Πέμπτη, 17 Οκτωβρίου 2013

Μ.Βαρβιτσιώτης: Στόχος η ανάπτυξη της κρουαζιέρας στην Ελλάδα

Τους άξονες της πολιτικής του υπουργείου Ναυτιλίας αλλά και τις επικείμενες πρωτοβουλίες που θα πρέπει να αναληφθούν για την περαιτέρω ανάπτυξη της κρουαζιέρας στην Ελλάδα, παρουσίασε σήμερα ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης, σε ημερίδα που διοργάνωσαν η Ένωση Λιμένων Ελλάδος (ΕΛΙΜΕ) και ο ΟΛΠ ΑΕ με θέμα «Κρουαζιέρα 2014».
Ο κ. Βαρβιτσιώτης είπε ότι η κρουαζιέρα σε κάθε εποχή του χρόνου στην Ελλάδα μπορεί και αποτελεί πηγή αυξανόμενου εισρέοντος συναλλάγματος, αλλά και προσφέρει και θέσεις εργασίας σε νέους.
Σε αυτό το σημείο, προσέθεσε ο υπουργός, τα οφέλη για την ελληνική οικονομία θα μπορούσαν να ήταν μεγαλύτερα, αν οι εταιρείες κρουαζιέρας επέλεγαν να χρησιμοποιήσουν λιμάνια της χώρας μας για home porting.
«Αυτό δεν το έχουμε πετύχει ακόμα καθώς δεν έχουμε δημιουργήσει τις κατάλληλες υποδομές για τον εφοδιασμό και την τροφοδοσία των κρουαζιερόπλοιων εκτός ελάχιστων περιπτώσεων», τόνισε ο κ. Βαρβιτσιώτης. Στόχος μας, δήλωσε, είναι να δημιουργήσουμε όσο το δυνατόν καλύτερες συνθήκες για την εξυπηρέτηση των χρηστών, αλλά και να πετύχουμε μείωση της γραφειοκρατίας καθώς και αναβάθμιση των υπηρεσιών αλλά και των λιμενικών υποδομών. Αναφερόμενος στο θέμα των λιμενικών υποδομών και στην κατασκευή δύο νέων θέσεων πρόσδεσης μεγάλων κρουαζιερόπλοιων νέας τεχνολογίας στο λιμάνι του Πειραιά - έργο που επιδοτείται κατά 95% από την Ευρωπαϊκή Ένωση- είπε ότι το υπουργείο Ναυτιλίας, είναι διατεθειμένο να ζητήσει από τις εταιρείες κρουαζιέρας, να κατασκευάσουν και να λειτουργήσουν οι ίδιες τον επιβατικό σταθμό (cruise terminal).
Προσέθεσε επίσης, ότι το υπουργείο Ναυτιλίας έχει δώσει το δικαίωμα στις ακτοπλοϊκές εταιρείες στις προκηρύξεις για τις μισθώσεις των άγονων γραμμών του βορείου Αιγαίου, να μπορούν να χρησιμοποιούν εναλλακτικά και το λιμάνι του Λαυρίου προκειμένου να υπάρξει αποσυμφόρηση στο λιμάνι του Πειραιά.
Ο υπουργός Ναυτιλίας δήλωσε επίσης ότι τα έργα ανάπλασης που είναι σε εξέλιξη σε διάφορες περιοχές από τον Δήμο Πειραιά, θα μπορέσουν να βοηθήσουν την ανάπτυξη του συγκεκριμένου τουριστικού προϊόντος, ενώ, αναφερόμενος στη διευκόλυνση της πρόσβασης των τουριστών με πούλμαν προς το κέντρο της Αθήνας, δεν απέκλεισε πρωτοβουλία για τη δημιουργία «ολυμπιακής λωρίδας» που θα μπορεί να λειτουργεί από το πρωί έως το μεσημέρι.
Επίσης υπογράμμισε ότι θα πρέπει να προβλεφθεί η ύπαρξη τακτικής συγκοινωνίας ανάμεσα στους σταθμούς της κρουαζιέρας και του κέντρου της πόλης, ενώ ανέφερε ότι το υπουργείο Ναυτιλίας έχει κάνει το τελευταίο διάστημα μια προσπάθεια εξορθολογισμού της κίνησης των ταξί όσον αφορά τους σταθμούς επιβατών, ενώ υπάρχει μια συνεργασία με το υπουργείο Μεταφορών για μια καινούργιας μορφής πιστοποίηση γλωσσομάθειας των αυτοκινητιστών.
Τέλος για τα λιμάνια είπε ότι οι διοικήσεις τους θα πρέπει να καταπολεμήσουν τις γραφειοκρατικές αγκυλώσεις και να απλοποιήσουν τις διαδικασίες, διευκρινίζοντας ότι υπάρχει αυτήν τη στιγμή μια συζήτηση για μεταφορά των αρμοδιοτήτων των πλοηγικών υπηρεσιών στα ίδια τα λιμάνια.                                                                 (Καθημερινή 17/10)                                                     

Τη δημιουργία ΑΕ για τη διαχείριση λιμένων κρουαζιέρας προτείνει ο Γ. Ανωμερίτης


Παρουσιάζοντας τα αποτελέσματα 9μήνου (Ιανουάριος- Σεπτέμβριος) του 2013 για το λιμάνι του Πειραιά, είπε ότι οι αφιξοαναχωρήσεις των επιβατών σημείωσαν αύξηση κατά 12,48%, σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2012 (transit +17,28%, home -11,57%) και εξέφρασε την εκτίμησή του ότι και το 2014 διαφαίνεται ότι θα είναι μία θετική χρονιά για τον τουρισμό κρουαζιέρας.


Τη δημιουργία «Ανώνυμης Εταιρείας Διαχείρισης Λιμένων Κρουαζιέρας» με μετόχους ελληνικά λιμάνια κρουαζιέρας και εταιρίες κρουαζιέρας, με κεντρικό στόχο την αναβάθμιση των υποδομών, την ανάπτυξη νέων ποιοτικών υπηρεσιών και υπηρεσιών ασφάλειας, πρότεινε από την πλευρά του ο πρόεδρος του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς Γιώργος Ανωμερίτης.
Ο κ. Ανωμερίτης χαρακτήρισε ως σημαντικότερο γεγονός της χρονιάς την απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής να εγκρίνει την επέκταση του λιμένα κρουαζιέρας του Πειραιά με επιδότηση 95% της συνολικής δαπάνης του έργου (120 εκατ. ευρώ), κυρίως γιατί με το σκεπτικό της απόφασης δημιουργείται νέο θεσμικό καθεστώς στην ανάπτυξη και κατασκευή επιβατικών λιμένων.
Ανακοίνωσε ότι μέχρι το τέλος του έτους θα προκηρυχθεί αρχιτεκτονικός διαγωνισμός ιδεών για τους χερσαίους χώρους του νέου λιμένα έκτασης 130.000 τμ, εντός της οποίας θα αναγερθούν οι νέες ανωδομές με συμβάσεις παραχώρησης.
Ο πρόεδρος της Med Cruise (Ένωση Μεσογειακών Λιμένων Κρουαζιέρας) Σταύρος Χατζάκος, ο οποίος εκπροσώπησε τον ΟΛΠ ΑΕ πρόσφατα στο Ευρωπαϊκό Seatrade στο Αμβούργο και στο Seatrade Asia Cruise στη Σιγκαπούρη, ανέφερε την αισιοδοξία του ότι το 2004 θα είναι θετικό για τη μεσογειακή κρουαζιέρα, παρά τα πολιτικά γεγονότα στη Μέση Ανατολή. Εξήγησε δε με πλήρη τεκμηρίωση γιατί η αναδυόμενη αγορά της Άπω Ανατολής, δεν αποτελεί κίνδυνο για τη μεσογειακή κρουαζιέρα, η οποία παραμένει παγκοσμίως ως δεύτερος προορισμός σε μικρή μάλιστα απόσταση από την Καραϊβική.
Στην ημερίδα η ΕΛΙΜΕ παρουσίασε τη μελέτη που καταρτίσθηκε για τη Χειμερινή Κρουαζιέρα στην Ανατολική Μεσόγειο, η οποία θα αποτελέσει αντικείμενο συζητήσεων μέσω της MedCruise με τις εταιρείες κρουαζιέρας, τα μεγάλα λιμάνια της Ανατολικής Μεσογείου και τις τοπικές κοινωνίες.
Στην ημερίδα πήραν τον λόγο οι εκπρόσωποι όλων των μεγάλων εταιρειών, φορέων και επαγγελματικών ενώσεων με επισημάνσεις και δημιουργικές προτάσεις,εκτιμώντας ότι το 2014 θα είναι μία καλή χρονιά για τον κλάδο.    (Καθημερινή 17/10)









Πέφτεις Πάλλη από τα σύννεφα;


Παραπολιτική
Συχνά-πυκνά αγοράζω το περιοδικό HotDoc του Κώστα Βαξεβάνη για δυο λόγους α) γιατί ανήκει στο ανύπαρκτο στην Ελλάδα είδος της ερευνητικής δημοσιογραφίας και β) γιατί το περιεχόμενο του δεν διατίθεται δωρεάν στο Διαδίκτυο.

Τον περασμένο Μάρτιο, το Hot Doc φιλοξένησε έναν πολύ ενδιαφέρον ρεπορτάζ που αφορούσε τον Αναστάσιο Πάλλη, έναν εκ των μεγαλομετόχων της εφημερίδας «Πρώτο Θέμα» και τον εμφάνιζε να σχετίζεται με εμπόριο όπλων κι άλλα ενδιαφέροντα για τον ποινικό κώδικα πράγματα.


Διαβάζοντας το συγκεκριμένο αφιέρωμα, φαντάστηκα αμέσως ότι αυτό θα είναι το πρώτο θέμα συζήτησης στα δελτία ειδήσεων της χώρας, το πως δηλαδή ο βασικός οικονομικός παράγοντας της μεγαλύτερης σε κυκλοφορία κυριακάτικης εφημερίδας είναι ένας τέτοιος άνθρωπος.

Κι όμως. Κανείς δεν ασχολήθηκε, όπως κανείς δεν ασχολήθηκε κι όταν ο Κώστας Βαξεβάνης υποστήριξε ότι πράκτορες της ΕΥΠ πήγαν να του τη στήσουν, ούτε κι όταν η Δικαιοσύνη διαπίστωσε ότι μάλλον πήγαν να του τη στήσουν. Κανείς. Καθόλου.

Αυτές τις μέρες οι διωκτικές αρχές ασχολούνται με τον φυγόδικο κ. Πάλλη ο οποίος δεν γεννήθηκε...φυγόδικος, απλώς πρόλαβε να φύγει. Εσείς τι θα κάνατε αν διαβάζετε σε έναν περιοδικό τα πάντα για τις παράνομες δραστηριότητες σας;

Τα ΜΜΕ καλύπτουν έκπληκτα τις εξελίξεις. Πέφτουν από τα σύννεφα με τη διακίνηση όπλων που ενδέχεται να έκανε ο κ. Πάλλης, εντυπωσιάζονται από το πιθανολογούμενο ναζιστικό μανδύα των πράξεων και των παραλείψεων του. Το ίδιο φυσικά και οι πολιτικοί, οι επαγγελματίες του είδους «πέφτω από τα σύννεφα».

Για ακόμα μια φορά επιβεβαιώνεται η κακή σχέση αυτής της χώρας με την αλήθεια. Επειδή κάποιοι θεωρούν τον Βεξεβάνη «γραφικό» και «λαϊκιστή», δεν κάθισαν ποτέ να τον ακούσουν, δεν πήραν στον σοβαρά αυτά που έγραφε. Kι εντάξει οι πολιτικοί, οι δικαστές;

Τώρα πάντως τρέχουμε. Ελλάς όλέ!