Δευτέρα, 27 Ιουνίου 2016

H εγκύκλιος για τα αναλογικά τέλη κυκλοφορίας. Πώς θα υπολογίζονται...

Αυτή είναι η εγκύκλιος για τα αναλογικά τέλη κυκλοφορίας - Πώς θα υπολογίζονται
                                                                               Διαβάστε την εγκύκλιο
Την εγκύκλιο που θα καθορίζει τις λεπτομέρειες εφαρμογής της ρύθμισης για την αναλογική πληρωμή τελών κυκλοφορίας εξέδωσε η Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων. Προβλέπει ανάμεσα σε άλλα το ποσό που θα πρέπει να πληρώσει ο κάθε ενδιαφερόμενος και τη διαδικασία που θα πρέπει να ακολουθήσει. Επίσης προβλέπει άρση ακινησίας μόνο για έναν ή τρεις μήνες καθώς και για το υπόλοιπο της χρονιάς.
Ειδικότερα:

  • Για άρση ακινησίας χρονικής διάρκειας 1 μηνός, καταβάλλονται τα 2/12 των αναλογούντων στο όχημα ετήσιων τελών κυκλοφορίας.
  • Για άρση ακινησίας χρονικής διάρκειας 3 μηνών, καταβάλλονται τα 4/12 του ποσού των αναλογούντων στο όχημα ετήσιων τελών κυκλοφορίας.
  • Για άρση ακινησίας για το υπόλοιπο διάστημα του έτους και μέχρι το τέλος αυτού (31.12.2016), καταβάλλονται τα δωδέκατα του ποσού των αναλογούντων στο όχημα ετήσιων τελών κυκλοφορίας που απομένουν από την ημερομηνία της άρσης μέχρι και το τέλος του έτους συν 2/12 των αναλογούντων ετήσιων τελών.
Σύμφωνα με την εγκύκλιο οι επιλογές αυτές είναι δεσμευτικές και δεν παρέχεται άλλη επιλογή πέραν αυτών που αναγράφονται στη διάταξη.
Ταυτόχρονα, η ΓΓΔΕ αναφέρει πως για τον υπολογισμό του ποσού λογίζεται ο μήνα που γίνεται η άρση της ακινησίας. Και πληρώνεται ολόκληρος ανεξάρτητα από τη χρονική στιγμή της άρσης της ακινησίας, ενώ παραθέτει παραδείγματα για τον τρόπο υπολογισμού του ποσού που θα κληθούν να πληρώσουν οι οδηγοί.
Παράδειγμα 1:

  • Για επιβατικό ΙΧ 1000 κ.εκ., τα ετήσια τέλη κυκλοφορίας είναι 120€. Έστω ότι φορολογούμενος αιτείται (εγγράφως) άρσης ακινησίας στις 20 Ιουνίου 2016:
  • για 1 μήνα, τότε τα αναλογούντα τέλη κυκλοφορίας υπολογίζονται ως εξής: 120€x(2/12)=20€.
  • για 3μήνες, τότε τα αναλογούντα τέλη κυκλοφορίας για το ίδιο όχημα είναι 120€x(4/12)=40€.
  • για το υπόλοιπο του έτους μέχρι 31-12-2016, θα καταβληθούν τέλη κυκλοφορίας για 7 μήνες συν 2/12 ως εξής: 120€x(7/12)+120€x(2/12)=70€+20€=90€.
Παράδειγμα 2:
Για επιβατικό ΙΧ με εκπομπές 100γρ CO2/χλμ , τα ετήσια τέλη κυκλοφορίας είναι : 100x 0,90=90 €. Έστω ότι φορολογούμενος αιτείται (εγγράφως) άρσης ακινησίας στις 20 Ιουνίου 2016:

  • για 1 μήνα τότε τα αναλογούντα τέλη κυκλοφορίας υπολογίζονται ως εξής: 90€ x (2/12)=15 €
  • για 3μήνες τότε τα αναλογούντα τέλη κυκλοφορίας για το ίδιο όχημα είναι 90€x (4/12)=30€
  • για το υπόλοιπο του έτους μέχρι 31-12-2016, θα καταβληθούν τέλη κυκλοφορίας για 7 μήνες συν 2/12 ως εξής: 90€x [(7/12) + (2/12)]=90€x(9/12)= 67,5 €
Η επιστροφή των στοιχείων κυκλοφορίας στην αρμόδια ΔΟΥ, από τον ιδιοκτήτη ή κάτοχο, γίνεται την τελευταία εργάσιμη ημέρα της περιόδου κυκλοφορίας του οχήματος για την οποία έχουν καταβληθεί τα τέλη κυκλοφορίας.
Επισημαίνεται ότι, σύμφωνα με τις προαναφερθείσες διατάξεις, στην περίπτωση εκπρόθεσμης επιστροφής των στοιχείων ή μη επιστροφής αυτών στη ΔΟΥ, επιβάλλεται αυτοτελές πρόστιμο ίσο με το διπλάσιο των αναλογούντων ετησίων τελών κυκλοφορίας, δηλ. εάν ο ιδιοκτήτης ή κάτοχος του οχήματος του παραδείγματος 1 έχει καταβάλλει τέλη κυκλοφορίας για διάρκεια άρσης τριών μηνών (40€) και δεν επιστρέψει τα στοιχεία (άδεια και πινακίδες ) του οχήματος εμπρόθεσμα (τελευταία εργάσιμη του τριμήνου), τότε επιβάλλεται πρόστιμο ύψους 120€ x2=240€.
Διαβάστε την εγκύκλιο

newpost.gr

Ο καιρός στή Μύκονο από τό Εθνικό Αστεροσκοπείο Αθηνών (χάρτες υπερύθρων - allmetsat)

Χάρτης υπερύθρων
250 Ko

 Ενημέρωση τού χάρτη κάθε 15 λεπτά περίπου. Ευγενική χορηγία: Sat24.com





H αναγραφόμενη ώρα (UTC) είναι η παγκόσμια ώρα. Προκειμένου νά έχουμε σωστή αντίληψη τού χρόνου απεικόνισης πού νά συμπίπτει μέ τήν παρούσα ώρα Ελλάδας : Στήν παγκόσμια ώρα (UTC) προσθέτουμε 3 ώρες. Τό άθροισμα είναι η Θερινή ώρα*** Ελλάδας. Δηλαδή η ώρα πού ισχύει τώρα  στήν Ελλάδα***
  
***Μέ προσέγγιση ενός τετάρτου τής ώρας λόγω μικρής καθυστέρησης γιά τή συλλογή, επεξεργασία καί αποστολή τών στοιχείων από τό δορυφόρο 
----------------------------------------------------------------------------------------------------
Ώρα Ελλάδας ερινή) = ώρα UTC + 3 ώρες
 
{Ώρα Ελλάδας κανονική (Χειμερινή) = ώρα UTC + 2 ώρες}  

----------------------------------------------------------------------------------------------------


 Γιά τρέχουσες μετεωρολογικές συνθήκες ΜΥΚΟΝΟΥ από Εθν. Αστερ. Αθηνών (μετρήσεις στό παλιό λιμάνι, κτίριο Μαύρου) κάντε κλίκ στό :   Μετεωρολογικός Σταθμός   

Ενημέρωση κάθε 15 λεπτά
Meteosat - ορατό - Ελλάδα
(Ευγενική χορηγία Sat24.com )
Ο καιρός τώρα καί τό προσεχές εννιάωρο (από allmetsat ) Πιέστε :   ΕΔΩ

Γιά  10ήμερη πρόβλεψη τών ανέμων (από allmetsat) Πιέστε : ΕΔΩ 
{οι μετρήσεις τού  allmetsat  γίνονται στόν πυργο ελέγχου τού αεροδρομίου}
Γιά πρόβλεψη τριημέρου (από meteo.gr). Πιέστε : ΕΔΩ
 weather forecasts (meteo.gr) : weather forecasts for MYKONOS, Greece




********Γιά flightradar24  πιέστε ΕΔΩ********  

marine traffic//χάρτης πλοίων σέ πραγματικό χρόνο : πιέστε EΔΩ
——————————————————————————————————————–---------------
Kλίμακα Beaufort : 1-3kt = 1beaufort, 4-6kt = 2bf, 7-10kt = 3bf, 11-16kt = 4bf, 17-21kt = 5bf,   22-27kt=6bf,  28-33kt = 7bf, 34-40kt = 8bf, 41-47kt = 9bf, 48-55kt = 10bf, 56-63kt = 11bf, >64kt=12beauforts                                                               ( kt knots,   bf = beauforts)
——————————————————————————————————————–--------- 

«Παράταση ζωής» στα αυθαίρετα στο Μικρολίμανο


Δευτέρα, 27 Ιουνίου 2016 19:15
ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΣΑΪΤΑΣ Π
«Παράταση ζωής» στα αυθαίρετα στο Μικρολίμανο της Ακτής Κουμουνδούρου στον Πειραιά έως το τέλος του έτους δίνει η κυβέρνηση με τροπολογία που κατέθεσε σήμερα Δευτέρα. Συγκεκριμένα η κυβέρνηση ολοκλήρωσε την μελέτη ανάπλασης της περιοχής και προκειμένου να μην υπάρξει αναστάτωση κατά την τουριστική περίοδο, αναστέλλει έως 30-12-2016 τα πρωτόκολλα κατεδάφισης που είχαν εκδοθεί και επιβάλλει την μετεγκατάσταση των δραστηριοτήτων που στεγάζονται στο Μικρολίμανο έως τέλος του 2016.

Με την ίδια τροπολογία δίνεται δυνατότητα σε ξενοδοχεία, κάμπινγκ ή κέντρα αναψυχής να αποκτούν το δικαίωμα της απευθείας μίσθωσης αιγιαλού υπό την προϋπόθεση ότι θα μισθώνουν παράλληλα, μέσω της ΕΤΑΔ, το τμήμα δημοσίου κτήματος που παρεμβάλλεται μεταξύ της επιχείρησής τους και του κοινόχρηστου χώρου του αιγιαλού ή της παραλίας, του οποίου ζητούν την χρήση.
naftemporiki.gr

Απολογητική επιστολή Ερντογάν προς Πούτιν

Για την κατάρριψη του ρωσικού πολεμικού αεροσκάφους και τον θάνατο του Ρώσου πιλότου
REUTERS/UMIT BEKTAS
Ο πρόεδρος της Τουρκίας Ταγίπ Ερντογάν, με επιστολή του στον πρόεδρο της Ρωσίας Βλάντιμιρ Πούτιν, εκφράζει τη βαθιά λύπη του για την κατάρριψη του ρωσικού πολεμικού αεροσκάφους από την τουρκική αεροπορία τον Νοέμβριο του 2015.
Ο επικεφαλής του τουρκικού κράτους αναφέρει ότι συναισθάνεται «από τα βάθη της καρδιάς του» τον πόνο της οικογένειας του Ρώσου πιλότου που έχασε τη ζωή του κατά το περιστατικό.
Η κίνηση, την οποία η Ρωσία θεωρούσε προαπαιτούμενο για βελτίωση των σχέσεων των δύο χωρών, έρχεται μετά τη μεγαλύτερη κλιμάκωση στις διμερείς σχέσεις τις τελευταίες δεκαετίες.
Η Τουρκία, ωστόσο, συνεχίζει να κριτικάρει έντονα τη στήριξη που παρέχει η Ρωσία τόσο στο καθεστώς Άσαντ, όσο και στο συριακό κουρδικό παρακλάδι του PKK, Κόμμα Δημοκρατικής Ένωσης (PYD).
Ο εκπρόσωπος του προέδρου της Τουρκίας επιβεβαίωσε ότι ο κ. Ερντογάν απέστειλε επιστολή στον κ. Πούτιν, στην οποία εκφράζει τα συλλυπητήριά του στην οικογένεια του νεκρού πιλότου, ενώ ανέφερε ότι οι δύο χώρες συμφώνησαν σε άμεσα μέτρα βελτίωσης των διμερών σχέσεων.
naftemporiki.gr

Ψύχραιμη αντίδραση της ναυτιλίας στο Βrexit

Οι πρώτες αποτιμήσεις για θαλάσσιο εμπόριο και ναύλους - Θεσμικά και νομοθετικά θέματα - Ναυτιλιακές επιχειρήσεις

Ναυτιλιακοί παράγοντες επισημαίνουν ότι ένα διαζύγιο Ε.Ε. και Μεγάλης Βρετανίας δημιουργεί βραχυπρόθεσμα αβεβαιότητες, οι οποίες πάντα επηρεάζουν και το εμπόριο.

Από την έντυπη έκδοση 
Του Λάμπρου Καραγεώργου lkar@naftemporiki.gr 
Με ψυχραιμία παρακολουθεί τις εξελίξεις σχετικά με το Βrexit η διεθνής ναυτιλιακή κοινότητα. Αν και δεν λείπουν και εκείνοι που εκφράζουν την έντονη απογοήτευσή τους για το αποτέλεσμα του δημοψηφίσματος, οι περισσότερες φωνές από καθαρά ναυτιλιακή σκοπιά, είναι μάλλον ψύχραιμες αποτιμώντας το μέλλον του κλάδου, με αποκορύφωμα τον Martin Stophord, μη εκτελεστικό πρόεδρο των Clarksons, που «ιντριγκάρει» πανηγυρίζοντας σχεδόν για την εξέλιξη.
Το τι μπορεί να σημαίνει ένα Brexit για τη ναυτιλία εξετάζεται από τρεις κυρίως πλευρές από τους ναυτιλιακούς παράγοντες.
* Η πρώτη πλευρά είναι οι επιπτώσεις, βραχυπρόθεσμες και μακροπρόθεσμες, που θα επιφέρει η εξέλιξη αυτή σε θαλάσσιο εμπόριο, ναύλους, κ.λπ. Όπως σημειώνουν ναυτιλιακοί παράγοντες, ένα διαζύγιο Ε.Ε. και Μεγάλης Βρετανίας δημιουργεί βραχυπρόθεσμα αβεβαιότητες, οι οποίες πάντα επηρεάζουν και το εμπόριο. Η αβεβαιότητα αυτή θα είναι όμως ένας ακόμη παράγοντας που θα προστεθεί σε μία ήδη υφιστάμενη προβληματική κατάσταση που βιώνει η ναυτιλία. Ωστόσο, μακροπρόθεσμα δεν βλέπουν πώς μπορεί να επηρεαστεί η ναυτιλία δεδομένου ότι πρόκειται για διεθνή δραστηριότητα, με τις συναλλαγές να γίνονται σε δολάριο.
Σε κάθε περίπτωση, η πορεία του παγκοσμίου εμπορίου είναι συνάρτηση πολλών παραγόντων και το Brexit είναι ένας από αυτούς. Να σημειωθεί ωστόσο πως υπάρχει ο φόβος ότι τέτοιου είδους εξελίξεις μπορεί να ενισχύουν τις τάσεις προστατευτισμού, κάτι που δεν είναι προς το συμφέρον της ναυτιλίας που θέλει ελεύθερο εμπόριο. Εν κατακλείδι, όμως, αυτά είναι πράγματα που αφορούν το μέλλον και οι όποιες επιπτώσεις είναι πάντα σε συνάρτηση και με τα θεμελιώδη μεγέθη της ναυτιλίας.
* Η δεύτερη πλευρά είναι η θεσμική - νομοθετική: Η ναυτιλία είναι μία διεθνής δραστηριότητα και το θεσμικό της πλαίσιο λειτουργίας καθορίζεται εν πολλοίς από τον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό (ΙΜΟ) στον οποίο συμμετέχουν τα όλα τα κράτη μέλη του ΟΗΕ, στον οποίο όμως διεκδικεί αυθύπαρκτο ρόλο και η Ε.Ε. Μάλιστα, πριν από τις μεγάλες αποφάσεις η Ε.Ε. συνδιαλέγεται με τα κράτη μέλη για να τα δεσμεύει σε μία ενιαία στάση. Αυτή η διαδικασία πολλές φορές αλλοιώνει τις θέσεις που υποστηρίζουν μεγάλα ναυτιλιακά έθνη όπως η Ελλάδα αλλά και η Μεγάλη Βρετανία. Μία έξοδος λοιπόν του Ηνωμένου Βασιλείου από την Ε.Ε. εκτιμάται ότι θα έχει επιπτώσεις στους συσχετισμούς τόσο εντός της Ε.Ε. όσο και στον ΙΜΟ για τα ναυτιλιακά θέματα.
* Η τρίτη πλευρά είναι αυτή καθαυτή η πλευρά που συνδέεται άμεσα με τη ναυτιλιακή επιχείρηση (ελευθερία εγκατάστασης, φορολογικό, κ.λπ.). Όπως τονίζουν αρμόδιοι παράγοντες, με ένα Brexit, το ναυτιλιακό cluster του Λονδίνου θα επιδιώξει να καταστεί ακόμη πιο ανταγωνιστικό, καθώς δεν θα δεσμεύεται και από διάφορους κοινοτικούς κανονισμούς.
Το Λονδίνο, που αντιμετωπίζει έντονο ανταγωνισμό από άλλα ναυτιλιακά κέντρα, αισθανόταν την Ε.Ε. σαν στενό κορσέ. Τώρα θα απελευθερωθεί και θα στοχεύσει να μη χάσει ποτέ τον τίτλο του κέντρου της παγκόσμιας ναυτιλίας. Ήδη κινδυνεύει να χάσει το «στέμμα» από άλλα ναυτιλιακά κέντρα της Άπω Ανατολής.
Πολλοί υποστηρίζουν ότι η αβεβαιότητα περί τη φορολογία (tonnage tax) που δημιουργούν κοινοτικές πρωτοβουλίες της Επιτροπής Ανταγωνισμού τώρα θα εκλείψουν. Ορισμένοι πιο «τολμηροί» θεωρούν ότι παρουσιάζεται η ευκαιρία στο Λονδίνο να αποκτήσει νέα πλεονεκτήματα και να γίνει ακόμη πιο ελκυστικό ως έδρα της παγκόσμιας ναυτιλίας.                         
Ευκαιρίες στον δρόμο του «Sexit»
Κρατήσαμε ξεχωριστά την άποψη του Martin Stopford, του προέδρου του ναυλομεσιτικού οίκου Clarkson Research, βαθύ γνώστη της ναυτιλίας, ο οποίος δήλωσε ότι το Brexit είναι μια συναρπαστική προοπτική, διότι, όπως κάθε Έλληνας εφοπλιστής ξέρει, η αλλαγή δημιουργεί ευκαιρίες.
Σύμφωνα με τον κ. Stopford, «η ναυτιλία είχε ξεκινήσει το δικό της «Sexit» (λογοπαίγνιο με τις λέξεις shipping -ναυτιλία και exit- έξοδο) από την Ευρωπαϊκή Ένωση στη δεκαετία του 1980, όταν ακόμα και οι γερμανικές ναυτιλιακές εταιρείες αναζητούσαν διεθνή νηολόγια. Έτσι σήμερα πάνω από το 70% του...

«Oχι» των Σοσιαλιστών στον Ραχόι για μεγάλο συνασπισμό

ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: 16:08 | ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ: 16:23 |
«Oχι» των Σοσιαλιστών στον Ραχόι για μεγάλο συνασπισμό
 
 Το κεντρο-αριστερό κόμμα των Σοσιαλιστών στην Ισπανία απέρριψε την πρόταση του Μαριάνο Ραχόι -του νικητή των ισπανικών εκλογών- για τη δημιουργία «μεγάλου συνασπισμού» με το δεξιό Λαϊκό Κόμμα (PP).

Το Λαϊκό Κόμμα κέρδισε 137 έδρες στην ισπανική Βουλή των 350 εδρών - με όριο αυτοδυναμίας τις 176 έδρες.
Η ηγεσία του Λαϊκού Κόμματος συναντάται τη Δευτέρα για να εξετάσει τις επιλογές της, σε μία προσπάθεια να μην επαναληφθεί το σενάριο του Δεκεμβρίου και να μην προκύψει κυβέρνηση από τις εκλογές.
Ο Ραχόι, μιλώντας σε ραδιοφωνικό σταθμό είχε παραδεχθεί ότι θα επιδιώξει έναν μεγάλο συνασπισμό με τους Σοσιαλιστές που στη νέα Βουλή διαθέτουν 85 έδρες.
Ο εκπρόσωπος των Σοσιαλιστών Αντόνιο Χερνάντο απέρριψε, πάντως, την πρόταση Ραχόι.
«Κερδίσαμε τις εκλογές, και απαιτούμε το δικαίωμα να κυβερνήσουμε» είχε πει ο Μαριάνο Ραχόι τη βραδιά των εκλογών, πανηγυρίζοντας για τη νίκη του κόμματός του.
από tanea.gr

Ο Κώστας Μητρόπουλος σατυρίζει τήν επικαιρότητα

                                                                                                                                                                             από "ΤΑ ΝΕΑ"

Εως τις 15 Ιουλίου παρατείνεται η προθεσμία υποβολής των δηλώσεων


Εως τις 15 Ιουλίου παρατείνεται η προθεσμία υποβολής των δηλώσεων

Παρατείνεται έως και την Παρασκευή 15 Ιουλίου η προθεσμία υποβολής των φορολογικών δηλώσεων.

Το υπουργείο Οικονομικών τονίζει πως δεν προτίθεται να παρατείνει τη διαδικασία των υποβολών, πέρα από τη νέα καταληκτική ημερομηνία καλώντας τους φορολογούμενους και τους λογιστές να υποβάλουν έγκαιρα τις δηλώσεις ώστε να αποφευχθούν προβλήματα σχετικά με την έγκαιρη εκκαθάριση του ΕΝΦΙΑ και την πληρωμή των σχετικών υποχρεώσεων, σε όσο το δυνατό περισσότερες δόσεις.

Μάλιστα, το υπουργείο Οικονομικών υπενθυμίζεται ότι η εκπρόθεσμη δήλωση φόρου εισοδήματος επιφέρει:
1. Πρόστιμο 100 ευρώ, εάν ο φορολογούμενος δεν τηρεί βιβλία.
2. Πρόστιμο 250 ευρώ, εάν ο φορολογούμενος τηρεί βιβλία με βάση απλοποιημένα λογιστικά πρότυπα.
3. Πρόστιμο 500 ευρώ, εάν ο φορολογούμενος τηρεί βιβλία με βάση πλήρη λογιστικά πρότυπα.
4. Για κάθε μήνα καθυστέρησης καταβολής του φόρου, προσαύξηση 0,73% στο ποσό του φόρου που οφείλει. 
tanea.gr

Βρετανία: Θα φύγουμε από την ΕΕ μόνο όταν υπάρξει ξεκάθαρο πλάνο. Σιγά - Σιγά


tvxs.gr 10:03 | 27 Ιουν. 2016
Τελευταία ανανέωση 12:43 | 27 Ιουν. 2016
Ο υπουργός Οικονομικών της Βρετανίας Τζορτζ Όσμπορν ανακοίνωσε πως το Άρθρο 50 για την αποχώρηση της χώρας από την ΕΕ θα ενεργοποιηθεί από την βρετανική κυβέρνηση «μόνο όταν υπάρξει ένα ξεκάθαρο πλάνο».

Σε συνέντευξή Τύπου, μετά την ιστορική απόφαση των Βρετανών μέσω του δημοψηφίσματος για αποχώρηση από την ΕΕ, ο Τζορτζ Όσμπορν δήλωσε πως «στις διαπραγματεύσεις για την έξοδο από την Ε.Ε., δεσμεύομαι ότι θα διαδραματίσω έναν ενεργό ρόλο».
Παράλληλα εκτίμησε ότι η αβεβαιότητα στις αγορές θα συνεχιστεί και το επόμενο διάστημα και παραδέχθηκε ότι το Brexit θα έχει σημαντικό αντίκτυπο στην οικονομία και τα δημοσιονομικά μεγέθη της χώρας, τονίζοντας βέβαια, ότι το υπουργείο Οικονομικών και η Bank of England διαθέτουν έκτακτα σχέδια, τα οποία ανά πάσα στιγμή μπορούν να τεθούν επί τάπητος.
«Το Brexit δεν ήταν το αποτέλεσμα που ήλπιζα, αλλά το σέβομαι» υποστήριξε και υπογράμμισε την ανάγκη η βρετανική οικονομία να προσαρμοστεί στις νέες συνθήκες.
Εν τω μεταξύ τα μηνύματα που στέλνονται από την Ευρώπη είναι πως οι διαδικασίες για αποχώρηση της Βρετανίας από την ένωση θα πρέπει να ξεκινήσουν άμεσα. Στο γρήγορο διαζύγιο αναφέρθηκε τη Δευτέρα και ο υπουργός Οικονομικών της Γαλλίας Μισέλ Σαπέν, υπογραμμίζοντας πως η διαδικασία αποχώρησης θα πρέπει να ξεκινήσει το συντομότερο δυνατό.
Από τη Γαλλία τονίζεται επίσης πως το αίτημα για άμεση έναρξη των διαδικασιών από τη Βρετανία για αποχώρηση από την ΕΕ αποτελεί «κοινή γραμμή» Παριού και Βερολίνου.

Τα τέσσερα σενάρια για το μετά-Brexit μέλλον της Ε.E.


Tvxs Ανάλυση
Τελευταία ανανέωση 15:40 | 27 Ιουν. 2016
Τέσσερις μέρες μετά το βρετανικό δημοψήφισμα, ξεκινά μία από τις πιο δύσκολες εβδομάδες διπλωματικών διαβουλεύσεων σε πολλά επίπεδα για την προετοιμασία του «διαζυγίου» της Βρετανίας από την ΕΕ, η οποία δεν φαίνεται να έχει συνέλθει ακόμη από το σοκ.

Σε αυτή τη διαδικασία, όπως μεταδίδει η Deutsche Welle, πρωτεύοντα ρόλο διαδραματίζουν οι Βρυξέλλες και το Βερολίνο. Σαφέστερο δείγμα προθέσεων αναμένεται στη σημερινή συνάντηση Μερκελ, Ολάντ, Ρεντσι, Τουσκ στο Βερολίνο και, κυρίως, στην αυριανή Σύνοδο Κορυφής. Ζητούμενο είναι η επίσπευση της διαδικασίας εξόδου του Λονδίνου.
Σύμφωνα με διασταυρούμενες πηγές που επικαλείται το γαλλικό ειδησεογραφικό πρακτορείο, το γερμανογαλλικό δίδυμο, που θεωρείται και η ατμομηχανή της ΕΕ, εξετάζει σχέδιο επανεκκίνησης της ΕΕ.
Το υπονόησε και ο ίδιος ο Γάλλος πρόεδρος Φρανσουά Ολάντ, αναφέροντας χθες ότι «ανήκει στην ευθύνη της Γερμανίας και της Γαλλίας να αναλάβουν πρωτοβουλίες».
Σε αντίθεση με την Άνγκελα Μέρκελ, που φαίνεται να υιοθετεί έναν πιο συμφιλιωτικό τόνο απέναντι στο Λονδίνο, λέγοντας ότι χρειάζεται πρώτα ψύχραιμη ανάλυση της κατάστασης, η Γαλλία δεν αφήνει καμιά αμφιβολία ότι επιθυμεί τη διαδικασία εξόδου των Βρετανών όσο πιο επώδυνη γίνεται.
Όπως σχολιάζει η die Welt, δεν πρόκειται για φτηνά αισθήματα εκδίκησης, αλλά για να δοθούν τα σωστά μηνύματα προς τους ευρωσκεπτικιστές μέσα στην ίδια τη χώρα.
Ενόψει των προεδρικών εκλογών το 2017 και ενός δημοψηφίσματος για Frexit, που έσπευσε να ζητήσει η Μαρίν Λεπέν, αρχηγός του εθνικιστικού Λαϊκού Μετώπου, ο Γάλλος πρόεδρος επιδιώκει καθαρές λύσεις ξέροντας, όπως προανήγγειλε η Λεπέν, ότι η Ευρώπη και το Brexit θα κυριαρχήσουν στην προεκλογική εκστρατεία.
Τα σενάρια
Και ενώ οι δύο ηγέτες προσέρχονται σε διαβουλεύσεις σήμερα το...

Ισπανία: Νικητής ο Ραχόι χωρίς αυτοδυναμία...

Ισπανία: Νικητής ο Ραχόι χωρίς αυτοδυναμία - Σε νέα περίοδο ακυβερνησίας η Ισπανία; - Media

...Σε νέα περίοδο ακυβερνησίας η Ισπανία;...
Το συντηρητικό Λαϊκό Κόμμα κέρδισε τις εκλογές στην Ισπανία χθες, λαμβάνοντας συνολικά 137 έδρες, σύμφωνα με επίσημα στοιχεία μετά την καταμέτρηση 100% των ψήφων, αλλά υστερεί στην...
απόλυτη πλειοψηφία εδρών στο κοινοβούλιο.

Το Σοσιαλιστικό Κόμμα εκλέγει 85 βουλευτές και αναδεικνύεται δεύτερη δύναμη.

Ο συνασπισμός Unidos Podemos λαμβάνει 71 έδρες και ακολουθούν στην τέταρτη θέση οι φιλελεύθεροι Ciudadanos με 32 έδρες.

Ενώ το Λαϊκό Κόμμα (PP) του απερχόμενου πρωθυπουργού Μαριάνο Ραχόι ανέβασε τις έδρες του σε 137 έναντι 123 το Δεκέμβριο, απέχει μακράν από την απόλυτη πλειοψηφία των 176 εδρών στο κοινοβούλιο των 350 εδρών.

Το χθεσινό αποτέλεσμα προσεγγίζει αυτό των εκλογών του Δεκεμβρίου, όταν ο κατακερματισμός των ψήφων μεταξύ των τεσσάρων κομμάτων οδήγησε σε πολιτικό αδιέξοδο και στην προκήρυξη νέων εκλογών σε έξι μήνες.

Η συμμετοχή στις εκλογές κυμάνθηκε στο 69,84%.

Ciudadanos: Θα αρχίσουμε συνομιλίες με το Λαϊκό Κόμμα

Το νεόκοπο φιλελεύθερο κόμμα Ciudadanos είναι έτοιμο να αρχίσει αμέσως συνομιλίες με το συντηρητικό Λαϊκό Κόμμα (ΡΡ) του υπηρεσιακού πρωθυπουργού Μαριάνο Ραχόι για τον σχηματισμό κυβέρνησης, δήλωσε ο ηγέτης των Ciudadanos Αλμπερτ Ριβέρα.

Το PP κέρδισε τις εκλογές με 137 έδρες, ενώ οι Ciudadanos έλαβαν 32 έδρες. Μια συνεργασία των δύο κομμάτων δεν εξασφαλίζει την απόλυτη πλειοψηφία των 176 εδρών, καθώς λείπουν ακόμη επτά έδρες. Ωστόσο, τα δύο κόμματα θα μπορούσαν έπειτα από διεργασίες να εξασφαλίσουν άλλες έξι έδρες από περιφερειακά κόμματα από τη Χώρα των Βάσκων και τα Κανάρια Νησιά.

Ισπανία- εκλογές : Πρωτιά για τον Μαριάνο Ραχόι, δεύτεροι οι Σοσιαλιστές

Καθαρή πρωτιά του κεντροδεξιού Λαϊκού Κόμματος χωρίς αυτοδυναμία δείχνουν μέχρι στιγμής τα αποτελέσματα των ισπανικών εκλογών.
Με πάνω από το 80% της επικράτειας το Λαϊκό Κόμμα φαίνεται να αποσπά περισσότερες από 135 εκ των 350 εδρών στη Βουλή, καλύτερη επίδοση σε σχέση με τις κάλπες του Δεκεμβρίου, όταν η κεντροδεξιά είχε περιοριστεί σε 123 βουλευτές. Η παράταξη του Μαριάνο Ραχόι απέχει από τις 176 έδρες που απαιτούνται για την αυτοδυναμία.
Δεύτερη δύναμη φαίνεται να αναδεικνύονται οι Σοσιαλιστές, που ανατρέπουν τις δημοσκοπήσεις και τα exit polls που ήθελαν τη ριζοσπαστική αριστερή συμμαχία των Unidos Podemos να έρχεται δεύτερη.
Οι Σοσιαλιστές κερδίζουν περίπου 88 έδρες, ενώ οι Unidos Podemos κερδίζουν περίπου 71 έδρες, παρά το γεγονός ότι στην αρχή όλα έδειχνα ότι η εικόνα ανάμεσα στις δύο δυνάμεις της αριστεράς θα ήταν «ανάποδα».
Βαθύ πλήγμα δέχονται οι φιλελεύθεροι Ciudadanos, πιθανοί σύμμαχοι του Λαϊκού Κόμματος, που υποχωρούν σε περίπου 30 έδρες, αντί για 40 που είχαν λάβει στις κάλπες του Δεκεμβρίου.
Γενικά αναμενόταν ένα χαμηλότερο ποσοστό συμμετοχής, έπειτα από έξι μήνες άκαρπων συνομιλιών μεταξύ των πολιτικών κομμάτων μετά τις τελευταίες εκλογές κι ενώ έχουν αρχίσει οι καλοκαιρινές διακοπές. Τριάντα έξι εκατομμύρια ψηφοφόροι κλήθηκαν να ασκήσουν το εκλογικό τους δικαίωμα στις νέες αυτές βουλευτικές εκλογές.
Επιβεβαιώνοντας τις δημοσκοπήσεις, το Podemos (Μπορούμε) πέρασε στην δεύτερη θέση, ακριβώς μετά το Λαϊκό Κόμμα, ξεπερνώντας τους Σοσιαλιστές, οι οποίοι αντιμετωπίζουν κρίση ταυτότητας.
Το Λαϊκό Κόμμα (PP) του απερχόμενου πρωθυπουργού Μαριάνο Ραχόι έχασε την απόλυτη πλειοψηφία στις προηγούμενες εκλογές, εξασφαλίζοντας μόνον το 28,7% των ψήφων, μολονότι ήρθε πρώτο.
Την ίδια ώρα το Ισπανικό Σοσιαλιστικό Εργατικό Κόμμα (PSOE) έφερε τα χειρότερα εκλογικά αποτελέσματα στην ιστορία του τον περασμένο Δεκέμβριο, παραμένοντας ωστόσο στη δεύτερη θέση.
Τις έδρες που έχασαν στις εκλογές αυτές τα δύο μεγάλα κόμματα, τις πήραν δύο νέα κινήματα, το Podemos και το φιλελεύθερο Ciudadanos.
Στη συνέχεια για έξι μήνες δεν κατέστη δυνατός ο σχηματισμός μιας νέας κυβέρνησης. Κανένας δεν ήθελε τον σχηματισμό μιας νέας κυβέρνησης του συντηρητικού κόμματος του Μαριάνο Ραχόι, το οποίο κατηγορείται σε πολλές υποθέσεις διαφθοράς, ενώ οι Σοσιαλιστές και το Podemos δεν κατάφεραν να καταλήξουν σε συμφωνία για τον σχηματισμό ενός συνασπισμού, ο οποίος θα μπορούσε να αναλάβει αυτός τα ηνία της χώρας.
Η τέταρτη μεγαλύτερη οικονομία της ευρωζώνης κυβερνάται ως εκ τούτου από τον Δεκέμβριο από μια απερχόμενη κυβέρνηση, η οποία μπορεί να διεκπεραιώσει μόνον τις τρέχουσες υποθέσεις και δεν έχει δικαιοδοσία να προχωρήσει σε καμία νέα δαπάνη ή μεταρρύθμιση. Ως αποτέλεσμα ο βασιλιάς Φίλιππος ΣΤ΄ της Ισπανίας προκήρυξε νέες εκλογές.
kathimerini.gr

Μύθοι που κατέρρευσαν: Αυτή η Ευρώπη δεν αντέχεται!



tvxs.gr 12:22 | 26 Ιουν. 2016
Γιάννης Σιδηρόπουλος

Όπως σε ένα δημοψήφισμα άνθρωποι ετερόκλητοι ψηφίζουν κάτι κοινό, για χιλιάδες διαφορετικούς, σημαντικούς ή ασήμαντους, λόγους έτσι και μετά το αποτέλεσμα τουBrexit οι πολιτικές δυνάμεις και οι πολίτες επιχειρούν να περάσουν το αποτέλεσμα από την προκρούστεια κλίνη της δικής τους, ιδιοτελούς και συχνά μοναχικής προσέγγισης και πάντα προσπαθώντας να εξηγήσουν ένα ζήτημα ευρωπαϊκό  με βάση τις εγχώριες πολιτικές ισορροπίες που ούτε σχέση έχουν αλλά ούτε θα μπορούσαν να σχετίζονται με τις εξελίξεις. 
 
Όμως είναι το αποτέλεσμα που διαψεύδει αρκετούς μύθους που καλλιεργήθηκαν τα τελευταία χρόνια  γύρω από διάφορα ζητήματα και άρα  ο λόγος που παράχθηκε μετά τοBrexit είναι συχνά ασυνάρτητος σε αντιδιαστολή με τους πανηγυρικούς που όλοι είχαν προετοιμάσει για να καρπωθούν μαζί με τον Κάμερον, τις δάφνες της διαφαινόμενης μέχρι το βράδυ της Πέμπτης, νίκης του NAI. Ενώ η γερμανική ελίτ ήταν έτοιμη να πει πως «δεν τρέχει τίποτε, συνεχίζουμε».
Φυσικά το αποτέλεσμα έχει ως κεντρική του ιδέα, μια αντίδραση συγκεκριμένων στρωμάτων της Βρετανικής κοινωνίας, με τις δικές της υπερβολικές ιδιαιτερότητες, απέναντι στην Ευρώπη χωρίς συνοχή, στην Ευρώπη της Γερμανικής ηγεμονίας. Όμως αυτή είναι η μία όψη μόνο γιατί η ανάλυση δείχνει ότι οι πιο συνειδητοποιημένοι ψηφοφόροι είχαν διάθεση να δώσουν μια ευκαιρία έστω σε αυτή την ΕΕ ενώ κάποιοι άλλοι  κατανάλωσαν την εύπεπτη αντιμεταναστευτική ρητορική του Φάρατζ ή τις μικροκομματικές σκοπιμότητες του Τζόνσον. Αυτό το ετερόκλητο μείγμα συμπεριφορών λοιπόν έδωσε το αποτέλεσμα του ΟΧΙ. Αλλά για να δούμε πιο βαθιά:
Το δίπολο ξεκάθαρο όσο ποτέ μέσα στην Ε.Ε.
Στην Ελλάδα μιλούν κάποιοι αορίστως για τη νίκη των «λαϊκιστών» και του «φόβου» στη Βρετανία, ακολουθώντας το γνωστό απλοϊκό αφήγημα ενός αόρατου εχθρού, του λαϊκισμού, που μεταχειρίζονται για πάσα νόσο είτε μιλάμε για το ελληνικό είτε για το βρετανικό δημοψήφισμα . Ένα αφήγημα που  προσπαθεί να μας πείσει ότι ο λαϊκισμός ήταν απών τον τελευταίο αιώνα αλλά εμφανίστηκε προσφάτως, με την ανατροπή των πολιτικών συσχετισμών. Ξεχνούν βεβαίως ότι το αποτέλεσμα στη Βρετανία είναι προϊόν κυρίως της πολιτικής επιρροής των Συντηρητικών στη βρετανική κοινωνία και ότι ο Κάμερον ήταν η μειοψηφία τους, η τάση που κινήθηκε όψιμα στην αντίθετη κατεύθυνση για να ισχυροποιηθεί στο εσωτερικό του κόμματός του, αποτυχημένα τελικά. Άρα δεν υπάρχει λόγος να κρύβουμε τα προβλήματα πίσω από τον βολικό εχθρό, του πολιτικού απατεώνα Φάρατζ (και των συμφερόντων που εκπροσωπεί)  γιατί το μείζον είναι ότι το Brexit υποστήριξαν  συνολικά οι συντηρητικές δυνάμεις της Βρετανίας, ομολογώντας μάλιστα ότι το έκαναν μεταχειριζόμενοι ανεδαφικές υποσχέσεις. 
Και απούσης πια της πάντα περίεργης και ευνοημένης Βρετανίας από τους κόλπους της ΕΕ, το πολιτικό δίπολο που ξεκάθαρα απομένει και αναδεικνύεται ακόμη περισσότερο μέσα και στις Ισπανικές Εκλογές είναι η αντίθεση μεταξύ της Ευρώπης της συνοχής και της Ευρώπης της λιτότητας, που τέμνει πλέον οριζόντια το Βορά από το Νότο και τις κεντροαριστερές δυνάμεις από τις συντηρητικές. Ξεκάθαρο όσο ποτέ !
Και εδώ ακριβώς έρχεται η χρεοκοπία της απολίτικης ρητορικής που μεταχειρίστηκε όλο και μεγαλύτερο μέρος του πολιτικού συστήματος στην Ελλάδα  αλλά είναι ακριβώς ο ίδιος πυρήνας σκέψης που μεταχειρίστηκαν οι Βρετανοί υπέρμαχοι του Βrexit για να ενδύσουν τη φοβική τους ατζέντα. Όταν οι εγχώριες δυνάμεις απαξίωσαν να συζητήσουν για την αντιμεταναστευτική ρητορική (την υπαινίχθηκαν κιόλας αν δεν την μεταχειρίστηκαν στην αρχή της προσφυγικής κρίσης) ως μια βαρετή υποχρέωση μιας αριστερής «μπαναλιτέ», δεν περίμεναν ότι αυτές ακριβώς οι προσεγγίσεις χαρακτηρίζουν όσους επιβουλεύονται την Ε.Ε.  Το «ΝΑΙ σε όλα και με κάθε κόστος» και η απενοχοποίηση της ακροδεξιάς ρητορείας  που έγινε για να ετεροκαθοριστούν κάποιες  πολιτικές δυνάμεις, σήμερα εκπροσωπεί μια τρομακτική απειλή για την Ευρώπη. 
Αποδομήθηκαν τα βολικά στερότυπα
Ήταν μια καθυστερημένη και αποτυχημένη αντίδραση στην αποδόμηση του στερεοτύπου της «ευρωσκεπικιστικής» αριστεράς που αντιδρούσε  στη νεοφιλελευθεροποίηση της ΕΕ (όταν όλοι την θεωρούσαν μονόδρομο), αλλά που μετά την ελληνική κρίση και την αναγκαστική προσαρμογή και του ΣΥΡΙΖΑ, έμειναν αυτοί να πρωτοστατούν στη διάσωση της Ευρωπαϊκής Ιδέας ενώ οι συντηρητικές δυνάμεις ερίζουν για τη δική τους πιο βολική και άνιση εκδοχή της Ευρώπης των πολλών ταχυτήτων. Αναγκάζονται δηλαδή να διολισθήσουν στη συζήτηση για μια άλλη Ευρώπη, οι δυνάμεις που μέχρι πρόσφατα επέμεναν ότι «αυτή είναι και αν μας αρέσει».
Αλλά ας αντικρύσουμε την κατάσταση ψύχραιμα. Αν πριν από 5-6  χρόνια κάποιος θα πρότεινε την αποχώρηση της Βρετανίας, κάποιες  δυνάμεις θα το έβλεπαν ίσως και θετικά λόγω των σύνθετων προβλημάτων που προκαλούσε πάντα ως προνομιακός εταίρος σε διάφορα πολιτικά και τεχνικά επίπεδα. Σήμερα όμως, μεσούσης αυτής της κρίσης, είναι ένα πολύ σοβαρό και επιπρόσθετο πρόβλημα. Μπορεί να μην ήρθε και η καταστροφή αλλά είναι μια κατάσταση αντιμετωπίσιμη μόνο στο βαθμό που η αλαζονική Γερμανία θα πάψει να ισορροπεί επικίνδυνα ανάμεσα  στην Ευρώπη ως οικονομική λέσχη χωρίς καμία πολιτική νομιμοποίηση και την  ΕΕ της πολιτικής και κοινωνικής συνοχής.  Άλλωστε το μήνυμα του Brexit, μεταξύ άλλων, είναι  πως αυτή η Ευρώπη δεν αντέχεται. Και αυτό η Ελλάδα ήδη έχει φροντίσει να το υπενθυμίσει με τον ίδιο τρόπο.

Βραδινό τηλεφώνημα…

Τηλεφωνική επικοινωνία με τον Σουηδό ομόλογό του, Στέφαν Λεβέν, είχε το βράδυ της Κυριακής ο Αλέξης Τσίπρας.

Κατά τη διάρκεια της επικοινωνίας που είχαν οι δύο πρωθυπουργοί συζήτησαν για...
τις συνθήκες που διαμορφώνονται στην Ευρώπη μετά το βρετανικό δημοψήφισμα και η ανάγκη να υπάρξει αναπροσανατολισμός της ευρωπαϊκής πολιτικής πάνω σε δημοκρατικές και κοινωνικές αξίες.

Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση οι δύο ηγέτες συμφώνησαν να υπάρξει αμοιβαία υποστήριξη σε άμεσες πρωτοβουλίες για μια νέα κοινωνική Ευρώπη...