Τετάρτη, 7 Οκτωβρίου 2015

Noor One: Στις 8 Οκτωβρίου θα συνεχιστεί η δίκη

Αν και σήμερα ξεκίνησε στο Τριμελές Εφετείο Κακουργημάτων Πειραιά η εκδίκαση της υπόθεσης διακίνησης δύο τόνων ηρωίνης με το πλοίο «Νoor One», για την οποία κατηγορούνται 33 άτομα, οι συνήγοροι υπεράσπισης επικαλέστηκαν πρόβλημα χωρητικότητας της δικαστικής αίθουσας και ζήτησαν τη μεταφορά της δίκης στο Εφετείο Αθηνών από το Τριμελές Εφετείο Κακουργημάτων.
Σημειώνεται ότι στη δίκη έχουν κληθεί να καταθέσουν 12 μάρτυρες ενώ 35 είναι οι κατηγορούμενοι, εκ των οποίων 24 είναι προφυλακισμένοι. Μόνο οι συνήγοροι υπεράσπισης ανέρχονται σε 30 άτομα, ενώ στη δίκη συμμετέχουν και διερμηνείς καθώς κάποιοι κατηγορούμενοι είναι από το Ιράν, την Τουρκία και την Ινδία.
Αφού εξέτασε το αίτημα της υπεράσπισης, η έδρα αποφάνθηκε ότι η δίκη θα συνεχιστεί μεθαύριο (8/10), οπότε και θα ανακοινωθεί αν θα συνεχιστεί στον ίδιο χώρο ή αλλού -το προεδρείο, πάντως, έδειξε διάθεση να μην υπάρξουν περαιτέρω καθυστερήσεις στη διαδικασία.


Εναντίον των περισσότερων κατηγορουμένων έχουν απαγγελθεί κατηγορίες για σύσταση εγκληματικής οργάνωσης και κατοχής και διακίνησης ναρκωτικών ουσιών, ενώ σε κάποιους άλλους και για λαθρεμπορία καυσίμων, καθώς στο πλοίο είχαν εντοπιστεί 18 τόνοι λαθραίο καύσιμο σε 8 δεξαμενές.
Το πλοίο, που έφερε τα ναρκωτικά στην Ελλάδα, φέρεται να βρισκόταν -στα τέλη Απριλίου του 2014- στο λιμάνι Σάρζα των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων και στις αρχές Μαΐου να είχε αποπλεύσει σε διεθνή ύδατα, ανοιχτά του Ομάν, όπου λάντζα τού φόρτωσε το «εμπόρευμα».
Η ποσότητα ηρωίνης των δύο τόνων και 120 κιλών ήταν κρυμμένη στο δεξαμενόπλοιο «Noor One», με μελετημένο και καλά σχεδιασμένο τρόπο, που ο εντοπισμός της δεν ήταν εύκολος.
Η μεταφορά της ποσότητας από την Ελευσίνα στις δύο αποθήκες στο Κορωπί και στην έπαυλη στη Φιλοθέη γινόταν πάντα νυχτερινές ώρες με οχήματα, ενώ κοντά στο πλοίο είχε νοικιαστεί μια μικρή αποθήκη.
Το φορτίο έφυγε από συγκεκριμένο σημείο σε τρεις δόσεις με διαφορετικούς τρόπους και με διαφορετικά οχήματα. Η ποσότητα των ναρκωτικών ουσιών καταστράφηκε σε υψικάμινο εκτός Αθηνών, παρουσία εισαγγελέα.
ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΤΩΝ ΣΥΝΤΑΚΤΩΝ
 efsyn.gr

Τό σκίτσο του Γιάννη Καλαϊτζή

                                                                                                                              από τήν ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΤΩΝ ΣΥΝΤΑΚΤΩΝ 

«Εφυγε» ο πανεπιστημιακός δάσκαλος Ζαχαρίας Δεμαθάς


Πάντειο Πανεπιστήμιο Πάντειο Πανεπιστήμιο


Αγαπητός πανεπιστημιακός δάσκαλος, βαθυστόχαστος ερευνητής και πολύτιμος φίλος, ο Ζαχαρίας Δεμαθάς δίδαξε Πολιτική Οικονομία, Μαρξιστική Θεωρία, Ιστορία, Κοινωνιολογία και Χωροταξία και τίμησε το βαθύτατο νόημα του ελεύθερου πολίτη.
Ανθρωπος «ωραίος», φιλικός, μεγαλόθυμος, με πνευματώδες χιούμορ και οξύτατη κρίση και ταυτόχρονα μ’ έναν λόγο πάντα καλό και θεραπευτικό.
Προσανατολισμένος από τα φοιτητικά του χρόνια σε ιδέες προοδευτικές, υπηρέτησε με εμμονή και σταθερότητα τον αντιδικτατορικό αγώνα στη Δυτική Ευρώπη από τη Χαϊδελβέργη, όπου ολοκλήρωνε τις σπουδές του στο Πολυτεχνείο και την Οικονομία.
Με την ίδια ανιδιοτέλεια και θέρμη στην επαγγελματική του ζωή στην Ελλάδα αργότερα, υπήρξε από τις κύριες μορφές, αληθινός στυλοβάτης, του ελληνικού πανεπιστημιακού κινήματος την περίοδο 1975-1985.
Η πλούσια διαδρομή της ζωής του αφήνει πολύτιμες υποθήκες στην πανεπιστημιακή κοινότητα και στους νέους για μια αισιόδοξη και αγωνιστική εμμονή στη ζωή με πίστη στον άνθρωπο και σ’ έναν καλύτερο κόσμο.
Η αγαπημένη του οικογένεια και όσοι είχαν τη χαρά να τον γνωρίσουν και να τον αγαπήσουν θα τον αποχαιρετήσουν στο τελευταίο ταξίδι του την Τετάρτη 7 Οκτωβρίου και ώρα 2 μ.μ. στο Α΄ Νεκροταφείο Αθηνών.

ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΤΩΝ ΣΥΝΤΑΚΤΩΝ
                                  efsyn.gr 

Η "Νέα Μύκονος" εκφράζει θερμά συλλυπητήρια στήν οικογένεια τού εκλιπόντος πού μαζί μέ τήν αδελφή του -Λίνα Δεμαθά- υπήρξαν πιστοί παραθεριστές τού νησιού μας, από τά παιδικά τους χρόνια, δίνοντας -ανελλιπώς-  κάθε καλοκαίρι τό "παρόν" στίς τότε καλοκαιρινές παρέες μας καί κοσμώντας τες μέ τήν έξοχη παρουσία τους.
Δ.Ν.Α.

Ο Κώστας Μητρόπουλος σατιρίζει την επικαιρότητα

                                                                                                                                                             από "ΤΑ ΝΕΑ"

Παραμένουν στο παιχνίδι για τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια οι Γερμανοί

Παραμένουν στο παιχνίδι για τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια οι Γερμανοί

 
Απόφαση να ανανεώσει την ισχύ της εγγυητικής της επιστολής έλαβε σύμφωνα με πληροφορίες χθες το Δ.Σ. της γερμανικής Fraport, δείγμα ότι η εταιρεία παραμένει στο παιχνίδι και συνεχίζει να ενδιαφέρεται για τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια.

Αν και δεν έγιναν γνωστές πολλές λεπτομέρειες, το Δ.Σ. της εταιρείας φέρεται να πήρε απόφαση για ανανέωση της εγγυητικής επιστολής (χωρίς να γίνει γνωστό για πόσο χρονικό διάστημα), κίνηση που ερμηνεύεται ως πρόθεση να συνεχίσει τη διαπραγμάτευση με το ΤΑΙΠΕΔ. Διαφορετικά, και αν η Fraport δεν ενδιαφερόταν πλέον για το project, το Δ.Σ. της δεν θα άναβε το πράσινο φως να παραταθεί η ισχύς της επιστολής, ύψους 30 εκατ. ευρώ.

Η τελευταία έχει ισχύ μέχρι τις 14 Οκτωβρίου, και ο επικεφαλής του ΤΑΙΠΕΔ Στέργιος Πιτσιόρλας έχει διαμηνύσει πως δεν πρόκειται να δώσει παράταση πέραν των 3-4 μηνών, καθώς προσδοκά η συμφωνία να έχει κλείσει εντός του έτους ή το πολύ στις αρχές του 2016. Πρόσφατες πάντως πληροφορίες έφεραν τη Fraport να ζητά πολύ μεγαλύτερη παράταση της εγγυητικής, με το σκεπτικό πως όσο πιο πίσω πάει η τελική υπογραφή, τόσο πιο ελκυστική θα είναι και η χρηματοδότηση της επένδυσης.

Το μείζον πρόβλημα για τους Γερμανούς φαίνεται πως είναι η χρηματοδότηση της επένδυσης. Εδώ και καιρό ψάχνουν χρηματοδότηση με ελκυστικούς όρους, χωρίς επιτυχία. Επικαλούνται το υπαρκτό ρίσκο της χώρας (country risk), ότι η αβεβαιότητα δεν έχει απομακρυνθεί από την Ελλάδα, και πως από το τέλος του 2014 οπότε και υπέβαλαν την προσφορά τους για τα 14 αεροδρόμια μέχρι και σήμερα, οι συνθήκες για την ελληνική οικονομία έχουν επιδεινωθεί, άρα και το κόστος του χρήματος για μια τέτοια επένδυση έχει ανέβει.

Πάντως οι εξελίξεις των τελευταίων μηνών έχουν ξαναβάλει στο παιχνίδι τα δύο άλλα σχήματα που συμμετείχαν στο διαγωνισμό. Τόσο η Vinci Αirport-Ελλάκτωρ, όσο και η Corporation America-ΜΕΤΚΑ, παραμένουν στο παιχνίδι προσδοκώντας κάτι να πάει στραβά με τους Γερμανούς. Αυτός ακριβώς είναι και ο λόγος που αποδέχθηκαν την πρόταση του ΤΑΙΠΕΔ για 3μηνη παράταση της ισχύος των εγγυητικών τους επιστολών.

Η παραχώρηση θα έχει διάρκεια 40 χρόνια και οι Γερμανοί είχαν προσφέρει εφάπαξ τίμημα 1,234 δισ. ευρώ και ετήσιο μίσθωμα 22,9 εκατ. ευρώ (συν ποσοστό περί το 28% των EBITDA από το 2019). Στον αντίποδα, Vinci Αirport-Ελλάκτωρ, και Corporation America-ΜΕΤΚΑ, είχαν προσφέρει περί τα 800-900 εκατ. ευρώ.

Πάντως, χθες, μιλώντας στην «Εφημερίδα των Συντακτών», ο κ. Πιτσιόρλας έσπευσε να ξεκαθαρίσει πως δεν πρόκειται να γίνει οποιαδήποτε δεκτή μείωση του τιμήματος, αντικρούοντας σχετικά σενάρια.

Οσο για τους Γερμανούς, υψηλόβαθμο κλιμάκιο υπό τον επικεφαλής της εταιρείας Στέφαν Σούλτε, βρέθηκε την περασμένη εβδομάδα στην Ελλάδα και επισκέφθηκε αεροδρόμια στη Θεσσαλονίκη, τη Ρόδο, και τη Μύκονο, ενώ το Σάββατο συναντήθηκε στο αεροδρόμιο Μακεδονία με την ηγεσία της Ομοσπονδία Συλλόγων Πολιτικής Αεροπορίας (ΟΣΥΠΑ).

Στη συνάντηση, η διοίκηση της ΟΣΥΠΑ δεν έκρυψε την εναντίωσή της στην παραχώρηση, είπε ότι θα είναι καταστροφική για τη χώρα και προειδοποίησε τους εκπροσώπους της γερμανικής εταιρείας ότι θα συνεχίσει τους αγώνες της σε νομικό επίπεδο με προσφυγές στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ανταγωνισμού, το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και το ΣτΕ.

Η συνάντηση ολοκληρώθηκε με την επιθυμία των εκπροσώπων της Fraport για επανάληψη της συνάντησης στο «άμεσο μέλλον».
από tanea.gr

Βιβλικό τσουνάμι 180 μέτρων προκάλεσε αρχαία κατάρρευση ηφαιστείου

Βιβλικό τσουνάμι 180 μέτρων προκάλεσε αρχαία κατάρρευση ηφαιστείου

Τα αποτελέσματα της καταστροφής είναι ακόμα ορατά σε αυτό το ηφαιστειογενές νησί του Πράσινου Ακρωτηρίου: η μία πλευρά του ηφαιστείου λείπει, στη θέση της μόνο μια μεγάλη γεωλογική ουλή. Σε ένα άλλο νησί, 55 χιλιόμετρα μακριά, ογκόλιθοι των 700 τόνων δείχνουν να έχουν μετακινηθεί μυστηριωδώς 200 μέτρα πάνω από την επιφάνεια της θάλασσας.

Τι συνδέει τα δύο νησιά; Μια κατολίσθηση βιβλικών διαστάσεων που σήκωσε τσουνάμι 200 μέτρων, ένα από τα μεγαλύτερα στο γεωλογικό αρχείο, προτείνει νέα μελέτη στη διαδικτυακή έκδοση του Science.

Η κατολίσθηση συνέβη πριν από 73.000 χρόνια στο νησί Φόγκο, έξω από τις ακτές της Δυτικής Αφρικής, στην πραγματικότητα ένα ηφαίστειο που ορθώνεται σήμερα σε ύψος 2.829 μέτρων και εκρήγνυται τακτικά, περίπου κάθε 20 χρόνια.

Κανείς δεν αμφισβητεί ότι, κάποια στιγμή στο μακρινό παρελθόν, ο μισός ηφαιστειακός κώνος κατέρρευσε -τα πετρώματα από τα οποία αποτελούνταν βρίσκονται σήμερα πεταμένα στο βυθό. Αυτό για το οποίο δεν ήταν βέβαιοι οι γεωλόγοι είναι το εάν η πλαγιά κατέρρευσε ολόκληρη απότομα, ή αν διαλύθηκε σταδιακά, σε μια σειρά μικρότερων κατολισθήσεων.

Η νέα έρευνα, την οποία υπογράφει διεθνής ομάδα ερευνητών, καταλήγει στην εξήγηση ότι ολόκληρη η πλαγιά, περίπου 160 κυβικά χιλιόμετρα βράχου, έπεσε με τη μία στη θάλασσα.

Οι μάρτυρες αυτού του καταστροφικού συμβάντος βρίσκονται ακόμα και σήμερα στο Σαντιάγο, ένα άλλο νησί στο αρχιπέλαγος του Πράσινου Ακρωτηρίου. Οι ερευνητές παραξενεύτηκαν από ογκόλιθους, ορισμένοι από τους οποίους έχουν μέγεθος φορτηγού και βάρος 770 τόνους, οι οποίοι βρίσκονται διάσπαρτοι μέσα στο νησί, ακόμα και σε υψόμετρο 200 μέτρων και σε απόσταση 600 μέτρων από τις ακτές.

Οι ογκόλιθοι στο νησί Σαντιάγο διαφέρουν από τη γεωλογία του τοπίου
 (Πηγή: Ricardo Ramalho / University of Bristol)


Οι γιγάντιοι βράχοι μοιάζουν αταίριαστοι σε ένα τοπίο από φρέσκα ηφαιστειακά πετρώματα, λένε οι ερευνητές. Μοιάζουν όμως με τους ασβεστόλιθους και τους βασάλτες που βρίσκονται στην άκρη του νησιού.

Η μόνη ρεαλιστική εξήγηση που μπόρεσε να δώσει η ερευνητική ομάδα είναι ότι οι ογκόλιθοι βρίσκονταν κάποτε στις απόκρημνες ακτές του νησιού και μεταφέρθηκαν στο εσωτερικό του από κάποιο γιγάντιο τσουνάμι. Με βάση την ενέργεια που θα απαιτούνταν για να συμβεί κάτι τέτοιο, οι ερευνητές υπολογίζουν ότι το κύμα πρέπει να είχε τουλάχιστον 180 μέτρα ύψος και να έφτασε σε υψόμετρο τουλάχιστον 200 μέτρων καθώς κατέκλυζε τα υψώματα του Σαντιάγο.

Για να χρονολογήσουν το συμβάν, οι ερευνητές εξέτασαν τους ογκόλιθους και μέτρησαν την περιεκτικότητα σε ήλιο-3, ένα ισότοπο του αερίου ήλιου που παράγεται από την πρόσκρουση κοσμικών ακτίνων όταν ο βράχος είναι εκτεθειμένος. Αυτό έδωσε μια ηλικία 73.000 ετών, εντός του ορίου των ηλικιών που είχε δώσει μια προηγούμενη μελέτη για την κατολίσθηση ή τις κατολισθήσεις, πριν από 65 έως 124 χιλιάδες χρόνια.

Ένα κύμα ύψους 180 μέτρων μπορεί να ακούγεται υπερβολικό, αν σκεφτεί κανείς ότι τα τσουνάμι που σάρωσαν τον Ινδικό το 2004 και την Ιαπωνία το 2011 δεν ξεπερνούσαν τα 40 μέτρα.

Κι όμως, στο πρόσφατο παρελθόν έχουν καταγραφεί πολύ μεγαλύτερα κύματα. Το ρεκόρ ανήκει στο συμβάν της 9ης Ιουλίου 1958, όταν ένας σεισμός έριξε 90 εκατομμύρια τόνους βράχου στον απομονωμένο κόλπο Λιτούγια της Αλάσκας: το κύμα που έσκασε στην απέναντι πλαγιά έφτανε σε ύψος τον απίστευτο αριθμό των 550 μέτρων.

Υπάρχει βέβαια μια σημαντική διαφορά: τα τσουνάμι της Αλάσκα και του νησιού Φόγκο, ξεκίνησαν από τοπικές κατολισθήσεις, ουσιαστικά σημειακές πηγές στον χάρτη. Αντίθετα, τα τσουνάμι του Ινδικού και της Ιαπωνίας προκλήθηκαν από τη μετατόπιση του βυθού σε μήκος εκατοντάδων χιλιομέτρων, και η καταστροφική ενέργειά τους έφτασε πολύ μακρύτερα.

Ενδεχόμενη νέα κατολίσθηση στο Φόγκο δεν θα είχε τόσο μεγάλες συνέπειες, θα κατέστρεφε όμως και πάλι το απέναντι νησί του Σαντιάγο, με πληθυσμό 250.000 ανθρώπων.

Το ηφαίστειο του Φόγκο εξερράγη για τελευταία φορά πέρυσι, με αποτέλεσμα να καταστραφούν κτήρια και να εκτοπιστούν 1.200 άνθρωποι.

Όπως σχολιάζει ο Ροκάρντο Ραμάλο, πρώτος συγγραφέας της μελέτης, «οι κάτοικοι του Πράσινου Ακρωτηρίου έχουν σήμερα να ανησυχούν για το πώς θα ξαναφτιάξουν τις ζωές τους μετά την τελευταία έκρηξη.

»Το Φόγκο όμως μπορεί να καταρρεύσει και πάλι, γι΄αυτό και πρέπει να επαγρυπνούμε».


από tanea.gr

ΕΛ.ΑΣ.: Εξαρθρώθηκε μια από τις μεγαλύτερες οργανώσεις διακίνησης αλλοδαπών

Χαρακτηριστικό του τρόπου δράσης του κυκλώματος ήταν το γεγονός ότι εφοδίαζαν τα φουσκωτά σκάφη με μικρή ποσότητα καυσίμων, προκειμένου να ακινητοποιηθούν μεσοπέλαγα και να εντοπιστούν από τις ελληνικές λιμενικές αρχές οι οποίες θα τα οδηγούσαν με ασφάλεια στην Κω. 
Πηγή: (ΕΡΑ)
ΕΛ.ΑΣ.: Εξαρθρώθηκε μια από τις μεγαλύτερες οργανώσεις διακίνησης αλλοδαπών


Εξαρθρώθηκε από την Υποδιεύθυνση Αντιμετώπισης Οργανωμένου Εγκλήματος και Εμπορίας Ανθρώπων της Ασφάλειας Αττικής μία από τις μεγαλύτερες εγκληματικές οργανώσεις που δραστηριοποιείτο στην διευκόλυνση της παράνομης εισόδου αλλοδαπών στην Ελλάδα, αλλά και στην έξοδό τους, με τελικό προορισμό χώρες της κεντρικής Ευρώπης.

Συνελήφθησαν δώδεκα αλλοδαποί-μέλη της οργάνωσης, εκ των οποίων οι εννέα είναι υπήκοοι Πακιστάν, ένας υπήκοος Αιγύπτου, ένας Ιράκ και μία γυναίκα, υπήκοος Συρίας.

Μετά από έρευνα, εξακριβώθηκε η ύπαρξη εγκληματικής οργάνωσης - με τη μορφή εγκληματικού δικτύου συνεργαζόμενων υποομάδων -, τα μέλη της οποίας συγκροτήθηκαν τον Μάιο του 2015, με σκοπό τη διευκόλυνση της παράνομης εισόδου και εξόδου, προς και από το ελληνικό έδαφος, αλλοδαπών.

Ειδικότερα, τα μέλη του εγκληματικού δικτύου συγκρότησαν έξι συνεργαζόμενες υποομάδες, οι οποίες έχοντας ως επίκεντρο την ομάδα που αναλάμβανε τις πλαστογραφίες, έφτιαξαν έναν πολύπλοκο μηχανισμό, μέσω του οποίου προέβαιναν στις εγκληματικές τους δραστηριότητες.

Ανάλογα με τον τρόπο που διακινούσαν τα άτομα, ακολουθούσαν διαφορετική μεθοδολογία. Ο πρώτος τρόπος δράσης ήταν η διευκόλυνση παράνομης εξόδου αλλοδαπών μέσω αεροδρομίων, ο δεύτερος η παράνομη έξοδος αλλοδαπών μέσω χερσαίων και θαλάσσιων συνόρων, ο τρίτος η υποδοχή ατόμων που εισέρχονταν παράνομα από την Τουρκία στην Κω, και ο τέταρτος η παράνομη είσοδος από την Τουρκία στην Ελλάδα μέσω θαλάσσης.

Συνεργασία με ομάδες στην Τουρκία

Τα μέλη της ίδιας υποομάδας, τόσο κατά την παραμονή τους στην Κω όσο και μετά την επάνοδό τους στην Αθήνα, δρώντας από κοινού με άγνωστους δράστες, οι οποίοι διέμεναν στα τούρκικα παράλια, διευκόλυναν τη μετάβαση των υπό διακίνηση αλλοδαπών από την Κωνσταντινούπολη στην Αλικαρνασσό. Και από εκεί, με τη χρήση φουσκωτών σκαφών, στα νησιά του ανατολικού Αιγαίου.

Χαρακτηριστικό του τρόπου δράσης τους ήταν το γεγονός ότι εφοδίαζαν τα φουσκωτά σκάφη με μικρή ποσότητα καυσίμων, προκειμένου να ακινητοποιηθούν μεσοπέλαγα και να εντοπιστούν από τις ελληνικές λιμενικές αρχές οι οποίες θα τα οδηγούσαν με ασφάλεια στην Κω. Παράλληλα, ένα άλλο στοιχείο του τρόπου δράσης τους ήταν το γεγονός ότι μετά την είσοδό των διακινούμενων στην Ελλάδα και μέχρι να συνεχιστεί το ταξίδι τους, παρέμεναν «φυλακισμένοι» για να αποτραπεί πιθανή επικοινωνία με μέλη άλλου δικτύου.

Οσον αφορά στα πλαστά ταξιδιωτικά έγγραφα που χρησιμοποιούσαν οι διακινούμενοι, οι πλαστογράφοι του δικτύου είτε νόθευαν γνήσια ταξιδιωτικά έγγραφα, με αντικατάσταση της φωτογραφίας του πραγματικού κατόχου με τη φωτογραφία του διακινούμενου αλλοδαπού, είτε κατάρτιζαν πλαστά διαβατήρια τρίτων χωρών, όπως Πακιστάν, Συρίας. Ο εξοπλισμός που χρησιμοποιούσαν ήταν τελευταίας τεχνολογίας και τα ταξιδιωτικά έγγραφα που κατάρτιζαν υψηλής πιστότητας.

Από έρευνες που ακολούθησαν, εντοπίστηκαν εντός διαμερισμάτων τρία πλήρως εξοπλισμένα εργαστήρια κατάρτισης πλαστών εγγράφων και κατασχέθηκε ο όλος υλικοτεχνικός εξοπλισμός. Βρέθηκαν, επίσης, και κατασχέθηκαν εκατοντάδες πλαστά διαβατήρια, ταυτότητες και άλλα δημόσια έγγραφα.

Οι συλληφθέντες, με τη δικογραφία που σχηματίστηκε σε βάρος τους, οδηγήθηκαν στον Εισαγγελέα Πλημμελειοδικών Αθηνών, ενώ συνεχίζονται οι έρευνες για τον εντοπισμό των συνεργών τους.

tanea.gr

«Ζυγίζει» τις επιλογές της η Volkswagen

Σε πυρετώδεις διεργασίες βρίσκεται ο γερμανικός όμιλος της Volkswagen μετά το μείζον σκάνδαλο απάτης στις μετρήσεις ρύπων με χρήση «έξυπνου» λογισμικού. Τα στελέχη της εξετάζουν, αφενός, τρόπους επιδιόρθωσης της λειτουργίας του ή απόσυρσης των «πειραγμένων» οχημάτων, αφετέρου, σκέπτονται την αναβολή ή την ακύρωση δευτερευουσών επενδύσεων, προκειμένου να εξοικονομήσουν πόρους. Συγκεκριμένα, η διοίκηση της αυτοκινητοβιομηχανίας πρέπει να παρουσιάσει συγκροτημένες λύσεις εν όψει προθεσμιών, οι οποίες της έχουν τεθεί από τις γερμανικές αρχές (7 Οκτωβρίου) αρχικά και μεταγενέστερα από τις αμερικανικές.

Η Volkswagen ενδέχεται να κάνει αναβάθμιση στο «έξυπνο» λογισμικό ή να κάνει ανάκληση στα αντίστοιχα οχήματα και να τα αντικαταστήσει πλήρως, λύση η οποία είναι ακραία και πάρα πολύ ακριβή. Μία άλλη εναλλακτική θα ήταν να εγκαταστήσει μεγαλύτερους καταλύτες για την εξουδετέρωση των βλαβερών εκπομπών ρύπων. Η διακύμανση του κόστους αποκατάστασης ξεκινά από τα 20 ευρώ και φθάνει τις 10.000 ευρώ ανά όχημα, σύμφωνα με έγκυρες πηγές. Το «έξυπνο» λογισμικό έχει τοποθετηθεί σε 500.000 αυτοκίνητα στις ΗΠΑ και σε 11 εκατομμύρια στην Ευρώπη.

από kathimerini.gr

Αγώνας δρόμου για την ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών

 ΗUGO DIXON / REUTERS BREAKINGVIEWS
Η Ελλάδα δίνει μάχη με τον χρόνο για να ανακεφαλαιοποιήσει τις τράπεζές της. Τα νέα κεφάλαια για την ανακεφαλαιοποίηση πρέπει να δοθούν μέχρι το τέλος του έτους, οπότε και αλλάζουν οι κανόνες της Ευρωζώνης για την ανακεφαλαιοποίηση τραπεζών. Στόχος είναι να αποφευχθεί το «κούρεμα» των ανασφάλιστων καταθετών (σ.σ. καταθέσεις άνω των 100 χιλιάδων ευρώ), που θα μπορούσε να προκαλέσει νέο πλήγμα στην ελληνική οικονομία. Πολλά πράγματα πρέπει να συμβούν ώστε να προλάβει η Ελλάδα την προθεσμία.

Πρώτον, η ΕΚΤ θα πρέπει να ολοκληρώσει τις δοκιμασίες αντοχής από τις οποίες θα προκύψει πόσα κεφάλαια χρειάζονται οι τράπεζες, οι ισολογισμοί των οποίων δέχτηκαν πλήγμα από τους κεφαλαιακούς ελέγχους και την ύφεση. Στη συνέχεια οι τέσσερις συστημικές ελληνικές τράπεζες θα πρέπει να προσελκύσουν ιδιώτες επενδυτές. Αν δεν το καταφέρουν, η ανακεφαλαιοποίηση θα χρηματοδοτηθεί εξ ολοκλήρου από δάνειο που θα χορηγήσει η Ευρωζώνη στην Ελλάδα, εξέλιξη που θα οδηγήσει στη σχεδόν πλήρη εθνικοποίησή τους και στην αλλαγή των διοικήσεών τους. Ο κ. Τσίπρας θα πρέπει να εκπληρώσει ευρεία δέσμη δεσμεύσεων που έχει αναλάβει έναντι της Ευρωζώνης. Αν δεν το πράξει, δεν θα υπάρξει δάνειο για την ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών.

Η ΕΚΤ η οποία εποπτεύει τις τράπεζες έχει ήδη ελέγξει την ποιότητα των δανείων που έχουν χορηγήσει οι ελληνικές τράπεζες. Ως «βασικό σενάριο» για την αξιολόγηση των ισολογισμών τους θεωρεί τη συρρίκνωση της ελληνικής οικονομίας κατά 2,3% εφέτος και κατά 1,3% του χρόνου. Ωστόσο η ΕΚΤ δεν έχει ορίσει ακόμη τον «βαθμό προαγωγής» των τραπεζών, δηλαδή πόσα κεφάλαια θα πρέπει να διαθέτουν ώστε να αντεπεξέλθουν στις δυσκολίες του βασικού σεναρίου. Πέρυσι είχε απαιτήσει ελάχιστη κεφαλαιακή επάρκεια ύψους 8%. Ορισμένοι στην ΕΚΤ πιέζουν για ορισμό ελάχιστου ορίου 10% αυτή τη φορά. Επίσης η ΕΚΤ δεν έχει αποκαλύψει πόσα κεφάλαια θα πρέπει να διαθέτουν οι ελληνικές τράπεζες ώστε να αντεπεξέλθουν στο «δυσμενές σενάριο». Το εποπτικό συμβούλιο της ΕΚΤ θα μπορούσε να καθορίσει τις λεπτομέρειες στην επόμενη συνεδρίασή του στις 8-9 Οκτωβρίου και το απαιτούμενο ποσό να προκύψει μέχρι το τέλος του μήνα. Φαντάζει εύλογο να χρειαστούν 5 με 10 δισ. ευρώ στην περίπτωση του βασικού σεναρίου και ακόμη 10-15 δισ. ευρώ ως προληπτικό μέτρο, σύνολο 15 με 25 δισ. ευρώ. Στην περίπτωση που δεν καταφέρουν οι τράπεζες να προσελκύσουν από μόνες τους τα απαιτούμενα κεφάλαια, θα κληθούν να μοιραστούν το βάρος οι ομολογιούχοι μειωμένης εξασφάλισης, κάτι που είναι πιθανό. Για να καλύψουν τις κεφαλαιακές τους ανάγκες σύμφωνα με το βασικό σενάριο οι τράπεζες θα εκδώσουν κοινές μετοχές.

Στην περίπτωση του δυσμενούς σεναρίου ίσως να τους επιτραπεί να εκδώσουν προνομιούχες μετοχές ή μετατρέψιμα ομόλογα (CoCo’s). Το πλεονέκτημα τέτοιων εργαλείων είναι ότι αποφεύγεται το «κάψιμο» των προηγούμενων μετόχων. Το μειονέκτημα είναι ότι οι τράπεζες θα πρέπει να καταβάλλουν υψηλό κουπόνι. Μια άλλη ιδέα που έχει προτείνει ο κ. Γουίλμπουρ Ρος, δισεκατομμυριούχος Αμερικανός επενδυτής που κατέχει μετοχές της Eurobank, είναι να ανοίξει η Ευρωζώνη μια «γραμμή» πίστωσης στις ελληνικές τράπεζες. Ενώ δεν θα επενδύσει στην πραγματικότητα τα χρήματα, θα είναι έτοιμη να το πράξει αν χρειαστεί. Το πλεονέκτημα αυτής της ιδέας είναι ότι δεν θα χαθεί η επένδυση των παλαιών μετόχων, ενώ οι τράπεζες θα πληρώσουν μικρό αντίτιμο για την υπηρεσία. Ωστόσο οι κανονιστικές αρχές φαίνεται ότι δεν αντιμετωπίζουν στα σοβαρά την ιδέα, προφανώς θεωρώντας ότι η υπόσχεση για επένδυση των χρημάτων στο μέλλον δεν είναι το ίδιο καλή με την εισφορά κεφαλαίων σήμερα. Σε έναν ιδανικό κόσμο, δεν θα χρειαζόταν να «καούν» οι παλιοί μέτοχοι. Ωστόσο πολλοί από αυτούς τους επενδυτές είναι επαγγελματίες που έβαλαν τα χρήματά τους στις ελληνικές τράπεζες γνωρίζοντας τους κινδύνους. Είναι σημαντικό να τους αντιμετωπίσει κανείς, όπως και τους ομολογιούχους, με δίκαιο τρόπο και σύμφωνα με τους κανόνες, αλλά να μην υποκύψει στις επιθυμίες τους. Κορυφαία προτεραιότητα είναι να αποφευχθεί το «κούρεμα» των ανασφάλιστων καταθέσεων. Πράγμα που σημαίνει ότι θα πρέπει να ανασκουμπωθούν όλοι οι εμπλεκόμενοι.


από τήν Έντυπη έκδοση
τής εφημερίδας "ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ"

«Καμπανάκι» ΔΝΤ για νέα κρίση στην Ελλάδα


Λίγες ώρες πριν από την έλευση των πρώτων τεχνικών κλιμακίων των δανειστών στην Αθήνα για να ξεκινήσουν τον έλεγχό τους, το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο (ΔΝΤ) στέλνει μήνυμα προς όλους ότι οι κίνδυνοι γύρω από την Ελλάδα δεν έχουν εξαλειφθεί. Στην ετήσια έκθεσή του για τις προοπτικές της παγκόσμιας οικονομίας (World Economic Outlook), το Ταμείο υποστηρίζει ότι μπορεί η υπογραφή του 3ου Μνημονίου να περιόρισε τα ρίσκα για την Ελλάδα, αλλά υποστηρίζει πως αν δημιουργηθεί και πάλι αβεβαιότητα στο πολιτικό σκηνικό για την εφαρμογή των μεταρρυθμίσεων, τότε είναι υπαρκτός ο κίνδυνος να προκληθούν πιέσεις στις αγορές.

Μάλιστα, το ΔΝΤ σημειώνει ότι σε αυτό το ενδεχόμενο θα υπάρξουν και αλυσιδωτές επιπτώσεις στις χώρες της Ευρωζώνης. Οπως αναφέρει, η αστάθεια που θα προκληθεί από την Ελλάδα στον χρηματοοικονομικό τομέα και στις αγορές ομολόγων «είναι πιθανόν να μεταδοθεί στο σύνολο της Ευρωζώνης», χωρίς να αποκλείεται η επέκταση των αρνητικών συνεπειών γενικότερα. Πέραν αυτών, το ΔΝΤ διατηρεί αμετάβλητες τις προβλέψεις του για την ύφεση φέτος (2,3%) και το 2016 (1,3%). Επισημαίνει, δε, πως την ώρα που η ανάκαμψη σε ολόκληρη την Ευρωζώνη θα είναι μέτρια, «οι προοπτικές για την Ελλάδα είναι σαφώς πιο δυσμενείς μετά την παρατεταμένη περίοδο αβεβαιότητας στις αρχές του έτους», αλλά προβλέπει ότι το 2020 η ελληνική οικονομία θα «τρέχει» με ρυθμό 2,4%.

Σε ερώτηση για την ανάπτυξη στην Ελλάδα κατά τη συνέντευξη Τύπου στη Λίμα του Περού, αξιωματούχος του ΔΝΤ δήλωσε ότι «λόγω των κεφαλαιακών ελέγχων που οδήγησαν σε συρρίκνωση του ρυθμού μεγέθυνσης, θα δούμε την ανάπτυξη να ανακάμπτει μετά το τρίτο τρίμηνο του έτους. Είναι σημαντικό να κοιτάμε τον ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης και την πορεία της ανάπτυξης ανά τρίμηνο. Η ανάκαμψη δεν θα είναι τόσο ισχυρή, αλλά θα βελτιωθεί το 2016».

Δυσμενείς είναι οι εκτιμήσεις του ΔΝΤ για την ανεργία, καθώς εκτιμά ότι φέτος θα ανέλθει στο 26,8% από 26,5% πέρυσι, ενώ το 2016 θα ανέλθει στο 27,1% (25,8% σε εθνικολογιστική βάση προβλέπει η κυβέρνηση). Για τον πληθωρισμό το Ταμείο «βλέπει» αποπληθωρισμό 0,4% φέτος και μηδενικό το 2016. Πάντως, μεσοπρόθεσμα και συγκεκριμένα το 2020 εκτιμά ότι θα βρεθεί στα επίπεδα του 1,4%. Σε ό,τι αφορά το ισοζύγιο τρεχουσών συναλλαγών, το ΔΝΤ εκτιμά ότι το πλεόνασμα της τάξης του 0,9% του ΑΕΠ του 2014 θα υποχωρήσει ελαφρώς φέτος στο 0,7% του ΑΕΠ και θα διευρυνθεί το 2016 στο 1,5% του ΑΕΠ, ενώ το 2020 θα καταγραφεί έλλειμμα 0,2% του ΑΕΠ.

Ολα αυτά δόθηκαν στη δημοσιότητα από το ΔΝΤ λίγες ώρες πριν από την άφιξη των πρώτων τεχνικών κλιμακίων των θεσμών στην Αθήνα. Σύμφωνα με πληροφορίες, ο σχεδιασμός προβλέπει την έλευση των επικεφαλής των θεσμών στις αρχές Νοεμβρίου για να ξεκινήσει και επισήμως ο πρώτος έλεγχος του προγράμματος. Ωστόσο, στελέχη με γνώση της κατάστασης δεν αποκλείουν οι επικεφαλής να βρεθούν στην Αθήνα και εντός του Οκτωβρίου για λίγες ημέρες, ώστε να οργανωθεί η συζήτηση που θα ακολουθήσει και να αποφευχθούν καθυστερήσεις. Τα τεχνικά κλιμάκια ξεκινούν τις εργασίες τους με την πορεία υλοποίησης των διαρθρωτικών μέτρων (ασφαλιστικό, δημόσια διοίκηση, εργαλειοθήκες ΟΟΣΑ, ιδιωτικοποιήσεις κ.λπ.), ενώ στο επίκεντρό τους θα βρεθούν η πορεία των δημοσιονομικών μεγεθών και ο νέος προϋπολογισμός. Επίσης, ψηλά στην ατζέντα των τεχνικών συζητήσεων που θα ακολουθήσουν είναι και η ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών, σε συνδυασμό με όλες τις αλλαγές που πρέπει να γίνουν στον τραπεζικό κλάδο. Αλλωστε, το τελευταίο θέμα έχει χαρακτηριστεί από όλες τις πλευρές μείζονος σημασίας και θα πρέπει να κλείσει εντός του έτους.

Σε ό,τι αφορά το χρονοδιάγραμμα, παραμένει ο στόχος της ψήφισης του πρώτου πακέτου των προαπαιτούμενων μέτρων (49 συνολικά) έως τις 15 Οκτωβρίου και του δεύτερου πακέτου (αναμένεται να προσδιοριστεί στα μέσα Οκτωβρίου) μέχρι τις αρχές Νοεμβρίου. Ο πρώτος έλεγχος θα πρέπει να έχει κλείσει το αργότερο έως τα τέλη Νοεμβρίου.

από τήν Έντυπη έκδοση
τής εφημερίδας "ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ"

Χωρίς έλεγχο τα στοιχεία εισροών - εκροών καυσίμων


Αναξιοποίητο παραμένει το σύστημα εισροών - εκροών που υποχρεώθηκαν με νόμο να εγκαταστήσουν εταιρείες εμπορίας και πρατήρια, καταβάλλοντας μάλιστα μη ευκαταφρόνητα ποσά, με στόχο την πάταξη του λαθρεμπορίου. Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε σε δημοσιογράφους ο Σύνδεσμος Εταιρειών Εμπορίας Πετρελαιοειδών (ΣΕΕΠΕ) σύστημα εισροών - εκροών έχει εγκαταστήσει το σύνολο των εταιρειών εμπορίας και το 98% των πρατηρίων εκ των οποίων σε ποσοστό 94% αποστέλλει κανονικά στοιχεία στο υπουργείο Οικονομικών. Τα στοιχεία αυτά, ωστόσο, όπως τόνισε ο πρόεδρος του ΣΕΕΠΕ κ. Γιάννης Αληγιζάκης, δεν ελέγχονται ούτε αξιοποιούνται από τη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων, με αποτέλεσμα να νομιμοποιούνται οι παραβάτες. Η απάντηση των εκπροσώπων του Συνδέσμου στο ερώτημα γιατί συμβαίνει αυτό, είναι ότι «δεν υπάρχει πολιτική βούληση». Επισημαίνουν ότι το πρόβλημα δεν είναι μόνο οι απώλειες των διαφυγόντων εσόδων για το Δημόσιο που υπολογίζονται από τα 150 έως τα 300 εκατ. ευρώ ετησίως, αλλά και ο αθέμιτος ανταγωνισμός που ασκείται στο υγιές κομμάτι της αγοράς από τους παρανομούντες, σε μια στιγμή που οι εταιρείες του κλάδου δίνουν μάχη επιβίωσης.

Ο αθέμιτος ανταγωνισμός αναμένεται να ενταθεί με την έναρξη της περιόδου διακίνησης του πετρελαίου θέρμανσης στις 15 Οκτωβρίου, καθώς σύστημα εισροών - εκροών δεν έχουν εγκαταστήσει οι μεταπωλητές που διακινούν ένα μεγάλο όγκο καυσίμου. Σε εκκρεμότητα βρίσκονται σύμφωνα με τον ΣΕΕΠΕ και η εγκατάσταση GPS στα βυτιοφόρα, καθώς και η αποτελεσματική πιστοποίηση των Κλιμακίων Ελέγχου Διακίνησης και Αποθήκευσης Καυσίμων (ΚΕΔΑΚ).

Η αγορά προσβλέπει στην ενίσχυση της ζήτησης του πετρελαίου θέρμανσης από τις χαμηλές τιμές που διαμορφώνονται για φέτος λόγω της διεθνούς συγκυρίας και εκτιμά ότι θα υπάρξει αύξηση της τάξης του 30% σε σχέση με πέρυσι. Η θετική αυτή εξέλιξη θα συμβάλλει στον περιορισμό των απωλειών από τη μείωση των καυσίμων κίνησης, η ζήτηση των οποίων υποχωρεί για έκτη συνεχή χρονιά. Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε ο ΣΕΕΠΕ, η πορεία ανάκαμψης του πρώτου εξαμήνου του έτους ανεκόπη με την επιβολή των capital controls, εμφανίζοντας μείωση το δίμηνο Ιουλίου - Αυγούστου της τάξης του 14%. Ετσι, το 8μηνο έκλεισε στο -3 για τις βενζίνες και στο -1 για το πετρέλαιο κίνησης.

Ο Κ. Αληγιζάκης έκανε λόγο για ένα «απογοητευτικό πισωγύρισμα» που έχει φέρει τις εταιρείες στο «κόκκινο», καθώς οι ζημίες στον κλάδο ανέρχονται στα 65 εκατ. ευρώ. Πρόσθετο πρόβλημα για τον κλάδο, σύμφωνα με το ΣΕΕΠΕ είναι η κατάργηση της επιδότησης των 10 ευρώ το χιλιόλιτρο που θεσμοθετήθηκε το 2002 ως κίνητρο για επενδύσεις σε μικρά νησιά που δεν διαθέτουν εγκαταστάσεις αποθήκευσης καυσίμων. Η κατάργησή του δημιουργεί ιδιαίτερα προβλήματα στις εταιρείες που έχουν επενδύσει σε νέα δεξαμενόπλοια για την προμήθεια των μικρών νησιών, τόνισε ο κ. Αληγιζάκης, ενώ επεσήμανε και τον κίνδυνο επάρκειας των μικρών νησιών σε καύσιμα. Χαρακτήρισε δε «μύθο τα περί υψηλών τιμών στα νησιά», τονίζοντας ότι «οι χαμηλές τιμές της Αθήνας είναι αποτέλεσμα παραβατικότητας».

Σε ό,τι αφορά την τιμή του πετρελαίου θέρμανσης, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του ΣΕΕΠΕ θα βγει στην αγορά στα 85 λεπτά το λίτρο έναντι 1,050 ευρώ το λίτρο πέρυσι και για τους δικαιούχους του επιδόματος από 64 έως 68 λεπτά το λίτρο, ανάλογα με το σενάριο που θα υιοθετήσει η κυβέρνηση για τη μείωση της συνολικής δαπάνης κατά 50% που προβλέπει το μνημόνιο.
kathimerini.gr

Τίμησαν την συριακή παράδοση...


Ο Αλέξης Τσίπρας κατά τη συνάντηση του με τους πρόσφυγες στο κέντρο υποδοχής της εθελοντικής οργάνωσης «Το Χωριό του Όλοι Μαζί» στις πρώην εγκαταστάσεις των κατασκηνώσεων ΠΙΚΠΑ Μυτιλήνης, έκατσε σε ένα παγκάκι και...
απόλαυσε συριακό παραδοσιακό καφέ.

Ο κ. Τσίπρας, κατά τη συνάντηση του με τους πρόσφυγες στο κέντρο υποδοχής, έκατσε σε ένα παγκάκι και απόλαυσε συριακό παραδοσιακό καφέ που του πρόσφερε οικογένεια Σύρων. Οι κ.κ. Τσίπρας και Φάιμαν συνομίλησαν για αρκετή ώρα με τους Σύρους και άκουσαν με προσοχή τα προβλήματά τους.

Μάλιστα όταν Σύρος είπε ότι θέλει να εγκατασταθεί στη Λέσβο, ο πρωθυπουργός χαμογελώντας γύρισε στον Φάιμαν και του είπε: «Να το πούμε στην Μέρκελ να χαρεί»...

Οι εξαγγελίες Αλεξιάδη για καταθέσεις, συναλλαγές με κάρτες και ελέγχους...

Σύμφωνα με τον κ. Αλεξιάδη θα υπάρχει μια ακόμη ευκαιρία εθελοντικής αποκάλυψης των καταθέσεων που υπάρχουν στο εξωτερικό, ενώ για όποιους δεν ανταποκριθούν υποστήριξε ότι θα υπάρξουν έλεγχοι μέσω και του υπό σύσταση ηλεκτρονικού περιουσιολογίου.
Το κλείσιμο των εφοριών για τις συναλλαγές με το κοινό, τη θέσπιση κινήτρων για την πραγματοποίηση των συναλλαγών με πλαστικό χρήμα, τη θέσπιση «επαγγελματικού λογαριασμού» μέσω του οποίου θα κυκλοφορεί το «ηλεκτρονικό χρήμα» από τους καταναλωτές στις επιχειρήσεις αλλά και την παράταση των προθεσμιών παραγραφής εκκρεμών φορολογικών υποθέσεων εξήγγειλε από το βήμα της Βουλής ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Τρύφωνας Αλεξιάδης.
Σύμφωνα με τον αναπληρωτή υπουργό, προτεραιότητα για την κυβέρνηση αποτελεί η πάταξη της μεγάλης φοροδιαφυγής. Ο κ. Αλεξιάδης μίλησε συγκεκριμένα για ολοκλήρωση των ελέγχων που έχουν ήδη ξεκινήσει σε πολιτικά πρόσωπα ή πρόσωπα που εμπλέκονται με τα μέσα μαζικής ενημέρωσης, ενώ εξήγγειλε νομοθετική ρύθμιση ώστε να μην υπάρξει παραγραφή μεγάλων υποθέσεων και ειδικά της λίστας Λαγκάρντ. Για τη συγκεκριμένη λίστα, ο κ. Αλεξιάδης ανέφερε ότι από τις 2062 υποθέσεις, έλεγχοι έχουν ξεκινήσει σε 481 και έχουν ολοκληρωθεί πολύ λιγότερες.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με πίνακα που κατέθεσε στα πρακτικά της Βουλής, το 2012 δεν έχει κανένας έλεγχος στη λίστα. Το 2013 ξεκίνησε έλεγχος για 258 υποθέσεις και ολοκληρώθηκε για τρεις, ενώ το 2014 έλεγχος ξεκίνησε για 143 υποθέσεις και ολοκληρώθηκε για 95. Το 2015 άρχισε έλεγχος για 80 υποθέσεις και ολοκληρώθηκε για 38.
ΒΟΥΛΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ 
Σύμφωνα με τον κ. Αλεξιάδη θα υπάρχει μια ακόμη ευκαιρία εθελοντικής αποκάλυψης των καταθέσεων που υπάρχουν στο εξωτερικό, ενώ για όποιους δεν ανταποκριθούν υποστήριξε ότι θα υπάρξουν έλεγχοι μέσω και του υπό σύσταση ηλεκτρονικού περιουσιολογίου.Όσον αφορά τις ηλεκτρονικές συναλλαγές και την πληρωμή με κάρτα, έκανε λόγο για παροχή κινήτρων τόσο για τον πολίτη όσο και για την επιχείρηση.
Για την κατάργηση των επισκέψεων των φορολογουμένων στις εφορίες, εξήγησε ότι από το 2016 όλες οι συναλλαγές θα διεκπεραιώνονται ηλεκτρονικά.
Τέλος, όσον αφορά τους ελέγχους, ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών μίλησε για υιοθέτηση ελεγκτικών προτύπων που ακολουθούνται σε ξένες χώρες και ειδικά στη Γερμανία, ενώ σε μια αποστροφή του λόγου του είπε ότι «θα δούμε και στην Ελλάδα σκηνές με ελεγκτές της εφορίας να μπαίνουν για έλεγχο στις επιχειρήσεις ξημερώματα».
από :

  naftemporiki.gr