Πέμπτη 25 Αυγούστου 2016

Γίνε κυβερνήτης με εννέα ώρες εκπαίδευση! (Πλοία χωρίς... πλοίαρχο)

Τραγωδία σε εμβολισμό σκάφους από ταχύπλοο στην ΑίγιναΠλοία χωρίς... πλοίαρχο (συνέχεια από τήν παραπάνω ανάρτηση)
Και δεν είναι μόνο ο συγκεκριμένος νόμος ο οποίος όπως γράψαμε αναθεωρήθηκε από την κυβέρνηση Σαμαρά- Βενιζέλου (Ν.Δ.- ΠΑΣΟΚ). Το 2014 ακολούθησε και ένας άλλος νόμος, ο 4256/14 «Τουριστικά πλοία και άλλες διατάξεις» (ΦΕΚ Α' 92/14-4-2014), ο οποίος έδωσε τη δυνατότητα να ναυλώνονται πλοία αναψυχής με ολικό μήκος μέχρι και 24 μέτρα χωρίς να υπάρχει σε αυτά πλοίαρχος και πλήρωμα.
Νόμος που τότε είχε προκαλέσει την έντονη αντίδραση της Πανελλήνιας Ενωσης Πλοιάρχων Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΠΕΝ), η οποία είχε καταγγείλει ότι με τη ρύθμιση αυτή «αυξάνονται οι πιθανότητες να υπάρξουν καταστροφικά ατυχήματα, τα οποία θα προκληθούν από αδαείς ανθρώπους που θα ταξιδεύουν τα πλοία αυτά».
Η συγκεκριμένη διάταξη του νομοσχεδίου ανέφερε:
«Κυβερνήτης για τα επαγγελματικά πλοία αναψυχής είναι: το πρόσωπο που προσλαμβάνεται από τον ναυλωτή ή ο επιβάτης που διαθέτει ναυτική ικανότητα και εμπειρία και αναλαμβάνει τη διακυβέρνηση επαγγελματικού πλοίου αναψυχής, το οποίο μπορεί να εκναυλώνεται χωρίς πλοίαρχο και πλήρωμα, σύμφωνα με τον παρόντα νόμο. Για τα ιδιωτικά πλοία αναψυχής είναι: το πρόσωπο το οποίο ασκεί τη διακυβέρνηση του πλοίου και διαθέτει ναυτική ικανότητα και εμπειρία. Ο κυβερνήτης έχει όλες τις αρμοδιότητες και ευθύνες που προβλέπονται για τον πλοίαρχο». 
Η ιστορία έχει και συνέχεια, καθώς με υπουργική απόφαση που είχε εκδοθεί τις παραμονές εκλογών του 2004 από την τότε κυβέρνηση Κ. Σημίτη (ΦΕΚ Β 478/5-3-2004) και μέχρι σήμερα δεν έχει τροποποιηθεί, άνθρωποι «αδαείς» όπως τους χαρακτήριζε η Ενωση Πλοιάρχων μπορούν να κυβερνούν 24μετρα σκάφη, ακόμα και αν κατέχουν μόνο μια άδεια χειριστή ταχύπλοου σκάφους που εκδίδεται από τις Λιμενικές Αρχές της χώρας.
Ρύθμιση που θα μπορούσε να είχε τροποποιηθεί, αφού στον νόμο 4256 του 2014 προβλέπεται (άρθρο 8 παρ. β) ότι με απόφαση του υπουργού Ναυτιλίας «καθορίζονται τα προσόντα του κυβερνήτη, ο τρόπος πιστοποίησής τους, καθώς και κάθε άλλο σχετικό θέμα». 

από τήν   ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΤΩΝ ΣΥΝΤΑΚΤΩΝ
                 efsyn.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.