Πέμπτη, 28 Ιουλίου 2016

"Προχωρημένες δουλειές" : Συνεργείο αυτοκινήτων τό βράδυ γινόταν νυχτερινό κέντρο!!! (τό πρωί μαθήτριες, τό βράδυ κλπ...)

Συνεργείον ασμάτων
Παντελής ΜπουκάλαςΠΑΝΤΕΛΗΣ ΜΠΟΥΚΑΛΑΣ
 Κι ύστερα σου λέει, πνιγηρή γραφειοκρατία, που απαιτεί πενήντα πιστοποιητικά και ισάριθμα παράβολα για να σου επιτρέψει ν’ ανοίξεις μια δουλίτσα, να πολεμήσεις για τον επιούσιο. Και δεν αφήνει λέει χώρο κι αέρα για ν’ ανασάνουν οι νέες ιδέες, οι πρωτότυπες και πρωτοποριακές. Αστεία πράγματα. Και περιττά αναθέματα. Ιδού μία από τις συναρπαστικότερες καταρρίψεις του μύθου: Αδεια για συνεργείο αυτοκινήτων είχε πάρει ένας χριστιανός κοντά στη Χαλκίδα. Και τη δούλευε κανονικά την επιχείρηση. Ωσπου, συνειδητοποιώντας προφανώς ότι δεν εξελίσσονται μόνο τα πόκεμον σ’ αυτόν τον κόσμο, αλλά και για να καλύψει τα φιλόμουσα ενδιαφέροντά του, προέβη σε «επέκταση δραστηριοτήτων». Και αναβάθμισε το ημερήσιο συνεργείο σε νυχτερινό κέντρο διασκέδασης. Από τα μπουζόκλειδα στα κλειδιά του σολ.

Εικάζω πως όταν ο αξιέπαινα ευρηματικός επιχειρηματίας υπέβαλε την αίτησή του για «επέκταση δραστηριοτήτων», πήρε τα μέτρα του ώστε να προλάβει το ξάφνιασμα των υπευθύνων και την ενδεχόμενη άρνησή τους. Κατέθεσε λοιπόν αρμοδίως το πιστοποιητικό που αποδεικνύει αδιαμφισβήτητα τη συνάφεια των συνεργείων με τα τραγουδοξενυχτάδικα, την οργανική τους σχέση: έναν κατάλογο ασμάτων που δένουν αρμονικά τους δύο εργασιακούς κλάδους.

Εχουμε και λέμε, ή μάλλον έχουμε και τραγουδάμε: «Μια μαύρη Φορντ», «Με τα φώτα νυσταγμένα και βαριά τριγυρνάνε οι νταλίκες», «Βρέχει στην εθνική οδό», «Να γιατί γυρνώ μες στην Αθήνα», η Βαλεντίνα που «έχει κούρσα και σοφάρει», ο Τσιτσάνης που ήθελε «να ’χε φουλ το πορτοφόλι, με μια κούρσα να βολτάρει μέσα στην Ελλάδα όλη», το «Οτομπιάνκι», «Εμπα μες στ’ αμάξι, δίπλα το ’χω αράξει», άλλη μια φορά «Εμπα μες στ’ αμάξι, πάμε στις ακρογιαλιές, πάμε για τρέλες και για διπλοπενιές». Πλήρες το ρεπερτόριο. Για να φτάσει το γλέντι ώς την ώρα που ξυπνάει ο ήλιος δεν χρειάζεται καν να ζητήσουν οι τραγουδιστές τη συνδρομή της παλαιότερης, προγιωταχίδικης τεχνολογίας. Να θυμηθούν δηλαδή εκείνο το μακάβριο «αμάξι με δυο άλογα» του Μπιθικώτση ή το «Σιγά, καλέ μου, σιγά, σιγά την άμαξα».

Τα πράγματα έβαιναν καλώς, κάλλιστα, ώσπου ήρθε το ΣΔΟΕ να χαλάσει την ωραία ατμόσφαιρα χιλίων διασκεδαστών που τιμούσαν την εορτή της Αγίας Παρασκευής στο προαύλιο του συνεργείου. Ενώ ειδικά τη μέρα αυτή είναι κλειστά εκ παραδόσεως τα καταστήματα οπτικών και τα οφθαλμιατρεία, μια και η Αγία Παρασκευή τυγχάνει προστάτιδά τους, οι εφοριακοί σκέφτηκαν ανάποδα και έπραξαν αντιχριστιανικά: με ανευλαβή οξυδέρκεια, είδαν ότι δεν είχαν κοπεί 269 αποδείξεις για φιάλες και άνθη. Δεν πρόσεξαν πως ήταν προσφορά του συνεργείου στους καλύτερους πελάτες του. Δεν πρόσεξαν καν πως όλες οι παραγγελιές αφορούσαν, από ευσέβεια, οφθαλμοκεντρικά τραγούδια: «Μάτια σαν και τα δικά σου», «Τα μαύρα μάτια σου», «Μάτια βουρκωμένα», «Ας παν να δουν τα μάτια μου» κ.ο.κ. Και χάλασαν το πανηγύρι, ασχημονώντας κατά της παράδοσης.
από kathimerini.gr

Ν.Παππάς: το Mega το έκλεισαν οι μέτοχοί του...

''Ορισμένοι αντιστρέφουν την πραγματικότητα'' είπε ο Υπουργός Επικρατείας Nίκος Παππάς στον Πάνο Χαρίτο (ΕΡΤ). Και επειδή έχουν...
ακουστεί πολλά, πρόσθεσε ''οι μέτοχοι του Mega ήταν εκείνοι που αποφάσισαν να μην προχωρήσουν σε αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου''...
 

Όποιος δεν θέλει να βάλει το χέρι στην τσέπη...

να μην ψάχνει για δικαιολογίες...

''Μη βιωσιμότητα σημαίνει ζημιές, δάνεια και διαπλοκή. Έχουμε οχτώ κανάλια και με..

όρους αγοράς δεν είναι βιώσιμα'' είπε ο Υπουργός Επικρατείας στην ΕΡΤ.

Επανέλαβε την παλιά του φράση ότι η τηλεοπτική άδεια είναι σε άμεση εξάρτηση με το πορτοφόλι του ιδιοκτήτη και πρόσθεσε:''από αύριο μπαίνουμε στη νέα φάση. Αν κάποιος δεν θέλει να βάλει το χέρι στην τσέπη και να πάει στην δημοπρασία με αξιώσεις ας μην ψάχνει για δικαιολογίες''...

Το σάιτ της Έλλης Στάη ζήτησε συγνώμη από την Έλενα Ακρίτα…

1-462-350x320Το σάιτ της Έλλης Στάη  ‘the toc’ ζήτησε συγνώμη από την Έλενα Ακρίτα για την ανάρτηση με τίτλο «Οι Εισαγγελείς της σαπουνόπερας» της 4ης Ιουλίου 2016. Το δημοσίευμα, που δεν έφερε...
υπογραφή, κατηγορούσε τη δημοσιογράφο, συγγραφέα και σεναριογράφο ότι ουσιαστικά προτρέπει σε αυτοκτονία όποιον επιχειρηματία πτωχεύει. Και αυτό, διότι η Έλενα Ακρίτα είχε χαρακτηρίσει άνθρωπο με φιλότιμο τον 84χρονο Κυριάκο Μαμιδάκη, που αυτοκτόνησε επειδή πτώχευσε η επιχείρησή του, και είχε αντιπαραβάλει τη στάση του με εκείνη της οικογένειας Μαρινόπουλου, η οποία άφησε στο δρόμο 12,000 εργαζόμενους και απολαμβάνει τα κέρδη των περασμένων ετών σε εξωτικούς παραδείσους.

Γράφει τώρα η Έλενα Ακρίτα:

«Λίγα λόγια για το καημένο το ‘the toc’.

Είναι ο γκεμπελισμός, ηλίθιε. 
Και για να μην ψάχνετε στις Βικιπαίδειες, γκεμπελισμός είναι η άθλια κι εσκεμμένη παραπληροφόρηση του κοινού. Αυτό ακριβώς που αποπειραθήκατε να κάνετε. Ανεπιτυχώς.

Αλλά – φευ – όλη αυτή η ‘τζάμπα μαγκιά’ συνθλίβεται μπρος στην απειλή της καταβολής έστω κι ενός ευρώ στα δικαστήρια. Γιατί σαφώς, σαφέστατα θα υποχρεούνταν να πληρώσουν οι ανευθυνουπεύθυνοι, ανώνυμοι γκεμπελίσκοι του the toc – όποιες ή όποιοι είναι, αδιάφορο.

Τι πανικός, όμως. Τι πρεμούρα να φύγει από πάνω τους η ευθύνη των ανώνυμων λιβελογραφημάτων. Μόνο σε μαγκιά δεν παραπέμπει αυτή η στάση. Άλλωστε, η συγγνώμη, προϋποθέτει πρώτον, την αξιοπρέπεια και δεύτερον, την επί της ουσίας μαγκιά. Όχι την τζάμπα. (Α, και μην ξεχάσω. Η δηλωσούλα σας έχει τουλάχιστον τρία ορθογραφικά και συντακτικά λάθη – μα όλα εγώ πχια;)

Για να τελειώνουμε, γιατί βαρέθηκα. Το the toc δημοσιεύει την συγγνώμη που καθ’ υπαγόρευση τους επιβλήθηκε στην εξώδικη επιστολή μου:

ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΤΙΚΗ ΔΗΛΩΣΗ – ΣΥΓΓΝΩΜΗ ΤΟΥ THE TOC ΣΤΗΝ κα ΕΛΕΝΑ ΑΚΡΙΤΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΜΕ ΤΙΤΛΟ «Οι Εισαγγελείς της σαπουνόπερας» της 4ης ΙΟΥΛΙΟΥ 2016

Ο ιστότοπος The Toc δημοσιεύει σήμερα, ως μέρος του εξωδίκου που προηγείται την κάτωθι αποκαταστατική δήλωση – συγγνώμη προς την κα Έλενα Ακρίτα για την ανάρτηση με τίτλο «Οι Εισαγγελείς της σαπουνόπερας» της 4ηςΙουλίου 2016:

Το The Toc διά της/του υπευθύνου ύλης/σύνταξης κ. Έλλης Στάη απολογείται για το εν λόγω σχόλιο προς την κα Έλενα Ακρίτα, αναγνωρίζοντας ότι ουδέν εκ των υπονοούμενων αρνητικών αξιολογήσεων και σχολίων που περιλαμβάνονται σε αυτό συντρέχουν στο πρόσωπό της. 
Αναγνωρίζουμε και απολογούμαστε για όλη την ταραχή και την ψυχική πίεση που προκαλέσαμε στην ίδια και στην οικογένειά της από τα παραπάνω σχόλια, και δεσμευόμαστε να αποφεύγουμε στο μέλλον κάθε παρόμοια ανάρτηση/σχόλιο σχετικά με το ποιόν και το ήθος της κας Ακρίτα ως καταξιωμένης επαγγελματία αλλά και ως κοινωνικού ανθρώπου, και δεσμευόμαστε να περιοριζόμαστε εφεξής σε καλόπιστη και γόνιμη κριτική για το έργο της και μόνον.

** Όταν γράφτηκε η δήλωση και το εξώδικο, το the toc – πάντα ανωνύμως – δεν είχε αποσαφηνίσει τον υπεύθυνο ύλης και σύνταξης. Η μόνη αναφορά στη σχετική ερώτησή μας ήταν «όλοι και όλες γνωριζόμαστε στην αγορά».

Ευχαριστώ την φίλη και δικηγόρο μου Χριστίνα Παναγουλέα, πρωτίστως γιατί έχουμε καταφέρει τόσα χρόνια, να συμπορευόμαστε ως προς τις επιλογές»...
aixmi.gr

Ν. Παππάς: ο Στουρνάρας ήταν ένας αποτυχημένος Υπουργός Οικονομικών!...

Βέβαια το στουρνάρι ο Στουρνάρας έχει μπροστά του άλλα 4 χρόνια. Όμως με αυτά που είπε ο Παππάς δεν τον βλέπουμε να ολοκληρώνει την θητεία του...

Το τι του έριξε δεν λέγεται. Καταρχήν τον χαρακτήρισε αποτυχημένο υπουργό. Είπε πως αυτός σαν Υπουργός Οικονομικών και ο Σαμαράς τα έκαναν μούσκεμα. ''Επί Στουρνάρα είχαμε τους περισσότερους ανέργους'' είπε  και...

πρόσθεσε ''ο κ. Στουρνάρας είναι ο κεντρικός τραπεζίτης και δεν θα πρέπει να πολιτεύεται θέλοντας να δικαιώσει την πολιτική του σαν Υπουργός Οικονομικών. Γιατί αυτή η πολιτική δεν δικαιώνεται. Δεν ήταν πετυχημένος υπουργός''.

Και έκλεισε ρίχνοντάς του δυο μεγάλα καρφιά. Πρώτον ότι αυτά που θέλει και έχει να πει θα πρέπει να τα λέει με το όνομα και την υπογραφή του και όχι μέσω διαρροών. Και δεύτερον - αυτό δεν ήταν μόνο καρφί αλλά και μεγαλοπρεπές φτύσιμο - ''o κύριος Στουρνάρας έχει πολλά περιθώρια βελτίωσης''.

Έτοιμο τον έχουν...

Σκίτσο του Δημήτρη Χαντζόπουλου

                                                                                                                                 από τήν "ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ" (28.07.16)

22 Αυγούστου αναμένονται οι βάσεις ΑΕΙ


Η αντίστροφη μέτρηση για την ανακοίνωση των φετινών βάσεων εισαγωγής στα πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ άρχισε, καθώς το υπουργείο Παιδείας έβαλε μάλλον στοίχημα να κάνει ρεκόρ γρηγορότερης ανακοίνωσης. Σύμφωνα με πληροφορίες της «Κ», η ανακοίνωση προσδιορίζεται την εβδομάδα 22 με 26 Αυγούστου, αλλά είναι πολύ πιθανό να γίνει τη Δευτέρα 22 Αυγούστου. Πέρυσι οι βάσεις είχαν ανακοινωθεί στις 26 Αυγούστου, ενώ φέτος το υπουργείο κατάφερε να εκδώσει πολύ γρήγορα και τις βαθμολογίες των υποψηφίων, στις 16 Ιουνίου.
Βέβαια, δεν αποκλείεται να υπάρξει μικρή ανατροπή, αφού, πλην του υπουργείου Παιδείας, τα υπουργεία Αμυνας και Προστασίας του Πολίτη οφείλουν –χωρίς καθυστέρηση– να δώσουν τα αποτελέσματα των πρακτικών εξετάσεων των υποψηφίων για τις σχολές που εποπτεύουν (π.χ. στρατιωτικές), ώστε να ενταχθούν στο μηχανογραφικό σύστημα των ΑΕΙ/ΤΕΙ.
Ειδικότερα, στις πανελλαδικές εξετάσεις μετείχαν συνολικά 103.402 τελειόφοιτοι και απόφοιτοι λυκείου για 69.985 θέσεις σε ΑΕΙ/ΤΕΙ. Οι βάσεις θα ανακοινωθούν το τρίτο δεκαήμερο του Αυγούστου. Με τα έως τώρα δεδομένα, όπως ανέφερε στην «Κ» ο εκπαιδευτικός - αναλυτής Στράτος Στρατηγάκης, προκύπτουν τα ακόλουθα:
• Το χάσμα μεταξύ των υψηλόβαθμων και χαμηλόβαθμων πανεπιστημιακών σχολών θα διευρυνθεί, καθώς η Ιατρική Αθηνών θα ξεπεράσει τα 19.000 μόρια, ενώ στον αντίποδα τα παιδαγωγικά τμήματα δεν αποκλείεται να πέσουν κάτω και από τα 10.000 μόρια. Και αυτό, διότι τα άλλοτε περιζήτητα τμήματα «πληρώνουν» τους μηδενικούς διορισμούς στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση ενώ «απομονώθηκαν» σε δικό τους πεδίο – γεγονός που θα προκαλέσει καθίζηση στις βάσεις τους έως και στα 9.000 μόρια.
• Το βαθμολογικό κατώφλι εισαγωγής αναμένεται ότι θα κινηθεί στα 9.000 για τα τμήματα ΑΕΙ χωρίς ειδικό μάθημα, ενώ για τα ΤΕΙ στα 5.000 με 6.000 μόρια.
• Οι βάσεις των ΤΕΙ θα κάνουν βαθμολογικές βουτιές, ακόμη και 2.000 μορίων και πάνω.
• Θα υπάρξουν σχολές με σημαντική άνοδο βάσης, κυρίως εκείνες που βρίσκονται στις μέτριες βαθμολογικές κλίμακες (12 με 15) όπου φέτος υπήρξε υπερσυγκέντρωση υποψηφίων.
Βεβαίως, όπως αναφέρει ο κ. Στρατηγάκης, καθώς φέτος εφαρμόσθηκε νέο σύστημα εξετάσεων, δυσχεραίνεται η σύγκριση με τα δεδομένα του 2005. Ενδεικτικά, φέτος, σε αντίθεση με πέρυσι, δεν μετράει ο προφορικός βαθμός που έδινε στους περισσότερους υποψηφίους μέχρι 600 μόρια, ενώ τα 6 ή 7 εξεταζόμενα μαθήματα περιορίσθηκαν σε 4 ή 5. Παράλληλα, έγινε διαφορετική κατανομή σχολών στα επιστημονικά πεδία και άρα υπάρχει αλλαγή των ισορροπιών στα μηχανογραφικά δελτία. Για παράδειγμα, τα Τμήματα Γεωπονίας εντάχθηκαν και στο 3ο πεδίο, κάτι που θα ανεβάσει τη βάση τους. Από την άλλη, περιορίστηκαν οι διέξοδοι που είχαν οι υποψήφιοι να δηλώσουν σχολές άλλου επιστημονικού πεδίου, πλην της βασικής τους επιλογής.
Χαρακτηριστικό είναι ότι πέρυσι 4.024 υποψήφιοι θεωρητικής κατεύθυνσης επέλεξαν να εξεταστούν στα Μαθηματικά για να διεκδικήσουν θέση στις στρατιωτικές σχολές. Από φέτος, δεν υπάρχει αυτή η δυνατότητα.
από τήν Έντυπη "ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ"

Ινδία, εκεί που οι βιασμοί είναι επιδημία


Tvxs Άρθρο 
Τελευταία ανανέωση 08:45 | 28 Ιουλ. 2016
Ιφιγένεια Κοντού
«Μια γυναίκα για να απελευθερωθεί, πρέπει να νιώθει ελεύθερη να είναι ο εαυτός της όχι ανταγωνιστικά προς τον άντρα αλλά στο πλαίσιο της δικής της ικανότητας και της δικής της προσωπικότητας». Indira Gandhi

Οξύμωρο, δεν είναι; Έχουν περάσει τόσες δεκαετίες  από όταν η Indira Gandhi, η πρώτη γυναίκα πρωθυπουργός στην Ινδία μιλούσε τόσο απλά για τα δικαιώματα των γυναικών και στη χώρα αυτή, οι γυναίκες όχι μόνο δεν  έχουν κατακτήσει τη θέση τους στην κοινωνία αλλά ακόμη διεκδικούν τα στοιχειώδη: αυτοδιάθεση κι αξιοπρέπεια. Ακόμη αγωνίζονται ενάντια στον βιασμό.
Η κατάρα να είσαι γυναίκα Dalit στην Ινδία
Το πιο πρόσφατο θύμα βιασμού που έγινε είδηση ήταν μόλις 14 ετών...  Το κορίτσι  είχε την ατυχία να μπει στο μάτι ενός γείτονα της οικογένειας της. Ο τύπος αυτός είχε βιάσει το κορίτσι πέρσι τον Δεκέμβριο και ήταν έξω με εγγύηση περιμένοντας  να δικαστεί για τον βιασμό. Τον περασμένο Μάιο,  θεώρησε καλό να απαγάγει ξανά το θύμα του και  να το βιάσει ξανά και  σαν να μην έφτανε αυτό, ανάγκασε το κορίτσι να πιει οξύ. Το αποτέλεσμα ήταν ένας εξαιρετικά επώδυνος, βασανιστικός θάνατος αφού το οξύ κατέστρεψε όλα τα όργανα του κοριτσιού. [Πού φωλιάζει αλήθεια τόσος μισογυνισμός και τόση διαστροφή;] Ο δράστης  συνελήφθη μόνο μετά την παρέμβαση του Delhi Commission for Women [DCW]. Αλλιώς θα κυκλοφορούσε ακόμη ελεύθερος και ξένοιαστος... Κάποια Μέσα έγραψαν ότι το άτυχο κορίτσι ονομαζόταν Dalit. Στην πραγματικότητα όμως, Dalit ονομάζεται η κάστα στην οποία ανήκε.
Η μικρή δεν ήταν ούτε η πρώτη ούτε – φευ– και η τελευταία. Λίγες μέρες πριν, μόλις στις 19 Ιουλίου,  μια παρόμοια περίπτωση...

Σκίτσο του Δημήτρη Χαντζόπουλου γιά τήν εξεταστική...

                                                                                                                                 από τήν "ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ" (27.07.16)

Απόδειξη : το πιο σπάνιο...pokemon του φετινού καλοκαιριού



Δεν μου αρέσει να σχολιάζω οικονομικά ζητήματα χωρίς να παραθέτω τα αντίστοιχα στοιχεία και δεν μου αρέσει να εξάγω συμπεράσματα με βάση τα όσα συμβαίνουν στο μικρόκοσμο μου. Παρ' όλα αυτά, σήμερα θα μπω στον πειρασμό και θα το κάνω...

Δεν ξέρω αν συμβαίνει και σε εσάς αλλά φέτος το καλοκαίρι πολύ σπάνια λαμβάνω απόδειξη για κάποια αγορά μου, αν δεν την ζητήσω από μόνος μου. Δεν μου συμβαίνει μονάχα σε επιχειρήσεις εστίασης αλλά και γενικότερα. Παρατηρώ επίσης ότι όταν μου δίνουν απόδειξη, όλα τα προϊόντα που έχω αγοράσει/ καταναλώσει, έχουν περαστεί πάντοτε στον χαμηλότερο συντελεστή ΦΠΑ κι όχι στο 24% όπως θα έπρεπε.

Περιμένω με ανυπομονησία τα συγκεντρωτικά αποτελέσματα από τα έσοδα του φετινού καλοκαιριού και εύχομαι να διαψευσθώ. Φοβάμαι όμως ότι το φετινό πάρτι της φοροδιαφυγής θυμίζει τα παλιά «καλά» ανέμελα καλοκαίρια της Μεταπολίτευσης... 

27.7.16
parapolitiki.com

Έφυγε ο άνθρωπος που «ανέστησε» την Ακρόπολη...

ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ ΜΠΟΥΡΑΣ - Ο Άνθρωπος, ο Επιστήμων, ο Δάσκαλος
Ο κορυφαίας έλληνας θεωρητικός της αναστήλωσης μνημείων. Ο διακεκριμένος ιστορικός της Αρχιτεκτονικής. Αυτός που...
επί τουλάχιστον σαράντα χρόνια έστηνε σκαλωσιές στον Παρθενώνα, τον γεννούσε ξανά από την αρχή προσφέροντας τον στην ανθρωπότητα δυνατό και αναστηλωμένο για το βάθος των αιώνων. Ο Χαράλαμπος Μπούρας υπήρξε ιδρυτικό μέλος της Επιτροπής Συντήρησης Μνημείων Ακροπόλεως από το 1975.

Ελεγε πως ο Παρθενώνας δημιουργήθηκε στην εποχή του με σαφή την πρόθεση τελειότητας που ταιριάζει σ΄ ένα αφιέρωμα προς το θείον. Ετσι, συνέλαβε και καθιέρωσε την αρχή της αναστρεψιμότητας. Επρεπε ο Παρθενώνας να αναστηλωθεί με τέτοιο τρόπο ώστε να επιστρέψει με κάθε δυνατή λεπτομέρεια στην αρχική μορφή. Απολύτως πιστός στο όραμα των δημιουργών του. Να μπορεί το μνημείο να επανέλθει ανά πάσα στιγμή στην προ αναστήλωσης μορφή του.

Ο ίδιος έλεγε πως ο ρόλος του ήταν οργανωτικός, διοικητικός. Πώς ήταν μια ομάδα μεγάλη αυτή που οδήγησε στο θαύμα της αναστήλωσης. Ο Χαράλαμπος Μπούρας ουσιαστικά επούλωσε τις βαριές πληγές του Παρθενώνα από τις λανθασμένες, βίαιες παρεμβάσεις και αναστηλώσεις του παρελθόντος. Για να το πετύχει αυτό έκλεισε τα αυτιά του σε όσους διαμαρτύρονταν για το γεγονός ότι έκρυψε σχεδόν τον Παρθενώνα πίσω από τις σκαλωσιές. Γνώριζε πως δεν μπορούσε με άλλον τρόπο να γίνει αυτό το μεγαλόπνοο έργο.

«Πάντα πίστευα πως το μυαλό του είναι φτιαγμένο με ειδικό τρόπο, κάποιο μοντέλο μηχανής τούρμπο, που αντί για το κουβάρι που όλοι εμείς οι υπόλοιποι προσπαθούμε να διαφεντέψουμε, εκείνου είναι απίστευτα τακτικό και καλοστρωμένο, όπως τα εργαλεία σ’ ένα χειρουργείο», έλεγε ο καθηγητής Αρχιτεκτονικής Δημήτρης Φιλιππίδης σε εκδήλωση προς τιμήν του Χαράλαμπου Μπούρα που πραγματοποιήθηκε στο Μουσείο Μπενάκη το 2014.

Ο Χαράλαμπος Μπούρας γεννήθηκε το 1933 στην Πρέβεζα και έζησε τα εφηβικά του χρόνια στη Χίο βαθιά ταραγμένος από τον πόλεμο και κυρίως από τον Εμφύλιο. Ηταν αποφασισμένος από νωρίς να σπουδάσει αρχιτεκτονική. Μπήκε στο Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο και πάντα θεωρούσε ότι το σχέδιο, η δυνατότητα να μεταφέρει στο χαρτί σχήματα, σκέψεις, ιδέες ήταν ένας βασικός πλοηγός για τις αποφάσεις και το έργο του.

«Βρέθηκα σε έναν κόσμο καταπληκτικό. Είχα καταπληκτικούς καθηγητές, διεθνώς προβεβλημένους», έλεγε στο ντοκιμαντέρ που του αφιέρωσε το σωματείο Διάζωμα, σε σκηνοθεσία και σενάριο του Μπάμπη Τόσκα. Είχε καθηγητή τον Ορλάνδο δεινό μελετητή που «έκανε σχέδιο με την κιμωλία στον πίνακα με φοβερή ευκολία» θυμόταν. Στράφηκε στην λαϊκή αρχιτεκτονική όμως χάρη στον καθηγητή του Δημήτρη Μιχελή που καθιέρωσε τις διαλέξεις με τις οποίες οι φοιτητές έπαιρναν το πτυχίο τους. Σχέδιο τον δίδαξε επί δυο χρόνια ο Χατζηκυριάκος-Γκίκας που του διδαξε την αυστηρότητα τα όρια και το βάθος του σχεδίου καθώς μετέφερε στο χαρτί την εικόνα, το βάθος, την επιδερμίδα ενός αρχαίου αγάλματος.

Και βέβαια θήτευσε δίπλα τον Δημήτρη Πικιώνη, την εποχή μάλιστα που διαμόρφωνε την περιοχή γύρω από την Ακρόπολη, τις πλακοστρώσεις μπροστά από Ηρώδειο κ.ο.κ. Αυτό ήταν και το θέμα της διπλωματικής εργασίας του Χαράλαμπου Μπούρα.

Μετά το Πολυτεχνείο το 1957 πήγε στο στρατό για δύο χρόνια και στη συνέχεια έφυγε για το Παρίσι όπου έκανε μεταπτυχιακές σπουδές και απόκτησε δύο διδακτορικά διπλώματα. Ειδίκευση του ήταν η μελέτη και η αναστήλωση μνημείων τόσο της κλασικής αρχαιότητας όσο και της βυζαντινής και μεταβυζαντινής περιόδου. Ανέδειξε την παραδοσιακή αρχιτεκτονική υπογραμμίζοντας πως δεν είναι ανώνυμη...
protagon.gr

Οταν η επανάσταση του Μπέρνι Σάντερς αυτονομείται


Tvxs Ανάλυση Τελευταία ανανέωση 12:55 | 27 Ιουλ. 2016
O ίδιος ο Μπέρνι Σάντερς έκανε ό,τι μπορούσε – ακόμη κι ό,τι δεν πίστευε πως θα μπορούσε – στο συνέδριο των Δημοκρατικών για να στηρίξει τη Χίλαρι Κλιντον, η οποία και εξασφάλισε τελικά και επίσημα το χρίσμα του Δημοκρατικού Κόμματος για τις προεδρικές εκλογές στις ΗΠΑ

Τη χαρακτήρισε «συνάδελφο στρατιώτη», είπε ότι «η Χίλαρι ΠΡΕΠΕΙ να είναι η επόμενη πρόεδρος των Ηνωμένων Πολιτειών», επικρότησε την επιλογή της να ορίσει ως αντιπρόεδρό της τον κεντρογενή Τιμ Κέιν και επέσεισε το φάντασμα του Ντόναλντ Τραμπ για να πείσει τους υποστηρικτές του να την ψηφίσουν:
«Εάν δεν έχετε αντιληφθεί», είπε, «πόσο κρίσιμες είναι αυτές οι εκλογές, καθήστε μια στιγμή να σκεφτείτε ποιούς δικαστές μπορει να τοποθετήσει στο Ανώτατο Δικαστήριο ο Ντόναλντ Τραμπ. Και τί μπορεί να σημαίνει αυτό για τις πολιτικές ελευθερίες, τα δικαιώματα της ισότητας και για το μέλλον της χώρας μας».
«Μπέρνι ή ρήξη»
O,τι κι εάν είπε όμως δεν ήταν αρκετό για να κάνει τους υποστηρικτές του να...