δικαστήριο. Η σχεδιασμένη συνεργασία με την Ελλάδα, βρίσκεται σε συντονισμό με την ομοσπονδιακή κυβέρνηση, διευκρινίζει η κυβέρνηση της ΒΡ-Β στο περιοδικό.
«Τα στοιχεία που δόθηκαν τον Νοέμβριο στην Ελλάδα, αποκαλούνται από κάποιους ‘Λίστα Μέρκελ'. Όταν το Spiegel χρησιμοποίησε αυτή την έκφραση, ήρθε άμεσα από το Ντίσελντορφ η παρατήρηση ότι η καγκελάριος δεν έχει καμία σχέση με την απόκτηση των στοιχείων», καταλήγει το δημοσίευμα.
kathimerini.gr

ΥΠΟΙΚ: Οι αποδείξεις του 2010 θα πρέπει να διατηρηθούν έως τέλος του 2016



REUTERS/ALKIS KONSTANTINIDIS
Δεν είναι πρόσφατη η σχετική νομοθεσία για την υποχρέωση των φορολογούμενων να κρατούν τις αποδείξεις για μία πενταετία διευκρινίζει το υπουργείο Οικονομικών με αφορμή δημοσιεύματα.
Ειδικότερα, όπως τονίζει το υπουργείο:

  • Η σχετική νομοθεσία για την πενταετή παραγραφή του δικαιώματος του Δημοσίου για επιβολή φόρου είναι πολύ παλιά (Ν.2238/1994), ισχύει πλέον με το Ν.4174/2013 και δεν είναι πρόσφατη.
  • Οι φορολογούμενοι πρέπει να κρατούν τα δικαιολογητικά των ετών 2010-2015. Τα
  • Με βάση τις ισχύουσες διατάξεις, οι φορολογούμενοι πρέπει να κρατούν τα δικαιολογητικά των φορολογικών δηλώσεων (αποδείξεις κλπ), γιατί υπάρχει πιθανότητα να κληθούν για έλεγχο, διασταυρώσεις κλπ.
  • δικαιολογητικά του 2010 πρέπει να κρατηθούν μέχρι την 31.12.2016. Βάσει της ίδιας λογικής πρέπει να κρατηθούν τα δικαιολογητικά και τα επόμενα έτη.
  • Σε περιπτώσεις τροποποιητικών δηλώσεων, προσφυγών σε διοικητικά δικαστήρια, φορολογικών ελέγχων κλπ (δηλαδή ειδικές περιπτώσεις που δεν αφορούν τη συντριπτική πλειοψηφία) η πενταετής παραγραφή τροποποιείται ανάλογα με την ισχύουσα νομοθεσία.
Κλείνοντας το υπουργείο υπογραμμίζει ότι, κάθε «διαρροή» κλπ. που επιδιώκει να δημιουργήσει κλίμα παραπληροφόρησης και καταστροφολογίας, υπηρετεί μόνο πολιτικές σκοπιμότητες και όχι την αντικειμενική πληροφόρηση του πολίτη».
naftemporiki.gr

Η ΑEGEAN και η Olympic Air ακυρώνουν τις εξής πτήσεις:


Ακυρώσεις πτήσεων από Aegean και Olympic Air την Παρασκευή

Ακυρώσεις πτήσεων :
Α3 352/353 Αθήνα - Σαντορίνη - Αθήνα
Α3 360/361 Αθήνα - Σαντορίνη - Αθήνα
ΟΑ 034/035 Ρόδος – Κάρπαθος – Κάσος – Σητεία – Κάσος – Κάρπαθος - Ρόδος
ΟΑ 062/063 Αθήνα - Πάρος - Αθήνα
ΟΑ 004/005 Αθήνα - Νάξος - Αθήνα
ΟΑ 030/031 Αθήνα – Λέρος - Αθήνα
ΟΑ 012/013 Αθήνα - Κάλυμνος - Αθήνα
ΟΑ 066/067 Αθήνα - Πάρος - Αθήνα
ΟΑ 070/071 Αθήνα - Σύρος - Αθήνα
ΟΑ 250/251 Αθήνα - Μυτιλήνη - Αθήνα
ΟΑ 258/259 Αθήνα - Μυτιλήνη – Αθήνα
ΟΑ 254/255 Αθήνα - Μυτιλήνη - Αθήνα
ΟΑ 352/353 Αθήνα – Σαντορίνη – Αθήνα
ΟΑ 360/361 Αθήνα – Σαντορίνη – Αθήνα
ΟΑ 140/141 Αθήνα – Αλεξανδρούπολη – Αθήνα
ΟΑ 142/143 Αθήνα – Αλεξανδρούπολη – Αθήνα
ΟΑ 146/147 Αθήνα – Αλεξανδρούπολη – Αθήνα
ΟΑ 042/043 Αθήνα – Μήλος – Αθήνα
ΟΑ 096/097 Αθήνα – Κάρπαθος – Αθήνα
ΟΑ 056/057 Αθήνα – Κύθηρα – Αθήνα
ΟΑ 270/271 Αθήνα – Χίος – Αθήνα
ΟΑ 276/277 Αθήνα – Χίος – Αθήνα
ΟΑ 278/279 Αθήνα – Χίος – Αθήνα
ΟΑ 152/153 Αθήνα – Καβάλα – Αθήνα
ΟΑ 154/155 Αθήνα – Καβάλα – Αθήνα
ΟΑ 370/371 Αθήνα – Μύκονος- Αθήνα
ΟΑ 374/375 Αθήνα – Μύκονος- Αθήνα
ΟΑ 716/717 Θεσσαλονίκη – Μυτιλήνη – Θεσσαλονίκη
ΟΑ 244/245 Αθήνα – Σάμος – Αθήνα
ΟΑ 248/249 Αθήνα – Σάμος - Αθήνα
ΟΑ 26/27 Ρόδος – Καστελλόριζο – Ρόδος
ΟΑ 68/69 Αθήνα – Σκιάθος – Αθήνα
ΟΑ 164/165 Αθήνα – Ιωάννινα – Αθήνα
ΟΑ 166/167 Αθήνα – Ιωάννινα – Αθήνα
ΟΑ 76/77 Αθήνα – Ζάκυνθος – Αθήνα
ΟΑ 414/415 Αθήνα – Κεφαλονιά - Αθήνα

Για περισσότερες πληροφορίες οι επιβάτες μπορούν να επισκεφθούν την ιστοσελίδα της AEGEAN www.aegeanair.com και της Olympic Air www.olympicair.com ή καλούν στα κάτωθι τηλέφωνα:
Για την AEGEAN: 801 1120000 (από σταθερό), 210 6261000 (από κινητό καί σταθερό)
Για την Olympic Air: 801 801 0101 (από σταθερό), 210 3550500 (από κινητό καί σταθερό). 
tanea.gr

«Η Μνημοσύνη καταργεί τον θάνατο»

Συγκίνηση στον καλλιτεχνικό κόσμο για την απώλεια της μεγάλης ηθοποιού Αννας Συνοδινού

«Η Μνημοσύνη καταργεί τον θάνατο»

Προλογίζοντας το βιβλίο της «Αίνος στους άξιους» που είχε εκδοθεί στα τέλη του 1999, έγραφε, ανάμεσα στα άλλα, εξόχως καίρια και στοχαστικά, η Αννα Συνοδινού: «Από τα νεανικά μου χρόνια σημείωνα σε ένα σχολικό τετράδιο αγαπημένες στιγμές που άστραφταν και σβήνανε σαν τ' άστρα στο στερέωμα, για πρόσωπα που αγαπούσα πολύ και ζέσταιναν τη ζωή γύρω μου. Ετρεμα πάντα τη Λήθη, που σημαίνει θάνατο και διάλεξα τη Μνημοσύνη που τον καταργεί».
Επιλέγουμε με χαρά την εμψυχωτική αυτή προτροπή της Αννας Συνοδινού προκειμένου να αναπολήσουμε την καθάρια μορφή της, το απαράμιλλο παράστημά της, τη βαθιά πνευματικότητά της, τη χάρη του λόγου της. Τέλος, αυτό το είδος της παρουσίας που συναρπάζει με το απλό πέρασμά της, ακόμη κι όταν αγνοείς παντελώς ποιος ακριβώς είναι ο άνθρωπος που έχεις απέναντί σου. Αν πρόκειται για έναν χαρισματικό καλλιτέχνη ή για ένα πρόσωπο καθημερινό που οι περιπέτειες της ζωής το έχουν σμιλέψει μεταβάλλοντάς το σε έργο τέχνης.
Ανήκε σε ένα σπάνιο είδος ηθοποιών (στο οποίο, καταπώς μαρτυρείται, θα κατέτασσε κανείς την Ελένη Παπαδάκη και, σύμφωνα με δικές του προφορικές και γραπτές μαρτυρίες, τον Αλέξη Μινωτή), που προσήλθαν στο θέατρο άλλοτε από την πλατιά λεωφόρο και άλλοτε από τη στενωπό των Γραμμάτων. Δικαιολογούνταν, δηλαδή, να γίνει κάποιος ηθοποιός μόνο αν στόχος του ήταν να υπηρετήσει τους μεγάλους συγγραφείς, να υπάρξει ο ίδιος ως διάμεσος ανάμεσα στα κλασικά - παλαιότερα και νεότερα - κείμενα και στο κοινό.
Γεγονός που είχε ως αποτέλεσμα τόσο η Συνοδινού όσο και οι συνάδελφοι της, τους οποίους αναφέραμε αλλά και δυο - τρεις ακόμη, να λοξοκοιτάνε πολλούς ομοτέχνους τους που αντιλαμβάνονται το θέατρο ως φώτα, αναγνώριση, προβολή. Φτάνει να έβλεπε κανείς, εκτός από τις τεράστιες βιβλιοθήκες της, το πλήθος των φακέλων και των ντοσιέ που διατηρούσε η Αννα Συνοδινού με κείμενα, μελέτες, αποκόμματα εφημερίδων, επιστολές, για να συνειδητοποιήσει ότι ο όγκος της δουλειάς που χρειάζεται να καταβάλει ένας ηθοποιός, μεταβάλλει τη δίωρη ή τρίωρη διάρκεια μιας παράστασης σχεδόν σε ένα τίποτε. Ή να σε κάνει να αναρωτιέσαι αν άξιζε πραγματικά τόσος μόχθος για κάτι προορισμένο, όπως μια παράσταση, να εξατμιστεί αφού έχει συντελεστεί.

Τελικά, αν μια παράσταση θα μπορούσε να λογαριαστεί ως ένα είδος επένδυσης, ο μόχθος που κατατίθεται αντιπροσωπεύει κάτι το αφαντάστως μεγαλύτερο, το μη χειροπιαστό, μια αξία καθαρά πνευματική. Ετσι ώστε το θέατρο ως «μέσον» να υπήρξε για την Αννα Συνοδινού ό,τι ήταν για τον Μπετόβεν το βιολί, όταν αγανακτισμένος είχε αναφωνήσει: «Μα επιτέλους γιατί φαντάζεστε ότι γράφω, για ένα παλιοβιολί;».

Με αυτή την έννοια το θέατρο μπορούσε να χρησιμοποιηθεί ακόμη και για πολιτικούς σκοπούς, πάντα όμως από θέση περιωπής, όπως για παράδειγμα όταν ανέβασε η Συνοδινού στα χρόνια της δικτατορίας τη «Μαριάνα Πινέδα» του Φεντερίκο Γκαρθία Λόρκα, μεταβάλλοντας το θέατρο Βρετάνια σε ναό αντιστασιακής έκφρασης.
Τη διεκδικούσαν εξίσου η πειθαρχία και η αυστηρότητα, όταν με την καλλιτεχνική της έκφραση όφειλε να υπερασπιστεί τη σοβαρότητα του επαγγέλματός της ώστε να μεταβάλλεται σε όργανο φρονηματισμού, παιδείας και ανάτασης, με μια ανθρώπινη γλυκύτητα που γινόταν παρηγορητική στις δύσκολες στιγμές των άλλων. Καθώς ως φιλελεύθερα θρησκευόμενος άνθρωπος που ήταν, σε αυτήν είχε προστρέξει η Μελίνα Μερκούρη - παρά τον δημόσιο διαπληκτισμό τους - όταν αισθάνθηκε μέσα στην επιδείνωση της αρρώστιας της την ανάγκη να συν-προσευχηθεί με έναν άλλον άνθρωπο.

Μια ηθοποιός, μια καλλιτέχνις, που ίσως να μην υπήρξε άλλη - σύμφωνα με μαρτυρία του σπουδαίου σκηνοθέτη Γιώργου Μιχαηλίδη - που να έχει απολαύσει μια πρωτοφανή ανταπόκριση στο αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου. Να έχει τελειώσει η παράσταση της «Αντιγόνης» με την Αννα Συνοδινού στον ομώνυμο ρόλο και το κοινό, αφού έχει χειροκροτήσει, να μένει καθηλωμένο, ακίνητο, άφωνο στις κερκίδες, προσμένοντας τη συνέχεια του θαύματος που του είχε αποκαλυφθεί.

Τη Δευτέρα στον Βύρωνα το τελευταίο αντίο
Η μεγάλη ηθοποιός γεννήθηκε στο Λουτράκι στις 21 Νοεμβρίου 1927. Σπούδασε στη Δραματική Σχολή του Εθνικού Θεάτρου (πρώην Βασιλικού) και διέπρεψε με πρωταγωνιστικούς της ρόλους στις τραγωδίες «Αντιγόνη» (1956, 1974 με το Εθνικό), «Ηλέκτρα» (1961), «Ανδρομάχη» (1963), «Ιφιγένεια» (1958), «Ελένη» καθώς και στην κωμωδία «Λυσιστράτη» (1960).Το τελευταίο διάστημα νοσηλευόταν σε ιδιωτική κλινική της Κυψέλης, καθώς ταλαιπωρήθηκε από μακροχρόνια ασθένεια (ζάχαρο). Η κηδεία της θα γίνει την ερχόμενη Δευτέρα (πιθανότατα δημοσία δαπάνη) στις 12 στο νεκροταφείο Βύρωνα.
από τήν ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ 
τής εφημερίδας "ΤΑ ΝΕΑ"

Φωτογραφήματα

Χωρίζοντας τα ύδατα. Από τον Καναδά και τις ΗΠΑ μεταναστεύουν κατά χιλιάδες οι λευκοί πελεκάνοι (Pelecanus erythrorhynchos), βρίσκοντας καταφύγιο στο ζεστό Μεξικό. Στην λίμνη Chapala της επαρχίας Michoacan, εκτός από τα φιλόξενα νερά βρίσκουν και έτοιμο φαγητό από περιβαλλοντικές οργανώσεις και το μόνο που χρειάζεται να κάνουν είναι μακροβούτια με το ράμφος τους για να το πιάσουν. 
  AFP PHOTO / HECTOR GUERRERO / AFP / HECTOR GUERRERO
τής ΑΙΜΙΛΙΑΣ ΚΑΛΟΓΕΡΑΚΗ
από τήν "ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ"

Προβλήματα στις πτήσεις λόγω απεργίας...


Σε ακυρώσεις πτήσεων, κυρίως προς τα περιφερειακά αεροδρόμια, προχωρούν σήμερα η Αegean και η Olympic Air εξαιτίας της 24ωρης απεργίας που πραγματοποιεί η...
Ομοσπονδία Συλλόγων Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΟΣΥΠΑ).

Η απεργία προκηρύχθηκε με αφορμή τη σημερινή εκδίκαση-συζήτηση στην Ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας, της προσφυγής της ΟΣΥΠΑ, των περιφερειών, των δικηγορικών συλλόγων, καθώς και άλλων φορέων και συνδικαλιστικών ενώσεων, κατά της συμφωνίας ιδιωτικοποίησης των ελληνικών κρατικών αεροδρομίων.

Σήμερα, η ΟΣΥΠΑ έχει προγραμματίσει συγκέντρωση έξω από το ΣτΕ (Πανεπιστημίου 47-49), προκειμένου, όπως τονίζει, «να καταδειχθεί η καθολική αντίδρασή μας και η απόφασή μας να προστατέψουμε την περιουσία και τις υποδομές της χώρας μας». Μετά την εκδίκαση, στη 1 το μεσημέρι, θα πραγματοποιηθεί στο ξενοδοχείο «Τιτάνια» σύσκεψη των εκπροσώπων περιφερειών, τοπικών φορέων και της ΟΣΥΠΑ, προκειμένου να οργανώσουν τη συνέχεια των κινητοποιήσεών τους.