Πέμπτη 16 Ιουνίου 2016

«...η έκθεση τελειώνει μεσημέρι Παρασκευής, μπορείτε να μας κλείσετε να πάμε στη Μύκονο, έστω για μία μέρα;»...

ΠΡΟΣΩΠΑ ΤΟΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ 

Θοδωρής Βώκος, Διευθυντής «Posidonia 2016»


Πριν από μισό αιώνα, ο παππούς του κατάφερε «χωρίς mail, facebook και κινητή τηλεφωνία, να συντονίσει χιλιάδες ξένους από το χώρο της ναυτιλίας» και να τους φέρει στην Ελλάδα. Είχε βάλει το πρώτο λιθαράκι για τα «Ποσειδώνια», το διεθνές ραντεβού της παγκόσμιας ναυτιλιακής βιομηχανίας που πραγματοποιείται κάθε δύο χρόνια στη χώρα μας. Συναντήσαμε τον κ. Βώκο στο εκθεσιακό κέντρο «Metropolitan Expo», να επιβλέπει τις τελευταίες λεπτομέρειες πριν από την έναρξη της «Posidonia 2016» (6-10 Ιουνίου), και μας μίλησε για τη συμβολή της στην οικονομία, στον τουρισμό και γενικώς στη θετική προβολή της Ελλάδας.
-Με βάση τις συμμετοχές, πόσοι υπολογίζετε ότι θα είναι οι επισκέπτες των φετινών «Ποσειδωνίων»;
-Θα πάρουν μέρος περισσότεροι από 1.800 εκθέτες από 89 χώρες, ανάμεσά τους οι μεγαλύτερες ναυπηγικές δυνάμεις της ναυτιλίας -η Κίνα, η Κορέα και η Ιαπωνία-, αλλά και καινούργιες συμμετοχές όπως το Λουξεμβούργο και η Γεωργία. Φανταστείτε, όμως, ότι πολλές φορές φτάνουν αιτήσεις στα γραφεία των «Ποσειδωνίων» από χώρες τις οποίες ψάχνουμε στο χάρτη, όπως το Τουβαλού, το Παλάου, τα νησιά Φερόε, η Δημοκρατία Τρινιντάντ και Τομπάγκο οι Ολλανδικές Αντίλλες. Συνολικά περιμένουμε περισσότερους από 20.000 Ελληνες και ξένους επισκέπτες, ενώ ο αριθμός μόνο των ξένων που έρχονται για τη διοργάνωση φτάνει περίπου τις 12.000 και αφορά επισκέπτες και εκθέτες που πρόκειται παραμείνουν στη χώρα μας, κατά μέσο όρο, για δέκα ημέρες. Ωστόσο, ο αριθμός αυξάνεται με την προσέλευση και των ξένων κατασκευαστών, καθώς υπάρχουν εκθέτες, όπως οι Ρουμάνοι και οι Αγγλοι, που στέλνουν τα δικά τους συνεργεία για να στήσουν τα περίπτερά τους.

-Επειτα από τόσα χρόνια παρουσίας του θεσμού, μπορούμε να πούμε ότι τα «Ποσειδώνια» ελκύουν το ενδιαφέρον «ηχηρών ονομάτων» της ναυτιλίας;
-Ναι, έχουμε πολλά. Φέτος, για παράδειγμα, θα δώσουν το «παρών» ο γενικός γραμματέας του Παγκόσμιου Οργανισμού Ναυτιλίας, Λιμ Κιτάκ, η επίτροπος Μεταφορών της ΕΕ, Βιολέτα Μπουλτς, ο δήμαρχος του City του Λονδίνου, Τζέφρι Εβανς, υπουργοί Ναυτιλίας από την Αγγλία, τη Μάλτα, την Κύπρο, την Ινδονησία, το Χονγκ Κονγκ, τη Λιβερία.

-Συνεπώς, θεωρείτε ότι η διοργάνωση έχει τη δυναμική να επηρεάσει την εικόνα της χώρας στο εξωτερικό;
-Η Ελλάδα κατέχει ηγετική θέση στη ναυτιλία και τα «Ποσειδώνια» υπογραμμίζουν τη σημασία της ελληνικής βιομηχανίας της ναυτιλίας. Μπορεί η χώρα μας να έχει φάει πολύ «ξύλο» τα τελευταία χρόνια, να έχει επηρεαστεί αρνητικά η δημόσια εικόνα της, να βγαίνουν προς τα έξω συνεχώς αρνητικές ειδήσεις, όμως στη ναυτιλία παραμένουμε πρώτοι. Μας σέβονται, είμαστε παγκόσμιοι ηγέτες. Τα «Ποσειδώνια», λοιπόν, προβάλλουν τη θετική εικόνα της χώρας μας.

-Αυτό σημαίνει ότι, μέσω των «Ποσειδωνίων», η ελληνική οικονομία θα μπορούσε να δεχτεί μια... τονωτική ένεση;
-Κάθε δύο χρόνια που διοργανώνεται η έκθεση, η χώρα μας ενισχύεται με περίπου 60 εκατομμύρια ευρώ. Στο ποσό αυτό συμπεριλαμβάνονται έξοδα για διαμονή, διατροφή και μετακινήσεις, αλλά και για κατασκευές και εκτελωνισμό. Τα εταιρικά γεγονότα, οι δεξιώσεις και τα κοκτέιλ δίνουν ανάσα στη βιομηχανία του catering. Επιπλέον, υπολογίζουμε ότι 2.000-3.000 άτομα χρησιμοποιούν ταξί πρωί και απόγευμα για να πηγαινοέρχονται στην έκθεση. Απεργίες, ταραχές και πιθανές χρεοκοπίες δεν επηρεάζουν ιδιαίτερα την προσέλευση των επισκεπτών στα «Ποσειδώνια». Εχουν έρθει τα προηγούμενα χρόνια σε περιόδους διαδηλώσεων και αναταραχών, όταν το κέντρο της Αθήνας «καιγόταν», και δεν αντιμετώπισαν πρόβλημα γιατί διέμεναν στον Πειραιά. Τα «Ποσειδώνια» δεν πτοήθηκαν ούτε από τα capital controls της περασμένης χρονιάς, καθώς οι ξένοι έχουν καταλάβει ότι η ζωή συνεχίζεται στην Ελλάδα, ό,τι και αν δείχνουν στις ειδήσεις.

-Ποιο είναι το προφίλ του επισκέπτη των «Ποσειδωνίων»;
-Eίναι στέλεχος της ναυτιλιακής αγοράς, έχει ημερήσιο budget κατά μέσο όρο...


 συνέχεια
...250 ευρώ, συμπεριλαμβανομένης της διαμονής, τα οποία ξοδεύει απλόχερα. Θα βγάλει τον συνεργάτη του για φαγητό, θα πάρει ταξί από το ξενοδοχείο προς την έκθεση, θα βγει για ψώνια στα μαγαζιά της Βουκουρεστίου και στα εμπορικά κέντρα. Μια συνηθισμένη παρανόηση είναι ότι οι εκθέτες των «Ποσειδωνίων» είναι μόνο ναυτιλιακές εταιρείες. Ομως, εκθέτης είναι όποιος έχει πελάτη ναυτιλιακή εταιρεία, δηλαδή τα ναυπηγεία, οι κατασκευαστές εξοπλισμού και μηχανών, τα ταξιδιωτικά γραφεία, οι εταιρείες πληρωμάτων. Είναι σημαντικό ότι την περίοδο της έκθεσης ωφελούνται ακόμα και περιοχές που δεν είναι καθαρά τουριστικές αλλά βρίσκονται κοντά στο αεροδρόμιο, όπως το Μάτι και η Ραφήνα. Το σημαντικότερο όμως είναι ότι, με αφορμή την παρουσία τους στα «Ποσειδώνια», είναι πολλοί εκείνοι που θέλουν να γνωρίσουν καλύτερα την Ελλάδα και προσθέτουν επιπλέον ημέρες παραμονής ώστε να ταξιδέψουν στα νησιά. Οι Ασιάτες, για παράδειγμα, πάντα βρίσκουν τρόπο να «χωρέσουν» στην επίσκεψή τους μια γρήγορη εκδρομή στη Μύκονο ή στη Σαντορίνη. Μας λένε: «Τα εισιτήριά μας είναι για Σάββατο απόγευμα, η έκθεση τελειώνει μεσημέρι Παρασκευής, μπορείτε να μας κλείσετε να πάμε στη Μύκονο, έστω για μία μέρα;».
-Από τις εκδηλώσεις που πλαισιώνουν την έκθεση, ποια είναι αυτή με τη μεγαλύτερη απήχηση;
-Το μεγαλύτερο event, παραδοσιακά, είναι ο ιστιοπλοϊκός αγώνας που γίνεται στον φαληρικό όρμο και συγκεντρώνει πάνω από 55 σκάφη από όλο τον κόσμο. Είναι ο μεγαλύτερος σε αριθμό συμμετεχόντων αγώνας ιστιοπλοΐας που πραγματοποιείται στην Ελλάδα, καθώς παίρνουν μέρος συνολικά 600 άτομα, οι μισοί από τους οποίους είναι ξένοι και συνήθως μισθώνουν ελληνικά σκάφη για να αγωνιστούν. Επίσης, ιδιαίτερη σημασία έχει ο αγώνας δρόμου 5 χλμ., στον οποίο συμμετέχουν περισσότεροι από 1.100 δρομείς, με κίνητρο να ζωντανέψουμε την πόλη του Πειραιά.

-Νομίζετε ότι η Ελλάδα μπορεί και πρέπει να επενδύσει στον εκθεσιακό τουρισμό;
-Δεν σταματάμε να τονίζουμε πόσο σημαντικός είναι ο εκθεσιακός τουρισμός για τη χώρα. Πολλοί συγχέουν τον εκθεσιακό με τον συνεδριακό τουρισμό. Ενα συνέδριο μπορεί να προσελκύσει 5.000 άτομα, τα οποία όμως του χρόνου θα πάνε αλλού. Αντιθέτως, η έκθεση είναι επαναλαμβανόμενη, με αποτέλεσμα ο επιχειρηματίας να έχει τη δυνατότητα να προγραμματίσει μια επένδυση, όπως να αναβαθμίσει το ξενοδοχείο του, γνωρίζοντας ότι θα κάνει απόσβεση την περίοδο της έκθεσης. Τα «Ποσειδώνια» είναι η απόδειξη ότι έχουμε την τεχνογνωσία και μπορούμε να οργανώνουμε ένα μεγάλο event κατ’ επανάληψη. Παλαιότερα χρησιμοποιούσαμε τέντες, τώρα λόγω του «Metropolitan Expo» έχουμε καλύτερη υποδομή. Αυτό σημαίνει ότι οι απαιτήσεις έχουν αυξηθεί και η δουλειά έχει εντατικοποιηθεί, εμείς ήδη δουλεύουμε για τα «Ποσειδώνια» του 2018. Πρέπει αυτή η χώρα επιτέλους να ξυπνήσει! Το κυνήγι διεθνών εκθέσεων θα έπρεπε να αποτελεί στρατηγική του Υπουργείου Τουρισμού, γιατί έχουμε ένα τριπλό πλεονέκτημα: είμαστε σε ένα απίστευτο σταυροδρόμι της Ευρώπης, έχουμε την τεχνογνωσία για μεγάλα events και, το σημαντικότερο, ο κόσμος θέλει να έρθει στην Ελλάδα. Αν διοργανώναμε πέντε διεθνείς εκθέσεις σαν τα «Ποσειδώνια», σε άλλους κλάδους, η χώρα θα μπορούσε να γίνει ένα εκπληκτικό «hub» εμπορικών εκθέσεων.

από kathimerini.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.