Δευτέρα 25 Μαΐου 2015

Οι κατευθυντήριες γραμμές Μαξίμου στο Brussels Group


Ολοκληρώθηκε, πρίν από λίγο(20:54), η σύσκεψη της πολιτικής ομάδας διαπραγμάτευσης     

ΔΩΡΑ ΑΝΤΩΝΙΟΥ
 Ολοκληρώθηκε η σύσκεψη της πολιτικής ομάδας διαπραγμάτευσης υπό τον πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα στο Μέγαρο Μαξίμου με τον αντιπρόεδρο της κυβέρνησης, Γιάννη Δραγασάκη, τον υπουργό Οικονομικών, Γιάνη Βαρουφάκη, τον υπουργό Οικονομίας, Γιώργο Σταθάκη, τον αναπληρωτή υπουργό Διεθνών Οικονομικών Σχέσεων, Ευκλείδη Τσακαλώτο, τον γραμματέα του υπουργικού συμβουλίου, Σπύρο Σαγιά και τον κυβερνητικό εκπρόσωπο, Γαβριήλ Σακελλαρίδη.
Στη συνεδρίαση έγινε εκτίμηση της κατάστασης και δόθηκαν κατευθύνσεις από τον πρωθυπουργό για το τι διεκδικεί η ελληνική πλευρά στην επανάληψη του Brussels Group την Τρίτη. Τα αιτήματα της Ελλάδας αφορούν το τρίπτυχο ρευστότητα-χρηματοδοτικό κενό-χρέος και ένα επενδυτικό πρόγραμμα για την ενίσχυση των ιδιωτικών και δημοσίων επενδύσεων.
Στη διάρκεια της σύσκεψης διατυπώθηκε συγκρατημένη αισιοδοξία ότι στο χρονικό διάστημα που απομένει μέχρι τις αρχές Ιουνίου θα επιτευχθεί συμφωνία και ότι οι διαφορές σε ΦΠΑ, ασφαλιστικό, δημοσιονομικό και εργασιακά θα γεφυρωθούν.
Παράλληλα, επικρατεί η αίσθηση ότι στα εργασιακά η πίεση έχει υποχωρήσει ενώ στο ζήτημα του  ασφαλιστικού αναμένεται να βοηθήσει η αναγνώριση από την πλευρά της κυβέρνησης ότι στον συγκεκριμένο τομέα υπάρχει πρόβλημα που κάποια στιγμή θα πρέπει να αντιμετωπιστεί συνολικά. Στο δημοσιονομικό η διαπραγμάτευση συνεχίζεται ενώ στο θέμα του ΦΠΑ η ελληνική πλευρά θεωρεί ότι τελικά οι εταίροι θα πειστούν για την εφαρμογή των τριών συντελεστών, 7%, 14% και 22% που προτείνει η κυβέρνηση. 
από kathimerini.gr

Στό Μέγαρο Διεθνές Συνεδριακό Κέντρο Αθηνών τό "Posidonia Sea Tourism Forum" Τρίτη 26 καί Tετάρτη 27 Μαίου

      ΜΕΓΑΡΟ ΔΙΕΘΝΕΣ ΣΥΝΕΔΡΙΑΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΑΘΗΝΩΝ

Το Μέγαρο Διεθνές Συνεδριακό Κέντρο Αθηνών αποτελεί έναν εξαιρετικό, σύγχρονο χώρο συνεδρίων υψηλής αισθητικής και τεχνολογίας. Σημείο αναφοράς στο κέντρο της Αθήνας, το Μέγαρο, συνολικής έκτασης 143.000 τ.μ., προσφέρει μια ευρεία επιλογή από δεκαοκτώ αίθουσες συνεδριάσεων καθώς και άνετους λειτουργικούς εκθεσιακούς χώρους και μεγαλοπρεπή φουαγιέ των 12.000 τ.μ. Η συνολική χωρητικότητά του είναι 8.000 σύνεδροι ανάλογα με τη διάταξη, ενώ η μεγαλύτερη συνεδριακή αίθουσα μπορεί να φιλοξενήσει περίπου 2.000 άτομα.

Τις κύριες συνεδριακές αίθουσες αποτελούν τα αμφιθέατρα Φίλων της Μουσικής (1.960 άτομα), Αλεξάνδρα Τριάντη (1.500 άτομα), Νίκος Σκαλκώτας (380 άτομα), Δημήτρης Μητρόπουλος (450 άτομα) και η Αίθουσα Banquet (650 άτομα), οι οποίες συνδυάζονται με αίθουσες παράλληλων συνεδριάσεων δυναμικότητας από 25 έως 180 άτομα.
Όλες οι κύριες συνεδριακές αίθουσες είναι εξοπλισμένες με υψηλής τεχνολογίας οπτικοακουστικό εξοπλισμό περιλαμβάνοντας συστήματα ταυτόχρονης μετάφρασης. Σε όλους τους χώρους του συνεδριακού κέντρου διατίθεται ασύρματο ίντερνετ.

"Posidonia Sea Tourism Forum" : αύριο καί μεθαύριο η φετινή 3η διοργάνωση (Τρίτη 26 καί Tετάρτη 27 Μαίου)

στο Μέγαρο Διεθνές Συνεδριακό Κέντρο Αθηνών
        ***
“Σημαντικοί ομιλητές στο 3ο Posidonia Sea Tourism Forum
Οι προοπτικές ανάπτυξης της κρουαζιέρας και του yachting στην Ανατολική Μεσόγειο
στο επίκεντρο της Διοργάνωσης

 Κορυφαία στελέχη των μεγαλύτερων εταιρειών κρουαζιέρας παγκοσμίως θα βρεθούν τον Μάιο στην Αθήνα για να συμμετάσχουν στο 3ο Posidonia Sea Tourism Forum, όπου θα έχουν επαφές με μέλη της Κυβέρνησης και επίσης, μια σημαντική ευκαιρία να δικτυωθούν με εκπροσώπους λιμενικών αρχών, εμπορικών επιμελητηρίων, προμηθευτών και άλλων παραγόντων της Ανατολικής Μεσογείου που εμπλέκονται στην λειτουργία και εξυπηρέτηση της κρουαζιέρας. 


Το Συνέδριο, που θα διοργανωθεί στο Μέγαρο Διεθνές Συνεδριακό Κέντρο Αθηνών στις 26 και 27 Μαΐου, θα φιλοξενήσει και ηγετικά στελέχη του κλάδου του yachting, όπως εκπροσώπους των ενώσεων MYBA και ICOMIA, μεγάλους yacht charterers και φορείς ανάπτυξης και εκμετάλλευσης μαρινών.

Συνολικά, περίπου 800 επαγγελματίες του θαλάσσιου τουρισμού θα συμμετάσχουν σε συζητήσεις για ουσιαστικά θέματα που αφορούν το μέλλον του προσοδοφόρου αυτού κλάδου στην Ανατολική Μεσόγειο.  Η εκροή της διεθνούς κρουαζιέρας προς την ευρωπαϊκή οικονομία φτάνει τα 39,4 δισ. ευρώ ετησίως, ενώ έχει δημιουργήσει 339.000 θέσεις εργασίας.

Στη συνεδρίαση της Εκτελεστικής Επιτροπής της Cruise Lines International Association (CLIA), που επίσης θα λάβει χώρα τη δεύτερη ημέρα του Posidonia Sea Tourism Forum, θα συζητηθούν καίρια ζητήματα που αφορούν την πρόοδο της κρουαζιέρας στην Ανατολική Μεσόγειο, όπως η προβλεπόμενη αύξηση χωρητικότητας του 2016 και οι ανασχετικοί παράγοντες που περιορίζουν την αύξηση των προσεγγίσεων τράνζιτ και την ανάπτυξη του home-porting στην Ελλάδα.
Όπως δήλωσε ο κ. Θεόδωρος Βώκος, Εκτελεστικός Διευθυντής των Εκθέσεων Ποσειδώνια, «η απόφαση της CLIA Ευρώπης να επιλέξει το Συνέδριό μας για αυτή τη σημαντική συνεδρίαση αναδεικνύει το πόσα βήματα μπροστά έχουμε κάνει από την πρώτη διοργάνωση του Posidonia Sea Tourism Forum, το 2011».

«Χάρη στη συμμετοχή των μεγαλυτέρων εταιρειών των κλάδων που απαρτίζουν τον Θαλάσσιο Τουρισμό και τη διεθνή φήμη των ομιλητών, η ανά διετία αυτή εκδήλωση έχει μετατραπεί σε μια ευκαιρία που περιμένει εναγωνίως η διεθνής κοινότητα επαγγελματιών της κρουαζιέρας και του yachting που εύκολα διακρίνουν τις προοπτικές ανάπτυξης που παρουσιάζει η περιοχή μας», καταλήγει ο κ. Βώκος.


Στους ομιλητές συμπεριλαμβάνονται:

Σκίτσο του Ανδρέα Πετρουλάκη (24.05.15)

                                                                                                                                 από τήν "ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ"

Ανυπόστατα τα σενάρια περί ελέγχου στις κινήσεις κεφαλαίων

 
Με στόχο την υπέρβαση του αδιεξόδου στις διαπραγματεύσεις με τους εταίρους και την επανάληψη, αύριο, των εργασιών του Brussels Group, συνεδριάζει στους 5 μ.μ. στο Μέγαρο Μαξίμου, υπο τον πρωθυπουργό κ.Αλέξη Τσίπρα, η πολιτική ομάδα διαπραγμάτευσης. Όπως δήλωσε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος κ.Γαβριήλ Σακελλαριδης, οι εργασίες του Brussels Group διεκοπησαν χθες βράδυ, καθώς διαπιστώνεται αδυναμία προσέγγισης σε τέσσερα ζητήματα: ΦΠΑ, ασφαλιστικό, εργασιακά και δημοσιονομικά. Ο κ.Σακελλαριδης ανέφερε ότι υπάρχει μια καταρχήν σύγκλιση στις προβλέψεις για το πρωτογενές πλεόνασμα. Δήλωσε, επίσης, ότι η κυβέρνηση σταθερά είναι προσηλωμένη στην επίτευξη συμφωνίας μέχρι τις αρχές Ιουνίου, ενώ χαρακτήρισε επιτακτική την ανάγκη ολοκλήρωσης της συμφωνίας σύντομα, με βάση τα πιεστικά προβλήματα ρευστότητας.

Όσον αφορά την ψήφιση της συμφωνίας από την κοινοβουλευτική Ομάδα του ΣΥΡΙΖΑ, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος τόνισε ότι πριν γιατί στη Βουλή,η συμφωνία θα περάσει από τον πρωθυπουργό και το υπουργικό συμβούλιο και θα έχει εκείνα τα χαρακτηριστικά, που θα ψηφιστεί από τους βουλευτές του κόμματος.

Ο κ. Σακελλαριδης εμφανίσθηκε κατηγορηματικός ότι δεν υπάρχει πιθανότητα επιβολής capital controls, χαρακτηρίζοντας σχετικές αναφορές ως "ανυπόστατα κακόβουλα σενάρια", ενώ πρόσθεσε ότι όποιος κάνει τέτοιου τύπου δηλώσεις αναλαμβάνει ευθύνες του.

Απαντώντας σε ερώτημα για τις δηλώσεις του κ. Βαρουφακη για καταγραφή συνεδριασεων του Eurogroup, επισήμανε ότι ο υπουργός Οικονομικών χαίρει της εμπιστοσύνης του πρωθυπουργού και της κυβέρνησης.

kathimerini.gr

Ριζικές αλλαγές στη φορολόγηση και ταξινόμηση αυτοκινήτων

Καταργείται η απόσυρση

Την κατάργηση της απόσυρσης και την επιβολή τέλους περιβάλλοντος στα αυτοκίνητα άνω των 20 ετών προωθεί το υπουργείο Οικονομικών στο πλαίσιο αλλαγή του τρόπου φορολόγησής τους.
 
Το μέτρο της απόσυρσης που στήριξε σημαντικά την αγορά αυτοκινήτου το τελευταίο διάστημα καταργείται όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση του υπουργείου από ένα δικαιότερο σύστημα, το οποίο θα επιδοτεί τα οχήματα χαμηλής τιμής αγοράς.
Ειδικότερα το υπουργείο σχεδιάζει:
  1. Κατάργηση του κριτήριου του κυβισμού των οχημάτων ως βάση της φορολόγησής τους. Αντί γι’ αυτό προτείνεται υπολογισμός της φορολογίας στη βάση της λιανικής τιμής (προ φόρων), με προοδευτική αναπροσαρμογή των συντελεστών του τέλους ταξινόμησης.
  2. Καταβολή ΦΠΑ, έλεγχο στοιχείων και υπαγωγή στις διατάξεις της σχετικής φορολογίας των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων τα οποία προέρχονται από χώρες του εξωτερικού.
  3. Θέσπιση αντικινήτρων στην κυκλοφορία παλαιών και ρυπογόνων οχημάτων (π.χ. για οχήματα άνω της 20ετίας) με ένα «τέλος περιβάλλοντος».
  4. Αντικατάσταση του συστήματος απόσυρσης από ένα δικαιότερο σύστημα φορολόγησης το οποίο θα επιδοτεί τα οχήματα χαμηλής τιμής αγοράς.
  5. Ανάλογη προσαρμογή των τεκμηρίων διαβίωσης σχετικά με τα αυτοκίνητα.
  6. Αλλαγή του τρόπου ελέγχου ανασφάλιστων και ανέλεγκτων από ΚΤΕΟ οχημάτων (π.χ. με ηλεκτρονική διασταύρωση των στοιχείων τους).
Στο πλαίσιο αυτό το Υπουργείο Οικονομικών προγραμματίζει συναντήσεις με τους φορείς του χώρου της αυτοκίνησης προκειμένου και αυτοί να συνεισφέρουν με τις δικές τους προτάσεις στη διαμόρφωση του καλύτερου δυνατού αποτελέσματος.
matrix.gr

Αποχαιρετώντας το έτος 2015...

ΚΩΣΤΑΣ ΚΑΛΛΙΤΣΗΣΑΝΑΛΥΣΗ  
Αν το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο είναι ή δεν είναι εμπόδιο στην κατάληξη σε μια συμφωνία μεταξύ Ελλάδας και δανειστών, είναι μια συζήτηση που ίσως θα είχε κάποιο ενδιαφέρον αλλά στερείται πρακτικού αντικρίσματος σήμερα. Κάποτε, το ΔΝΤ θα απεμπλακεί. Προς το παρόν, ωστόσο, έχει εμπλακεί και στο προβλεπτό μέλλον θα συνεχίσει να εμπλέκεται στον δανεισμό της χώρας μας και στο πρόγραμμα που συνοδεύει αυτόν το δανεισμό.

Σε πρώτη ανάγνωση, δύο οι λόγοι: (α) Ο κύριος είναι ότι αρκετές ευρωπαϊκές χώρες θεωρούν την εμπλοκή του ΔΝΤ εγγύηση για την υλοποίηση του προγράμματος. Αν φύγει, τα κοινοβούλιά τους δεν θα συναινέσουν να συνεχίσουν να συμμετέχουν στον δανεισμό μας. (β) Ο δεύτερος είναι ότι ισχυρές ευρωπαϊκές χώρες, που επί 10ετίες πληρώνουν εισφορές στο ΔΝΤ υπέρ τρίτων φτωχότερων, θεωρούν ως αυτονόητη υποχρέωση τη συμμετοχή του ΔΝΤ στη διάσωση ευρωπαϊκών χωρών με πρόβλημα.

Η συζήτηση περί απομάκρυνσης του ΔΝΤ στερείται αντικρίσματος επειδή, επίσης, ουδείς φαίνεται να την εννοεί. Αν θέλουμε να φύγει το ΔΝΤ, ο τρόπος είναι ένας, γνωστός και σαφής: Στέλνουμε μια επιστολή στο ΔΝΤ με την οποία του κοινοποιούμε ότι δεν θέλουμε πλέον τις υπηρεσίες του, επισυνάπτουμε μια επιταγή με τα λεφτά που μας έχει δανείσει και (αυτό ήταν!) το ΔΝΤ αποσύρεται αυθωρεί και παραχρήμα. Δεν θα τη στείλουμε. Οχι μόνο διότι δεν υπάρχουν τα λεφτά, αλλά κυρίως διότι οι δανειστές μας θέλουν το ΔΝΤ εδώ. Η αλήθεια είναι ότι το ΔΝΤ χρησιμοποιείται ένθεν κακείθεν σε ένα ιδιότυπο κρυφτούλι. Οι μεν νίπτουν τας χείρας τους, επικαλούμενοι την αυστηρότητα του ΔΝΤ. Οι δε επικαλούνται ότι...