Τετάρτη 11 Μαΐου 2016

Ταξί που αξιοποιεί την τεχνολογία


Taxibeat  
Η Αθήνα είναι μια ασφαλής πόλη, αλλά το γεγονός ότι το ταξί διαθέτει «ονοματεπώνυμο» διευρύνει το πεδίο χρήσης του.
«Το ταξί είναι πολύ ακριβό για τα οικονομικά δεδομένα της Αθήνας και πρέπει να αναζητήσουμε μέτρα για να γίνει πιο προσιτό μεταφορικό μέσο με τη βοήθεια της τεχνολογίας».
Η εκτίμηση ανήκει στον Νίκο Δρανδάκη, διευθύνοντα σύμβουλο του Taxibeat, στη χθεσινή συνέντευξη Τύπου με αφορμή τη συμπλήρωση πέντε χρόνων από την εμφάνιση της εταιρείας στην Αθήνα.
Σε εποχές κρίσης, είναι μια μεσαία επιχείρηση που έχει κερδοφορία και κάνει προσλήψεις προσωπικού, έχει κάνει τα πρώτα βήματα για τη λειτουργία γραφείου στη Θεσσαλονίκη και στα επόμενα σχέδιά της είναι να επεκταθεί σε άλλες μεγάλες πόλεις.
Είναι μια ομάδα 80 ατόμων με σπουδές στη διοίκηση επιχειρήσεων και στους ηλεκτρονικούς υπολογιστές, η οποία στην πρωτεύουσα συνεργάζεται με 4.000 ταξί.
Το «μυστικό» της επιτυχίας είναι η αξιοποίηση της τεχνολογίας, χάρη στην οποία μπήκαν πριν από πέντε χρόνια στην «πιάτσα» των ταξί και προσέφεραν δωρεάν κλήση από κινητό, tablet και υπολογιστή, σε μια εποχή που το «ραντεβού» με τις παραδοσιακές εταιρείες κόστιζε 3 ευρώ.
Η χρέωση της κούρσας γίνεται με βάση τα ισχύοντα τιμολόγια, αλλά η πληρωμή μπορεί να γίνει με μετρητά ή πιστωτική κάρτα.
Το σημαντικότερο είναι η προσωπική σχέση του επιβάτη με τον οδηγό, αφού έχει τη δυνατότητα επιλογής, αλλά και αξιολόγησης.
Η Αθήνα είναι μια ασφαλής πόλη, αλλά το γεγονός ότι το ταξί διαθέτει «ονοματεπώνυμο» διευρύνει το πεδίο χρήσης του, αφού π.χ. επιτρέπει στους γονείς να στείλουν το παιδί τους σε ένα πάρτι ή σε έναν επαγγελματία να μεταφέρει έναν φάκελο μέσα σε 30 λεπτά.
Η μεταφορά δεμάτων και εμπορευμάτων είναι ένας νέος τομέας δραστηριοποίησης της εταιρείας, που πέρα από ταξί έχει στη διάθεσή της 150 μηχανάκια.
Εχει ξεκινήσει η συνεργασία με ξενοδοχεία της πρωτεύουσας και μέσα στον επόμενο μήνα θα λειτουργήσει το νέο πρόγραμμα για τουρίστες που επιτρέπει την κλήση ταξί από ένα «μηχανάκι» (που π.χ. θα βρίσκεται στη ρεσεψιόν ενός ξενοδοχείου).
Το πλεονέκτημα είναι οι κανονικές χρεώσεις, αφού δεν είναι λίγα τα «παρατράγουδα» για φουσκωμένους λογαριασμούς.
Στα άμεσα σχέδια της εταιρείας είναι η καταγραφή του προορισμού του επιβάτη, στοιχείο που θα επιτρέψει την εφαρμογή του «car pooling», της κοινής χρήσης του ταξί για παραπλήσιες διαδρομές με μοιρασιά του λογαριασμού.
«Είναι μια ιδέα που πρέπει να μελετηθεί από όλους, γιατί θα κάνει φτηνότερο το ταξί και θα πολλαπλασιάσει τη χρήση του», τόνισε ο Νίκος Δρανδάκης, που παραδέχθηκε ότι το μέτρο προϋποθέτει την αλλαγή του νόμου που απαγορεύει την πολλαπλή μίσθωση στα ταξί.
Χάρη στην τεχνολογία, όποιοι επιβάτες θέλουν να επωφεληθούν από το μέτρο θα το δηλώνουν κατά την κλήση του ταξί και αν υπάρχει άλλος ενδιαφερόμενος θα συνταξιδεύουν και θα χρεώνεται ο καθένας με το 60% του λογαριασμού.
efsyn.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.