Σάββατο 2 Νοεμβρίου 2019

Στύλοι τού Ολυμπίου Διός : Η ιστορία τής πεσμένης κολώνας...

Οι στύλοι τού Ολυμπίου Διός*




Ο "καιρός της κολώνας", ο Βοϊδοπνίχτης και ο Καμπούρογλου
Ο "καιρός της κολώνας", ο Βοϊδοπνίχτης και ο Καμπούρογλου
Ήτανε μέσα Οκτωβρίου του 1852 όταν ξέσπασε μια φοβερή καταιγίδα.  Η καταιγίδα ήταν τόσο έντονη, που φούσκωσε το ποτάμι. Η γέφυρα παρασύρθηκε, με αποτέλεσμα η πόλη να κοπεί στα δύο.

Η είδηση διαδόθηκε από στόμα σε στόμα σπέρνοντας τον φόβο στους κατοίκους. Πότε και που συνέβη αυτό; Το 1852 στην Αθήνα. Ποιο ήταν το ποτάμι που φούσκωσε; Η σημερινή οδός Σταδίου. Εκεί που στο ύψος του Αρσακείου υπήρχε και μία γέφυρα που την παρέσυρε η νεροποντή. Στα πρώτα χρόνια τής βασιλείας του Όθωνα, η οδός Σταδίου δεν ήταν παρά μια βαθιά ρεματιά. Από το Λυκαβηττό ξεκινούσε ο Βοϊδοπνίχτης, που χωριζόταν στα δύο. Ένα μέρος του περνούσε από την οδό Δημοκρίτου και ένα άλλο από την οδό Ακαδημίας με κατεύθυνση προς το Αρσάκειο.

Μία από αυτές τις γέφυρες της εποχής βρισκόταν και στο ύψος τού Αρσακείου, το οποίο δεν είχε ακόμα τελειώσει, όμως κάποιες τάξεις είχαν μεταφερθεί στο ολοκληρωμένο τμήμα τού κτηρίου. Οι περισσότερες μαθήτριες τού Αρσακείου κατοικούσαν στην περιοχή τής παλαιάς Αθήνας, (Πλάκα – Μοναστηράκι – Ψυρρή) και λιγότερες στη Νεάπολη, τη νέα φοιτητική συνοικία που είχε αρχίσει να δημιουργείται πίσω από το Πανεπιστήμιο. Για να φτάσουν στο σχολείο τους λοιπόν χρησιμοποιούσαν αυτό το γεφυράκι, όπως έκαναν και οι περισσότεροι Αθηναίοι για να πάνε στις δουλειές τους. 
Μία ισχυρή διαταραχή που ήρθε από τη δυτική Ελλάδα και συνοδευόταν από μέτωπα κακοκαιρίας χτύπησε πρώτα τον Πειραιά με πολύ θυελλώδεις νοτιάδες, όπου δένδρα ξεριζώθηκαν, όλος ο δημοτικός φωτισμός της πόλης καταστράφηκε, αλλά και το λιμάνι κτυπήθηκε ιδιαίτερα. Εκείνο το βράδυ στον Πειραιά ένα γαλλικό ατμόπλοιο παρασύρθηκε και βγήκε στην ακτή, ενώ ένα άλλο ελληνικό το «Λουδοβίκος» βυθίσθηκε. Άλλα δύο πλοία που ήταν φορτωμένα με 15.000 κιλά σιτάρι το καθένα βυθίστηκαν και το σιτάρι επέπλεε στην επιφάνεια της θάλασσας καλύπτοντας όλη την θάλασσα εντός του λιμανιού.
Ήταν βράδυ 14 προς 15 Οκτωβρίου ( 27 Οκτωβρίου αναγράφεται με το νέο ημερολόγιο στην παραπάνω reanalysis) όταν πέραν των λοιπών καταστροφών η μία από τις τρεις κολώνες που έστεκαν χωριστά από τις υπόλοιπες στο ναό του Ολυμπίου Διός, στο κέντρο της πόλης, κατέπεσε. Το συμβάν αυτό θεωρήθηκε τόσο σημαδιακό από τους Αθηναίους, ώστε επί πολλές δεκαετίες αργότερα, όταν ήθελαν να προσδιορίσουν την εποχή εκείνη, έλεγαν χαρακτηριστικά: «τον καιρό της κολώνας».

(γιά νά διαβάσετε ολόκληρο τό δημοσίευμα τού Θοδωρή Κολυδά στό news247.gr κάντε κλίκ : ΕΔΩ

*-Ποιό είναι τό σωστό;  "Στήλες ή στύλοι τού Ολυμπίου Διός...
Δείτε :  ΕΔΩ

Ελληνόκτητος εμπορικός στόλος : Αυξήθηκε, τό '18, η διαφορά από τόν δεύτερο...

Κέρδισε επιπλέον μερίδιο αγοράς ο ελληνόκτητος εμπορικός στόλος
Στα 349,195 εκατ. dwt στις αρχές του 2019, κατέχοντας ποσοστό 17,79% παγκοσμίως


Από την έντυπη έκδοση τής εφημερίδας ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ
Του Λάμπρου Καραγεώργου
Παρασκευή, 01 Νοεμβρίου 2019
Νέα αύξηση του μεριδίου του κατέγραψε το 2018 ο ελληνόκτητος εμπορικός στόλος, σύμφωνα με την ετήσια έκθεση «Review of Maritime Transport 2019» της UN Conference on Trade and Development's (Unctad) που δόθηκε στη δημοσιότητα. Η μεταφορική ικανότητα του υπό ελληνικής πλοιοκτησίας στόλου, σύμφωνα με την έκθεση της Unctad, ανερχόταν την 1η Ιανουαρίου 2019 στα 349,195 εκατ. dwt και αποτελούσε το 17,79% του παγκόσμιου στόλου, έναντι 330,176 εκατ. dwt και 17,28% μεριδίου την 1η Ιανουαρίου 2018. Ο στόλος την 1η/1/2019 αριθμούσε 4.536 πλοία, ενώ το 2018 αριθμούσε 4.371 πλοία.
Η Ελλάδα, όπως αναφέρει η έκθεση, κατέχει για μία ακόμη χρονιά την πρώτη θέση, ενώ οι πέντε μεγαλύτερες ναυτιλιακές χώρες, δηλαδή η Ελλάδα, η Ιαπωνία, η Κίνα, η Σιγκαπούρη και το Χονγκ Κονγκ, αντιπροσωπεύουν πάνω από το 50% της παγκόσμιας μεταφορικής ικανότητας. Επίσης αξίζει να σημειωθεί ότι εκτός από την Ελλάδα η Κίνα και η Σιγκαπούρη αυξάνουν τα μερίδιά τους στον παγκόσμιο στόλο, ενώ η Ιαπωνία, η Γερμανία, η Κορέα και το Χονγκ Κονγκ χάνουν έδαφος.

Σημαντική παρουσία
Οι Έλληνες εφοπλιστές εμφανίζουν σημαντική παρουσία στα δεξαμενόπλοια, στα πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου και στα πλοία μεταφοράς LNG, ενώ η Ιαπωνία και η Κίνα προηγούνται στα φορτηγά χύδην ξηρού φορτίου, η Γερμανία στα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και οι ΗΠΑ στα πορθμεία και τα επιβατηγά πλοία, σημειώνει η έκθεση.


Επίσης η Unctad κάνει εκτενή αναφορά και στην πορεία του παγκόσμιου διά θαλάσσης εμπορίου. Όπως αναφέρεται, η Unctad αναμένει ότι το διεθνές θαλάσσιο εμπόριο θα επεκταθεί με μέσο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης 3,4% για την περίοδο 2019-2024, κυρίως λόγω της ανόδου του κλάδου εμπορευματοκιβωτίων, του χύδην ξηρού φορτίου και της μεταφοράς αερίου.
(γιά νά διαβάσετε ολόκληρο τό άρθρο κάντε κλίκ : ΕΔΩ

από : naftemporiki.gr

“Θάβονται” οι πραγματικά ενοχλητικές παρελάσεις καί υπερπροβάλλονται οι “προκλητικές”...

Τα «αόρατα» κενά του επιτελικού κράτους
Καλές οι αντιμιλιταριστικές παρεμβάσεις που θέτουν την κοινωνία και τους πολίτες απέναντι σε ερωτήματα σχετικά με την αναγκαιότητα συμμετοχής μαθητών σε στρατιωτικού τύπου παρελάσεις.
Καλή και η συζήτηση που πάντα έπεται τέτοιων ενεργειών. Καλύτερη η αποκάλυψη του υπερσυντηρητισμού που διατρέχει τη ραχοκοκαλιά της δήθεν φιλελεύθερης παράταξης και ακόμα καλύτερη η μιντιακή φτήνεια με την οποία η ιστορία των δέκα κοριτσιών στη Νέα Φιλαδέλφεια καλύφθηκε.
Ήταν δε τόσος ο τηλεοπτικός χρόνος που καταναλώθηκε για να πει ο κάθε άσχετος τηλε-μαϊντανός το μακρύ του και το κοντό του ώστε δεν περίσσεψε ούτε δευτερόλεπτο για κάποιες άλλες επίσης ενοχλητικές παρελάσεις που όχι απλώς δεν πέρασαν αλλά στην κυριολεξία θάφτηκαν μη και χαλάσουν το εορταστικό κλίμα των ημερών.
Για παράδειγμα, η παρέλαση στον Ευρωπό του Κιλκίς. Εκεί όπου οι μαθητές του Γυμνασίου και του Γενικού Λυκείου επέλεξαν να παρελάσουν τη Δευτέρα φορώντας μαύρα περιβραχιόνια, μήπως και στρέψει κανείς το βλέμμα του στα προβλήματα που από την έναρξη της σχολικής χρονιάς αντιμετωπίζουν.
Παρέλασαν με μαύρα περιβραχιόνια μήπως «παίξουν» σε κάποιο δελτίο ειδήσεων και γίνει γνωστό πως οι μαθητές της β’ και γ’ τάξης του Λυκείου στον Ευρωπό δεν παρακολουθούν μαθήματα θετικής κατεύθυνσης, καθώς δεν έχουν έρθει ακόμη καθηγητές. Συνέπεια αυτού είναι να πραγματοποιούνται μόνο τα μαθήματα γενικής παιδείας, δηλαδή να γίνεται μάθημα δύο ώρες την ημέρα.
Οι μαθητές στον Ευρωπό του Κιλκίς παρέλασαν με μαύρα περιβραχιόνια καθώς η κατάληψη που μέχρι σήμερα πραγματοποιούν στο σχολικό τους κτήριο κανέναν δεν έχει συγκινήσει και ούτε ένα λεπτό τηλεοπτικού χρόνου δεν έχει δοθεί στο πρόβλημα αυτών των παιδιών που στο τέλος της σχολικής χρονιάς θα συμμετέχουν σε Πανελλήνιες εξετάσεις με στόχο να εισαχθούν στις σχολές που έχουν επιλέξει, αλλά... δεν έχουν διδαχθεί ακόμη κανένα από τα εξεταζόμενα μαθήματα.
Οι ίδιοι οι μαθητές στο μήνυμά τους προς την Πολιτεία επισημαίνουν πως παρέλασαν με μαύρα περιβραχιόνια «όχι προφανώς για να αμαυρώσουμε τις εορταστικές εκδηλώσεις στην μνήμη των ηρώων και των ηρωίδων» αλλά σε μια προσπάθεια να τραβήξουν κάποια βλέμματα επάνω στο πρόβλημά τους, που περνά συστηματικά στα ψιλά της ενημέρωσης, όπως έχει θαφτεί και το γενικότερο πρόβλημα των κενών στην εκπαίδευση παρά τις τεράστιες διαστάσεις που φέτος έχει πάρει φτάνοντας τα 5.000 σε ολόκληρο το επιτελικό μας κράτος.


Πέτρος Κατσάκος

ΣΗΜΕΙΩΣΗ : Ο υπέρτιτλος προστέθηκε από τή "Νέα Μύκονο"

Ελληνικά F-16 πέταξαν "ξυστά" από τίς φρεγάτες του τουρκικού Ναυτικού καί τά γεωτρύπανα...

«Ατσάλινο Βέλος»: Τα ελληνικά F-16 πέταξαν πάνω από τα τουρκικά γεωτρύπανα και τις φρεγάτες που τα συνόδευαν

Τα ελληνικά F-16 πέταξαν ξυστά πάνω από τα τουρκικά γεωτρύπανα όπως και τις φρεγάτες του τουρκικού Ναυτικού που τα συνοδεύουν και αυτό ήταν που εξόργισε την Άγκυρα περισσότερο και από το γεγονός ότι τα ελληνικά μαχητικά έφτασαν στην Κύπρο χωρίς να γίνουν αντιληπτά και «βομβάρδισαν» θέσεις του εχθρού κατά την διάρκεια της άσκησης «Ατσάλινο Βέλος».
Τα τρία F-16 απογειώθηκαν από τη Σούδα και πετώντας πολύ χαμηλά - γύρω στα 500 πόδια από την επιφάνεια της θάλασσας - για να μην γίνουν αντιληπτά από τα τουρκικά ραντάρ, έφτασαν στην Κύπρο και πέρασαν χαμηλά, ανάμεσα από τα τουρκικά γεωτρύπανα της Άγκυρας...